Volkswagen Lupo 1.4 TDI (2000)

autoreview

Volkswagen Lupo

Signalement

UitvoeringLupo 1.4 TDI
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf294.000 km
KM-stand laatst296.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 294.000 km

Ik was op zoek naar een compacte, zuinige auto met toch de nodige luxe aan boord. Een aantal vrienden van mij reden al Lupo, dus de Focus werd ook op een Lupo gelegd. Ik zag deze op internet staan met de nodige opties:
Elektrische ramen en spiegels
Lederen bekleding
Stoelverwarming
CV met afstandsbediening
Airco

Aangezien de auto bijna 3 ton had gelopen, reed het nog aardig goed, maar er moesten wel wat kleine dingen aan gebeuren:
Nieuwe raamschakelaar
Veerpoten voor vervangen
Airco vullen
Uitlijnen

Dit heb ik inmiddels gedaan en er is een schroefset op gekomen. Zo heb ik gelijk een zwak punt van de Lupo aangepakt, namelijk het overhellen in bochten. Keerzijde is dat de auto nu een stuk oncomfortabeler is geworden. Ik heb de auto niet zo laag mogelijk liggen. In het voorjaar komen er 16 inch wielen van een Volkswagen Up onder, die moeten ook nog netjes in de wielkasten passen zonder aan te lopen.

  • 296.500 km

Update 25-1-2014

Inmiddels heb ik 2000km gereden en kan ik melden dat het verbruik ongeveer 1:18 is.
Ik ben er ook achter gekomen, dat wanneer je gaat tanken, het palletje aan de rechterkant in het vulgat naar binnen kunt halen en zo 8 a 10 liter meer kwijt kan in de tank. Dit komt neer op een actieradius van zo'n 800km

De schroefset lijkt wat te zijn ingewerkt en vangt kuilen en drempels naar mijn gevoel iets beter op. Maar ik kan het nog steeds niet aanraden als je op zoek bent naar comfort.

Wat betreft het rijden kan ik het volgende zeggen: Tussen de 1900 en 4000 tpm komen de 75pk/185nm goed tot hun recht in de 955kg lichte auto, maar niet meer dan dat. Bij uitrollen in zijn 2 voor het stoplicht en dan vanaf 1200 toeren wegrijden resulteert in een ernstig gebrek aan lucht waardoor terugschakelen naar 1 eigenlijk een must is
Volgende op de planning: Chiptuning!

3,8
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    3
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens