Volkswagen New Beetle 2.0 Highline (1998)

autoreview

Volkswagen New Beetle
Volkswagen New BeetleVolkswagen New BeetleVolkswagen New BeetleVolkswagen New BeetleVolkswagen New BeetleVolkswagen New BeetleVolkswagen New BeetleVolkswagen New Beetle - interieurVolkswagen New Beetle - interieur

Signalement

UitvoeringNew Beetle 2.0 Highline
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf2002
KM-stand bij aanschaf56.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na een smart te hebben gereden, kun je bijna geen ’normale’ meer rijden. Dus het werd een New Beetle 2.0 met Automaat in Amerikaanse uitvoering. Erg mooi apart model, nog steeds aandacht van medeweggebruikers. De auto rijdt erg comfortabel, zeker met de cruise control en automaat. Hoewel het motorgeluid in hogere toeren wel wat minder mag.
Het dashboard met het formaat van een vliegdekschip met de mooie blauw verlichte klokkenwinkel blijft een genot om naar te mogen kijken. Kofferruimte is beperkt en mensen op de achterbank zitten met hun hoofd bijna tegen het dak. Het is een veilige auto en met veel luxe.

PROBLEMEN

Lange tijd brandde het "check engine" lampje en de VW dealer kon er maar niet komen. Tenslotte heeft de Renault dealer het vacuumslangetje vervangen van de luchtpomp en het lampje is uit. Groter probleem is nu nog de zwiepende snelheidsmeternaald (boven de 55mph). Hierop reageert ook de cruise control waardoor de auto niet regelmatig de snelheid aanhoudt. Dit probleem ligt nu zelfs bij Pon in Leusden. Tevens drink hij absurd veel olie. Elke 3000km is de pijlstok kurkdroog. Een nog niet op te lossen probleem is het blokkeren van de contactsleutel door de PARK-stand van de automaat. Waarschijnlijk moet er een nieuwe keuzehendel in.
Ik hou mijn hart vast wat er allemaal nog komen gaat. Volkswagen ?? Nooit weer!

5,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.