Volkswagen New Beetle 2.0 Highline (1998)
autoreview
Signalement
Uitvoering | New Beetle 2.0 Highline |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1998 |
Jaar van aanschaf | 2002 |
KM-stand bij aanschaf | 56.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Na een smart te hebben gereden, kun je bijna geen ’normale’ meer rijden. Dus het werd een New Beetle 2.0 met Automaat in Amerikaanse uitvoering. Erg mooi apart model, nog steeds aandacht van medeweggebruikers. De auto rijdt erg comfortabel, zeker met de cruise control en automaat. Hoewel het motorgeluid in hogere toeren wel wat minder mag.
Het dashboard met het formaat van een vliegdekschip met de mooie blauw verlichte klokkenwinkel blijft een genot om naar te mogen kijken. Kofferruimte is beperkt en mensen op de achterbank zitten met hun hoofd bijna tegen het dak. Het is een veilige auto en met veel luxe.
PROBLEMEN
Lange tijd brandde het "check engine" lampje en de VW dealer kon er maar niet komen. Tenslotte heeft de Renault dealer het vacuumslangetje vervangen van de luchtpomp en het lampje is uit. Groter probleem is nu nog de zwiepende snelheidsmeternaald (boven de 55mph). Hierop reageert ook de cruise control waardoor de auto niet regelmatig de snelheid aanhoudt. Dit probleem ligt nu zelfs bij Pon in Leusden. Tevens drink hij absurd veel olie. Elke 3000km is de pijlstok kurkdroog. Een nog niet op te lossen probleem is het blokkeren van de contactsleutel door de PARK-stand van de automaat. Waarschijnlijk moet er een nieuwe keuzehendel in.
Ik hou mijn hart vast wat er allemaal nog komen gaat. Volkswagen ?? Nooit weer!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren