Volkswagen Passat CC 2.0 TSI (2009)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Passat CC 2.0 TSI |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2009 |
Jaar van aanschaf | 2009 |
KM-stand laatst | 59.400 km |
Fijne, ruime & comfortabele ervaring
- 59.400 km
Overall een fijne ervaring. Wil het niet te vaak zeggen maar het is ooverduidelijk geen BMW. Mijn vorige auto, een BMW 325i Touring, was op alle vlakken een beetje of een stuk beter. Dat neemt niet weg dat ik erg blij ben met deze Passat CC!
CONCLUSIE: Ruime, stille en snelle auto met overduidelijk een premium gevoel in het interieur. Mijn uitvoering heeft veel opties die het level aangenamer maken. Uiterlijk: je moet er van houden. Bij de aflevering van de auto schrok ik wel een beetje van de 'pooier' factor ;-) Heb nog nooit zoveel mensen gehad die aan mij vroegen: "wat is dat voor een auto?" antwoord: Volkswagen. "Nee! Een VW?? Die zijn toch altijd behouden en saai?"
COMFORT
De motor is stil en met de >200pk ruim voldoende. De 1.8 TSI geeft echter het gevoel de auto ook makkelijk aan te kunnen. Key-less entry is zeer aangenaam.
NOOIT KOPEN
○ Dakraam: Leuk voor meer licht in de auto. Kan uitsluitend kantelen en niet open. Is mij het geld niet waard!
○ Ambiente licht pakket (LED verlichting in de deuren). Nauwelijks zichtbaar. Voor e250,- kan je beter een iPhone connector kopen.
PRO
○ Dynamisch onderstel Comfort/Normal/Sport: Geweldig! Je merkt direct het verschil. In sport over drempels en verder lekker met comfort. (standaard op 2.0 TSI)
○ Gekoelde stoelen: Echt geweldig (en zeker voor ong. 300 euro zonder leer)
○ Navigatie: Lang geen tomtom. CD's met MP3's opslaan op de harddisk werkt prima maar ERG traag. >3000 euro is wel te veel geld. Als je echter al een Executive pakket hebt zou ik zeker de meerprijs betalen. Let op: je kan er op wachten dat de radio gestolen wordt. (is ook 2x gebeurt)
○ Stoelen achter: zitten zeer goed voor stoelen achterin! Let op dat je achterin maximaal 2 personen mag vervoeren (er zitten maar 2 gordels in). Vanaf de 2012 face-lift is de 3e riem optioneel
○ Meedraaiende koplampen geven een prima zicht op de weg. Bij lage snelheden wordt de bocht door andere lampjes bijgelicht.
○ Keyless entry: direct nemen. Werkt intuitief en prettig.
○ Ruimtelijke gevoel in het interieur
○ Kofferbak: Groot en makkelijk te laden. Zorg voor spuitbus, run-flat banden of 'self-healing' banden zodat je de ENORME ruimte van het reservewiel kan gebruiken
KAN BETER
○ Cruise control is lastig te bedienen (+/- is + of -10km/h, +1 km/h is 'resume', -1km/h is 'set')
○ Stoelen: na 2-3 uur rijden merkbare pijn in mijn rug. Heb de lendesteun goed ingesteld
○ Spiegels: Zijn eigenlijk te klein, de spiegels inklappen of de verwarming aanzetten gaat met dezelfde knop als de spiegel verstelling - erg verwarrend. Zou veel liever zien dat de spiegel verwarming aangaat met de achterruit verwarming. De spiegels worden ZEER snel vies en als er druppels op zitten gaan deze er niet af bij het rijden. Ze drogen op en laten een grijze waas achter. Verwarming spiegels gaat niet automatisch uit (of aan/uit samen met achterruit verwarming)
UPDATE: dit *schijn* je met VAG COM software aan te kunnen passen (achterruit verwarming = spiegel verwarming)
○ Zicht naar achteren/zij (dode hoek) is niet optimaal
PROBLEMEN:
○ Radio (RNS510) 2x gestolen, nu een vreselijke "navi-lock"
○ Rechter buitenspiegel is af en toe niet meer te bedienen. Een klap lost dit soms op
○ Na inbraak klinkt rechter-deur/raam niet 100%. Heeft men niet kunnen oplossen.
○ In de winter vriezen de ramen en dus OOK de deuren vaak vast. Heb al ge-experimenteerd met siliconen gels.
○ 1x voorgekomen: koppelingspedaal was ingetrapt en kwam niet meer op ;-) moest er flink aan trekken om het te fixen. Lijkt nu weer goed te werken.
LAATSTE UPDATE 59.000km
De auto gaat weer weg na 3 jaar trouwe dienst. Een fijne en comfortabele auto die met name zeer RUIM is. Wat je in de kofferbak kwijt kunt is echt onvoorstelbaar. Met name omdat er geen reservewiel in zit kan je bijna nog een Samsonite aan spullen kwijt. 2 weken voordat de auto weg moest begon de koppeling kuren te vertonen (vreemde geluiden) en een van de remlichten ging kapot.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.