Volkswagen Lupo 1.4 (2001)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Lupo 1.4 |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2001 |
Jaar van aanschaf | 2008 |
KM-stand laatst | 202.000 km |
ERVARINGEN
- 198.900 km
Sinds twee weken rijd ik in een VW Lupo 1.4 uit 2001. Nadat mijn renault Clio een beetje te duur werd in het onderhoud, de gok gewaagd, en een VW met deze kilometerstand gekocht. Na wat rond gevraagd te hebben, schijnt dat tegenwoordig niet meer zo’n probleem te zijn. En aangezien alles onderhoudsboekjes/stempels aanwezig zijn, de overstap naar deze auto gemaakt.
De kleur van de auto is zwart, en de bekleding zwart rood. Een nadeel vind ik dat er bijna niets meer electrisch is, in tegenstelling tot de renault. Maargoed, wat niet electrisch is, gaat ook (niet zo snel) kapot. Een voordeel is, is dat ie lekker klein is, maar toch genoeg ruimte biedt aan vier personen (ex. bagage)
07-12-2008
Nog 1.000km en dan heeft de auto bij 200.000km op de teller staan. Aardig wat kilometertjes dus. Tot nu zo goed als zonder problemen.
PROBLEMEN
- 198.900 km
Ik heb de auto nu 2 weken in mijn bezit, en ben nog niets tegengekomen. De auto rijdt tot nu toe erg goed. Ook qua comfort heb ik niets te klagen. Was het bij de Clio bij 120km/u net alsof je in een opstijgend vliegtuig zat, nu is het rustig in de auto, en daarbij komt dat ie ook nog dat ie een stuk pittiger rijdt. Kan nu eindelijk weer meekomen bij de stoplichten.
04-08-2008
Rij nu alweer 4 maanden in de Lupo. In de tussentijd eigenlijk weinig problemen gehad. Alleen de versnellingsbak is er helemaal onderuit geweest.
Na twee weken rijden met de auto had deze moeite met de 4e versnelling. Of hij ging er niet in, of hij schoot eruit. Omdat dit nog binnen de garantie termijn van 3 maanden viel is dit netjes verholpen en schakelt de auto nu beter dan ooit. Alleen gaat weer soepel. Een behoorlijke verandering met voor de ’reparatie’.
Verder heeft de auto zo nu en dan geen zin om te starten, maar dat verschilt nog al. De ene keer slaat ie gewoon netjes in één keer aan, de andere keer heeft ie meer moeite, en weigerde hij tot nu toe helemaal te starten. Even aankijken hoe dit verloopt.
07-12-2008
De auto heeft nog bijna 2ton op de teller staan. Problemen zijn er niet geweest gelukkig. Wel was er een kraak in het dashboard, maar daar kon de garage niets aan doen, dus heb ik het stuur maar wat lager gezet.. Probleem opgelost.
Einde
- 202.000 km
De auto is weg. Ik kreeg een leuke inruilprijs voor de auto. De auto is nog geen jaar in mijn bezit geweest, maar ben desondanks erg tevreden geweest.
Nadeel vond ik de afmetingen van de auto. Vooral de bagageruimte was een ruimte, die eigenlijk niet eens bagageruimte genoemd mag worden. Een weekend-tas paste er niet in, en boodschappenkratten moesten altijd voor in de auto. Voor een stadsauto vind ik dat verschrikkelijk slecht. Maargoed, dat wist toen ik de auto kocht.
Tijdens mijn bezit van de auto heb ik er nagenoeg geen kosten aan gehad. APK heb ik hem niet hoeven geven, en ook een beurt heeft ie niet meer gehad. Gelukkig!
Op het eind begon naar mijn idee de voorwielophanging van de auto te kraken. Verder was dit een prima auto, en hoop dat ik net zoveel plezier van de Suzuki Baleno zal hebben als dat ik met deze auto gehad heb!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren