Volkswagen Passat CC 1.8 TSI (2008)

autoreview

Volkswagen Passat CC 1.8 TSI (2008)

Signalement

UitvoeringPassat CC 1.8 TSI
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2014
KM-stand bij aanschaf74.551 km
KM-stand laatst235.185 km
Lezerswaardering: 79%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Een nieuwe auto

  • 78.620 km

Passat CC 1.8 TSI (74.551 km, 05-2014)
Na enige tijd op zoek te zijn geweest naar een opvolger voor mijn Volvo heb ik dan afgelopen zaterdag een Passat CC gekocht.
Ik heb de auto particulier gekocht en ga deze gebruiken voor zo'n 25.000km woon werk verkeer per jaar en wat vakantie kilometers.

Ik heb er nu bijna 200 km mee gereden, en de eerste indrukken zijn geweldig. De auto is dan van 2008 maar ziet er nog puntgaaf uit, schakelen voelt als nieuw, alles werkt zoals het hoort te werken etcetera.

Ik hoop hier een kleine gebruikerservaring bij te gaan houden en ook een verbruiksmonitor heb ik zojuist gestart. Aangezien ik praktisch alleen maar snelweg rij zijn de verwachtingen vrij hoog omtrent het verbruik (grote stukken snelweg met V-max 100km/h).

Dit is mijn eerste revieuw op Autoweek, dus tips e.d. zijn altijd van harte welkom.


Bijna 2000 km later (76.245 km, 06-2014)

Ik zal mijn revieuw maar even wat updaten. Ik heb de auto nu bijna een maand in bezit en heb er dik 1800 km mee gereden. Wat zijn de ervaringen tot nu toe?

De gereden kilometers zijn praktisch allemaal snelweg kilometers, alles woon werk verkeer van 80km enkele reis per dag. Heb tot nu toe 2 keer getankt en de tank zit nog voor ruim 3/4 vol. Ik heb op mijn vorige tank benzine (euro 95, 70 liter) ruim 950 kilometer gereden, dus ik had een mooi gemiddeld verbruik van 1:14. Ook deze tank wederom een (boordcomputer)gemiddelde van 1:15,5
Keurige prestatie van zo'n auto en precies het gemiddelde wat ik hoopte te gaan rijden. Met mijn vorige auto, de S60 reed ik over 90.000 een gemiddelde van 1:10,2 en tel daarbij een hoger autogewicht en daardoor hogere MRB, ga ik er enigszins op vooruit denk ik.
De BC geeft bij 100 in 6e versnelling op de cruisecontrol een verbruik van 1:19 aan en bij 120 in 6 1:17. Ik rij meestal V-max +10 dus ben dik tevreden met een 1:14 verbruik.
Op de snelweg houdt de auto zich perfect, het is bijzonder stil in de auto, stiller dan de Volvo, zeker bij hogere snelheden. Ook het bochtenwerk is zeer goed, voor de kenners, de bocht van de A2 naar de A9 ri Schiphol is 130 geen probleem.
Stuurgedrag vind ik oké, bij lage snelheden is het stuur erg licht en dat vind ik prettig, alleen bij hogere snelheden wordt het stuur steeds zwaarder en op de snelweg is dat soms vervelend, even een corrigerend tikje kost wat power soms.
Ik carpool met 2 andere collega's, tot nu toe nog geen enkele klacht vwb de ruimte achterin, doordat je wat dieper in de zetels zit kom je niet zo heel snel met je hoofd tegen het dak.

Even nog wat over de auto zelf. Ik zag dat ik in het vorige stuk niets heb verteld over de auto zelf. Het is een CC van 2008, voorzien van pareleffect-lak Deep Black. Zo op het oog lijkt het zwart maar van dichtbij zitten er allerlei effecten in. Naast een echt zwarte auto zie je direct kleurverschil, het is een tintje van het zwart af.
De auto heeft stoffen bekleding, Silversprint. Dat is geblokte zwarte en grijze stof door elkaar heen.
Hij staat op de originele lichtmetalen velgen Spa, met 235/45 R17 banden. Die heb ik bij aanschaf gelijk alle 4 laten vernieuwen. Het liefst wil ik een setje Interlagos voor de zomerbanden en dan de Spa voor de winterbanden gebruiken, maar dat is een prijzige aankoop dus dat laat ik nog even rusten.

Qua opties is de auto netjes voorzien, niet bomvol maar zeker niet kaal. In het boekje staan allerlei pakketten, maar niet alles van elk pakket zit erop.
Een kleine opsomming:
- Elektrisch panorama kanteldak
- Keyless entry
- Bi-xenon meedraaiend
- Zijruiten achter geblindeerd
- RNS 510
- PDC voor en achter
- Autohold
- Stuurwielbediening

Het betreft een 1.8 TSI met bij aankoop slecht 74.500 op de teller, dus een relatief lage stand. Afgelopen 2 jaar heeft de auto paar 4.000 km gereden, dus bij aanschaf alles helemaal nagelopen en proefrit gemaakt. Alles was aanwezig, alles werkt naar behoren, alle boekjes en documentatie van de vorige eigenaar waren aanwezig. Ik heb nog een belletje gedaan naar de dealer waar de auto in onderhoud is geweest, ook hier geen bijzonderheden. Uiteindelijk voor een mooie prijs mee kunnen nemen.

Augustus is de auto toe aan een nieuwe APK en dan doe ik er gelijk een beurt bij. De auto heeft pas 6.000km geleden zn laatste beurt gehad maar dat was wel in 2012, dus voor de zekerheid maar even laten controleren.

Voor de rest kan ik nu nog niet zoveel melden, de auto voldoet aan alle verwachtingen. Ik hoop er zeker 6 tot 8 jaar mee te rijden en hoop van tijd tot tijd een revieuw te plaatsen.
Ik wil nog even proberen om foto's te plaatsen alleen moet ik die eerst kleiner zien te krijgen.


Eerste beurt gehad (78.609, 08-2014)

Deze week heeft de CC z'n onderhoudsbeurt gekregen. Qua kilometerstand was het nog niet nodig, de laatste beurt was bij 68.000, maar die was in 2012 dus wilde toch maar een beurt geven, in combinatie met een nieuwe APK, die toch verliep deze week.
Wilde eerst naar de dealer in Geldermalsen, maar die kon geen APK doen op zaterdag en anders werd het pas halverwege augustus en dat was te laat. Dus naar een universele garage gegaan, uitstekende service, netjes vooraf alles doorbesproken en een prijsindicatie. Volgende dag was de auto klaar, netjes gewassen.
In het kort de volgende dingen aan laten doen:
- Kleine beurt
- Nieuwe APK
- Remblokken voor vervangen
- 2 nieuwe banden, Dunlop, 235/45/17

En de gebruikelijke andere kleine kosten,leverde een totaalbedrag op van €680,- Gezien het feit dat de banden alleen al rond de €190 per stuk kosten, is dat een nette prijs! Ik ben zeer tevreden.

Ik houd ook een verbruiksmonitor bij, daar komt mijn uiteindelijke verbuik lager uit dan ik had verwacht, maar dat valt enigzins te verklaren door het feit dat ik m te vaak gebruik voor kleine ritjes zoals boodschappen doen etc. Mijn woon-werk verkeer van 150km per dag is gemiddeld 1:16,5 helemaal top dus.

Een volgende update zal waarschijnlijk even op zich laten wachten, tenzij ik wat spannends te melden heb, maar dat verwacht ik nog niet echt.


Kleine update, inbraakpoging. (17-10-2014)

Ook ik ontkwam er niet aan, de beruchte aso's die het nodig achten om navigatiesystemen te stelen. Deze week was ik het slachtoffer, alhoewel ik geluk heb gehad dat men gestoord werd door mijn alarm waardoor mijn navi er nog in zit. Maar wel een ingetikt ruitje en de nodige ellende hiervan. Nu z.s.m. maar een navi-lock erin, dan kunnen we het hopelijk voorkomen voor. Gelukkig was dat de enige schade, het frontje was voorzichtig losgemaakt, verder ook geen beschadigingen aan de auto.
Verder geen bijzonderheden, hou netjes mn verbruik bij en die staat keurig rond de 1:14. Grote stukken woon-werkverkeer afleggend met de cruise-controll op 100 geven een praktijkverbruik van 1:16,5 waar ik ook uitermate tevreden mee ben!

Winter

  • 87.560 km

Sinds een goede 2 weken liggen er nu winterbanden onder de CC. Ik heb een mooi setje Toyo winterbanden (235/45 R17) all-in prijs van 430 Euro. Daarnaast heb ik gelijk een set nieuwe velgen Interlagos gekocht van 17 inch. Hier komen dan mijn huidige zomerbanden op en de velgen die er nu onder liggen (op de afbeelding getoond) zitten nu de winterbanden.

Ik moet zeggen dat ik het per direct in mijn verbruik merk, waar ik voorheen met gemak 1:16 haalde over 75km snelweg haal ik net met moeite 1:14,5. Hoort erbij denken we dan maar! Overigens merk ik weinig verschil tussen zomer- of winterbanden qua rijgedrag of geluiden.

Over 2 weken gaan we de auto voor het eerst testen, dan gaan we ermee op wintersport naar Oostenrijk. Bij de bandenwissel is de auto gelijk even kort gecheckt op wat punten die van belang kunnen zijn tijdens die rit, geen bijzonderheden aangetroffen.
1 kleine storing, ik krijg de melding dat mistlicht links achter een storing heeft. Deze krijg ik echter alleen als ik de auto in z'n achteruit zet in combinatie met verlichting aan. Verlichting uit is geen melding, niet achteruit rijden met verlichting aan is ook geen melding. Is de melding er wel dan brandt mijn achteruitrijlicht linksachter heel zacht. Ook als de auto niet in z'n achteruit staat. En doe ik dan mijn mistachterlicht aan (waar de melding over gaat) dan gaat mijn achteruitrijlicht heel fel branden, alsof het het mistlicht is, zo fel. Bijzonder vervelend dus voor achter mij rijdend verkeer.
In eerste instantie dachten ik en de monteur dat het een defect lampje was, maar alle lampjes waren prima in orde. Ook tijdens het uitlezen kwamen geen rare dingen naar boven. Nu heb ik de mogelijkheid om terug te komen voor een afspraak om uit te pluizen wat het zou kunnen zijn, maar eerlijk gezegd vind ik dat wat veel moeite en geld voor een lampje wat zelden of nooit gebruikt wordt.

Verder geen bijzonderheden, de auto doet keurig z'n werk en levert geen onverwachte bijzonderheden of kosten. Dus ik ben nog steeds uitermate tevreden met deze auto! Elke keer weer is het een plezier om in stappen en als ik de auto heb gewassen blijf ik nog even kijken naar de mooie lijnen :)

Wintersport

  • 88.446 km

De laatste review was alweer even geleden, maar er waren geen bijzonderheden te melden.
Begin januari ben ik een week naar Oostenrijk geweest voor wintersport. Voor het eerst deze auto gebruikt voor een echt lange trip, ik was heel benieuwd hoe het zou gaan en hoe de auto zich zou houden. Bestemming was dus Oostenrijk, er zou flink wat sneeuw liggen, de week voor ik ging hadden er mensen meer dan 10 uur in de file gestaan vanwege enorme sneeuwbuien dus ik was gewaarschuwd. Ook mijn eindbestemming staat bekend om zijn stukken waar sneeuwkettingen vaak nodig zijn, dus geleend van een vriend.

Omdat ik alle tijd had en lekker rustig aan wilde doen ben ik eind van de ochtend vertrokken, in Maastricht mijn zusje opgehaald die met mij mee zou rijden. Daarna door naar Ingolstadt om daar te overnachten, dik 650 kilometer dus. De auto heeft zich werkelijk briljant gehouden, we hebben erg slecht weer gehad in midden Duitsland, enorme regenbuien waarbij we soms niet harder konden dan 50km/h, sneeuwbuien en heel harde windvlagen. De auto gaf geen krimp, de winterbanden hadden geen enkele moeite met de enorme hoeveelheid regen danwel de sneeuw. Onderweg 1 stop gemaakt om te dineren, daarna lekker door kunnen rijden om mooi op tijd begin van de avond in Ingolstadt aan te komen. De auto scoorde op alle punten bijzonder goed behalve op zitcomfort. Oke, nu was ik misschien wel verwend met de briljante stoelen van mijn Volvo S60, maar ik kreeg na ruim 4 uur rijden toch wel degelijk pijn in mijn benen en zitvlak. Dit viel mij helaas een beetje tegen. Maar ach, hoevaak gebeurd het dat je langer dan 4 of 5 uur achter elkaar in de auto zit? Mij in ieder geval niet vaak, dus geen reden om een andere auto te kopen in ieder geval :P

Op de eindbestemming aangekomen veel sneeuw gehad uiteraard, geen sneeuwkettingen gebruikt, wel een paar keer een twijfelgeval gehad waarbij ik verscheidene medeweggebruikers hun kettingen zag om doen, maar aangezien mijn traction-controll lampje nog niet eens had gebrand vond ik het niet nodig. De hele vakantie ging uitstekend, koude start bij -18 was geen probleem, niks bevroren zoals ramen die niet naar beneden wilden of handremkabels. Alles werkte uitmuntend. Nu moet ik wel zeggen dat ik voor vertrek en gedurende de laatste maanden al de deurrubbers netjes elke 3 weken had ingevet om ze soepel te houden.

De terugreis in een keer vanuit Oostenrijk naar huis gereden, dik 1100 kilometer in totaal. Ook hier bij vlagen bijzonder slecht weer gehad, wederom in midden Duitsland. Ook hier geen bijzonderheden voor de rest, behalve het mindere zitcomfort. Viel mij wel op dat zodra ik op de bijrijders stoel zat, ik nergens last van had. Mijn zusje had precies hetzelfde na enige tijd gereden te hebben, terwijl zij de hele heenweg bijrijder was en nergens last van heeft gehad. Misschien de ietwat verkrampte houding met je benen bij de pedalen?

In totaal om en nabij een trip van 2500 kilometer in een week tijd, waarop ik terug kan kijken met een bijzonder goed gevoel. Ik ben nog steeds van mening dat ik een heel bijzondere en prettige auto heb gekocht!
Het brandstofverbruik heb ik van deze vakantie niet apart bijgehouden maar ik zag ik de verbruiksmonitor wel dat deze wat hoog was uitgevallen. Is natuurlijk ook logisch, elke dag met de auto van hotel naar de piste en weer terug, 600 meter stijgen en dalen en leuke hellingspercentage's. En uiteraard de Autobahn waarbij regelmatig de 190/200 werd aangetikt.
Al met al ben ik heel tevreden! :)

Korte update

  • 115.425 km

Even een korte update, zag dat de laatste alweer bijna een jaar geleden was, dus het mag wel weer.
In de tussentijd zijn er nagenoeg geen bijzonderheden geweest. De auto heeft in augustus 2015 een onderhoudsbeurt gehad, bij kilometerstand 108043. Hierbij geen rare dingen geconstateerd, alleen de hoofdveren links en rechts achter zijn vervangen. Totale rekening bedroeg €758,22. Hiervoor kreeg ik een grote servicebeurt, remsysteem is gereinigd, hoofdveren achter vervangen, airco afgevuld want die was bijna leeg en nog even gekeken naar telefoonbediening via de RNS500.

Over de telefoonbediening had ik wat vragen want ik kreeg mijn telefoon maar niet bediend via de RNS, dit vond ik wat vreemd. Ik kan wel gewoon handsfree bellen via bluetooth maar ik kan bijvoorbeeld niet via de RNS selecteren wie ik wil bellen. Dat moet dan weer handmatig, onhandig vond/vind ik. Na wat research mijnerzijds en vanuit de garage blijkt dus dat ik op mijn RNS van tig duizend euro geen telefoonbediening heb. Er zit wel een mooie knop 'Phone' op, maar die is enkel om de radio te dempen als je wilt bellen...
Er zijn 2 opties, de ene is: alles in de auto qua bekabeling etc. aan laten passen en upgraden, wat honderden euro's kost. De andere is een BLuetooth Touch Adapter kopen en die plaatsen op de voorgemonteerde Nokia houder.
Het gaat dus die laatste optie worden, ik bel zelden in de auto.

Verder is in oktober via een mooie actie van Volkswagen voor €99,- de navigatie ge-update naar versie 2015. De vorige was van 2008, dus leek me een nuttige investering. Heb er veel schik van, alles staat weer netjes aangegeven.

Intussen liggen ook de winterbanden er weer onder en staat de auto wederom gewassen te glanzen op de oprit. Wat blijft het toch een schitterend apparaat om naar te kijken! :)

Niets nieuws

  • 142.550 km

Aangezien het alweer enige tijd geleden is dat er wat gepost is, toch maar een korte update.
Inmiddels zijn we al op de 142.000 kilometer belandt en is er nog niets noemenswaardigs aan de auto gebeurd.
Even werd het spannend toen mijn parkeersensor ermee stopte, auto naar garage, alles nagekeken en nieuwe sensor besteld. Na inbouw bleek de storing er nog steeds te zijn. Bleek er een kleine kabelbreuk te zijn. Doordat de sensor reeds was gespoten en geïnstalleerd konden we die niet meer annuleren dus heb ik nu een reserve nieuwe sensor liggen voor een volgende storing. Wat dus eigenlijk een rekening van €3,- had kunnen zijn werd nu €191, maar de volgende is als het goed is gratis, want dan heb ik de sensor al :)

Wel is er afgelopen week 2 maal geprobeerd met een schroevendraaier in te breken waarbij mijn gehele rechterzijde flink onder handen is genomen, totale schade is dikke €3000,- Gelukkig 100% vergoedt door de verzekering, maar de angst voor diefstal/inbraak is weer op komen zetten na 1,5 jaar rust.
Auto staat inmiddels weer op de winterbanden, nog niet nodig gehad helaas maar hopelijk krijgen we deze winter nog een lading sneeuw :)

Het gaat maar door

  • 159.072 km

Maar even een update omdat het zo lang geleden is. Weinig spannende dingen, enige vervelende was de 1e succesvolle inbraak ergens in maart dit jaar. Hierbij is de navigatie dit keer dus wel gestolen en de gehele zijkant van de auto aardig met glasscherven geraakt dat er enkele delen opnieuw gespoten moesten worden, totale kosten van deze ellende :€5200,-
Ook dit werd gedekt door de verzekering maar er zit nu voor €100,- een navilock op en hopelijk zijn we van deze ellende af.

Vorige week heeft de auto een nieuwe APK en kleine beurt gehad, totale kosten een nette €250,- waarbij er geen bijzonderheden waren. Geen verbeterpunten voor de APK en niks geks bij de beurt. De auto doet het gewoon fantastisch!

Net ook weer terug van een weekje Duitsland, even lekker stukje Autobahn knallen, wat een gemak waarmee deze auto tot de 200 km/u gaat, ongelofelijk voor een simpele 1.8. Dit is wel terug te zien in het verbruik overigens, normaal 1:13/1:14, nu 1:10.

Dat was het weer tot nu toe, weinig spannends te melden gelukkig, ben nog steeds enorm tevreden over mijn mooie auto! :)

Weer een half jaar verder

  • 171.151 km

Vorige update was alweer van juli 2017, dus het is wel tijd voor een kleine update.
Er valt niet zo bijzonder veel te melden, in november bandenwissel gedaan en vlak daarna begon er wat trammelant maar dat liep eigenlijk al langer.

Ik had al bijna sinds het begin last van een vermoedelijke kabelbreuk ergens achterin de auto, ik had geen mistachterlicht en af en toe deed een achterlicht het niet. Niets spannends en ik heb hier niets aan laten doen omdat de kosten erg hoog zouden kunnen worden op zoek naar de kabelbreuk en dat voor lampje die ik nooit gebruikt heb.
Maar nu begonnen er meer lampjes niet meer te werken. De hele lichtunit in de kofferbak deed het niet meer, en ik kreeg ook ineens meldingen dat mijn achteruitrijlichten defect waren. Tevens wilde ik op 2 januari op vakantie gaan en ineens ging mijn kofferbak niet meer open. Reageerde niet op de sleutel en ook niet op het knopje in de auto. Toen was het voor mij wel tijd om er eens naar te kijken. Lastig op vakantie gaan als je de kofferbak niet kunt gebruiken..
Ik belde en kon direct de volgende morgen de auto naar de garage brengen, na controle bleken 8 van de 10 kabeltjes die door de kabelboom in de kofferbak lopen gebroken te zijn. Puur slijtage van 9 jaar lang de kofferbak open en dicht doen. Nieuwe kabelboom besteld, ook gelijk een gescheurde bodemplaat vervangen en voor nog geen 300,- euro kon ik weer verder!

Straks nog even op wintersport en dan is het al weer bijna lente, gaat hard zo! Wel stiekum al aan het kijken naar een andere auto omdat ik meer kilometers ga maken voor het werk en dus een diesel moet gaan rijden denk ik. Eigenlijk vind ik de Phaeton 3.0 V6 wel errug mooi...

Over de 2 ton

  • 215.451 km

Het is al bijna 2 jaar geleden dat ik wat geschreven hier, ik schrik er van hoe snel het is gegaan. Zoals de titel al aangeeft, we zijn de 2 ton voorbij, en al een stukje ook, dik 215.000 kilometer staat er op het klokje.
2 jaar, heel wat gebeurd uiteraardt, maar qua problemen kan ik kort zijn, vrijwel niets. Op enkele gebruikelijke dingen na die erbij horen bij wat hogere kilometerstanden is deze auto echt spijkerhard. En dat is ook de reden dat ik vrolijk door blijf rijden, ondanks het feit dat ik naar andere auto's heb gekeken. Ik weet wat deze waard is en het blijft een fantastisch apparaat.
Enige grote noemenswaardige probleem was medio mei 2019, toen ik ineens de melding kreeg dat ik koelvloeistof diende bij te vullen. Direct onder de kap gekeken, en verrek, de hele tank was leeg. Snel op de fiets naar de Shell gereden en 2 liter gehaald. Ook gelijk garage gebeld en paar dagen later was alles verholpen. Oorzaak was een lekkage ergens in het koelpompsysteem. Hierbij is het waterpomphuis en de aandrijfriem vervangen. Totale kosten, in combinatie met een kleine beurt waren een malse 950 euro. Maar een kwart hiervan was al de prijs voor het waterpomphuis, wat een dure dingen.. :(

Afgelopen maand heb ik de auto professioneel laten poetsen, alle swirls en krassen eruit, kleine lakschades bij laten stippen, lak in perfecte staat laten brengen en er direct een coating overheen gedaan. Auto is wederom als nieuw. Heerlijk wassen ook met zo'n coating: natmaken, insoppen, afspuiten en klaar.

Herftsvakantie 2019 zijn we naar Zwitserland geweest, 980 kilometer enkele reis, forse bergpassen met sneeuw gepasseerd en de auto vond het allemaal prima. Ik ben gewoon nog steeds heel erg blij met deze auto.
Enige nadeel is dat ik nu een andere job heb en hierdoor 5 dagen per week 180km per dag maak. Dat is eigenlijk te gek voor een benzine en zou ik er slim aan doen om nu echt een diesel te kopen, maar ik wil 'm nog niet kwijt en ik heb niet echt een waardige opvolger op het oog. Ja, misschien weer terug naar Volvo, de S90 D4? Wie weet...

Daar gaat ie

  • 235.185 km

17-09-2020, een nieuwe auto gekocht! Na lang wikken en wegen, zoeken naar wat nieuws, auto's bekeken maar toch niet gekocht, was het nu toch echt de dag van knopen doorhakken.
Het is een Kia Optima sedan bj 2016 geworden, 80.000 km ervaring en full-options, echt bomvol!

Met gemengde gevoelens staat de Passat CC dan nu te koop. Ik vind het nog steeds een prachtige auto, mooie lijnen, sportief uiterlijk en onderscheidend tussen al het leaseblik op de weg.
Maar we gaan verder met een andere leuke en mooie auto. Dit keer een diesel, de kilometers waren er wel naar, ruim 27.000 per jaar.

Een kleine update over de CC nog, bij laatste kleine beurt met APK waren de remmen toch echt op. Ruim 235.000 kilometer hebben ze het volgehouden en nu waren de schijven aan vervanging toe. Een duur geintje maar de auto is weer kakelvers in orde voor de volgende eigenaar.

Dit keer maar een korte revieuw, in de tussentijd is er mbt de auto ook niets spannends of noemenswaardig gebeurd. Een paar lange vakantieritten gedaan, geen centje pijn en lekker vloeiend doorknallen naar Zwitserland, Zuid-Duitsland, de auto vind het heerlijk. De Kia zal zijn eigen revieuw gaan krijgen te zijner tijd...

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (14)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.