Volkswagen Passat CC 2.0 TDI 140pk (2010)

autoreview

Volkswagen Passat CC 2.0 TDI 140pk (2010)

Signalement

UitvoeringPassat CC 2.0 TDI 140pk
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf68.000 km
KM-stand laatst198.000 km
Lezerswaardering: 43%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Start

  • 69.000 km

Deze auto gekocht bij Munstad Utrecht, VW dealer.

Nog wel wat open punten af te handelen. De rand op de kofferbalk blijkt een scheur te hebben, het onderhouds interval geeft 15000 aan in plaats van de beloofde long-life termijn van 30000. Volgens Muntstad mocht ik dat bij een willekeurige VW dealer laten resetten maar dat blijken ze niet te willen doen (snap ik wel).

Dus nog terug naar Utrecht om dat op te lossen. De auto zelf; rijd prima nu, heerlijke limousine. Hiervoor reed ik een Fiat Bravo schakel diesel, dus de stap is groot. Grootste wenpunt: de auto remt niet af op de motor. Dus veel eerder gas los voor een kruising dan met de schakelfiat :-). Ander wenpuntje, de cruise control en de richtingaanwijzer zitten erg dicht bij elkaar en bediening en vorm is vergelijkbaar. Dat gaat nog wel eens fout...

Wordt Vervolgd...

So far so good

  • 71.500 km

Op en neer naar Berlijn, duitste autobaan maar geen haast. In Berlijn ook nog anderhalve dag rond gereden en alles bij elkaar gemiddeld 1 : 16.2.

Auto rijd prima, limousine. De schakelflippers en de manual shift zijn volgens mij folder features want ik zie niet in wat je er aan hebt.
Let bij evt aanschaf even op het navigatie systeem. In deze zit een RNS310, die is net wat minder luxe als een RNS315. Er moet een touch adapter bij de 310 en er is nauwelijks integratie met stuur en display. De RNS315 die in de voorloop auto zat was veel handiger.

De auto bevalt tot nu toe prima en de service van Mundstad is ook nog steeds prima. De auto gaat daar terug waar ze dan de 15000 beurt doen en nog onder garantie een gescheurde kofferrand gaan vervangen. Prima service tot nu dus!

Steady

  • 79.000 km

De auto rijd netjes, comfortabel, ligt prima op de weg en gaat heerlijk een bocht door. De meeste kleine ongemakken heb ik weg geleerd; het zicht rondom, toch niet super, ervaar ik als normaal en meer dan voldoende. Het blijft wel een grote auto en zeker met achteruit weg vertrouw ik blind op de sensoren.
Het cruise-control/knipperlicht door elkaar halen dat blijft, ik studeer nog op het rijden met automaat :-). Belangrijkste vraag, moet die voor stoplicht nou naar "N"of niet (ja, dames, ik weet dat het niet moet maar.... is dat nu beter voor de DSG?)

enthousiaste lampjes

  • 81.000 km

De laatste tijd zeurt de passat in de ochtend over "steering column lock defective". Het is maar een berichtje, 2 keer gezien en het gaat ook weer weg. Lijkt niets aan de hand.

First service

  • 86.000 km

Muntstad...

Vreemde ervaring. Zelden zulke betrokken goedwillende mensen mee gemaakt die er tegelijk zo een rommeltje van maken.

De opdracht...

Auto gekocht met 30000 is volgende beurt, maar hij klaagt al na 15000... Next Service, daarnaast moppert de auto over het stuurslot en is er nog een afspraak om kofferbak rand te vervangen.

Naar de Meern, auto gebracht en absoluut keurig de kofferbak gerepareerd, zonder klachten netjes gedaan.

Stuurslot reparatie via software update.

Onderhoud, daar start het geklungel. Boekje is netjes bij en okee, in de computer bij muntstad hebben ze wat type fouten en slordigheden. Bij het uitleggen daarvan zijn mensen gemotiveerd en doen ze hun best, uiteindelijk all Ok. Auto komt voor, check service interval en surprise... puinhoop. Terug naar binnen, monteur in auto, fix and check en uiteindelijk...

uiteindelijk is het op orde.

Dit bedoelen ze nu als er in de politiek of in de zorg verteld word dat het efficienter en goedkoper kan ;-)

Ow ja.. De ochtend na de beurt... "Steering Column Lock Defective"....

Maar ze waren wel aardig...

Electronica reparaties

  • 94.000 km

Nog een kleine update over de dealer, en dan gaan we verder met de auto review ;-). Na alle ongemakken netjes en ongevraagd een bos bloemen thuis. Dat was dan wel weer netjes...

Uiteindelijk worden overal wel eens fouten gemaakt, het zegt veel over de manier waarop een bedrijf daar mee om gaat,

Onverwacht t :-(. Nu bij 90000 zijn de parkeer sensoren ineens defect. 1 lange piep en dat is het. Tel daar bij op dat het stuurslot nog steeds zeurt en de achterramen wat kraakt bij open en dicht. Tijd dus om een beroep te doen op de beroemde welt-auto garantie. Inmiddels een afspraak gemaakt bij de lokale noord-limburgse VW dealer. D

Ondertussen proberen niets te raken met inparkeren want zo zonder sensoren is het wel weer even wennen. Als ze het namelijk doen doen ze het heel goed en kan je er blind op vertrouwen. Nu ben ik alleen nog maar blind voor even...

beurt twee

  • 120.000 km

De voorbanden zijn na 60K toch wel aan vervanging toe en de auto zelf aan beurt twee.

Tussen de beurten is het contactslot in Venray gerepareerd en is de auto ook een keer in de garage geweest omdat de achterklep alleen nog maar met afstandbediening openging. Bleek een breukje in de kabelboom in kofferbak deksel te zijn.

Dus toch wat kleine eletronica problemen gehad maar alles onder welt-auto garantie gerepareerd. Garage rekeningen tot aan beurt twee dus slechts 380 euro voor de eerste grote beurt. Deze tweede zal wel wat duurder worden vrees ik (moet meer gebeuren in 60K beurt it seems)

Onderhoud

  • 137.000 km

Grote beurt met DSG olie, 800 euro. Twee nieuwe voorbanden 150 euro per stuk via een duitse import site.

Probleemloos gereden al weer een hele tijd, verbruik blijft netjes boven de 1 op 18. De voorbanden hebben het 60000 km volgehouden, achter gaan ze nu al 75000 mee en zit er nog prima profiel op.

Zeer tevreden de laatste tijd!

Aan de goede kant van de garantie

  • 185.000 km

Wat is het nu bij 185000 toch een prachtige bak. Hij word ouder maar in een rij is het nog steeds de mooiste. Rijd nog altijd super. Ik ben wat minder netjes geworden met verbruik, diesel is goedkoper :-). 1 op 18 kan nog steeds, 1 op 16 is een makkie.

Weer nieuwe banden nodig, de voorbanden gaan 60K mee, die achter 120 (!!). Ik heb hem gekocht voor 24K, zal nu wel rond de 12K waard zijn maar afschrijving deert niet als je iedere dag blij instapt. De beurten moeten om de 30K km, reken op 1 * 400 euro (bij VW) en 1 * 800 euro, om en om. Het zal wel goedkoper kunnen maar zo een fijne auto mag je zuinig op zijn.

All in all, als je er 1 kan vinden met 180000 km die netjes is dan koop je voor rond de 10K wat ik voor 24 kocht :), de auto is geen centimeter minder geworden in die tijd.

Voor de helderheid, IN de garantie een aantal problemen gehad, NA de garantie 0.0, alleen maar rijden. Aanrader!

Een zusje :-)

  • 198.000 km

De passat blijft zich voorbeeldig gedragen. Ik heb inmiddels voor 750 euro het stoffen interieur vervangen door leren stoelen. Dat kan ik iedereen aanraden. Top combinatie van luxe en investering. Net als aandelen echter; het is geen zak waard tot je ze verkoopt, de passat is niet te koop.

Auto nog steeds even mooi, samen met mijn vriendin besloten om een zusje te gaan zoeken dus met wat geluk komt er dit weekend een CC bij (benzine)

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (11)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.