Volkswagen Lupo 1.2 TDI 3L (2000)
autoreview
Signalement
| Uitvoering | Lupo 1.2 TDI 3L |
|---|---|
| Versnellingen | 5, Automaat |
| Bouwjaar | 2000 |
| Jaar van aanschaf | 2004 |
| KM-stand bij aanschaf | 68.000 km |
| KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Positief:
Snel, automaat, spoilers, lichtmetalen velgen, lagere klasse wegenbelasting door laag gewicht auto (ruim gebruik aluminium en magnesium), ongevoelig voor roest door alu en volledige verzinking overige delen, zuinig, prettig zittende stoelen, tiptronic, eco-stand, algehele uiterlijk, binnenruimte (ben zelf 200 cm lang), enz. De veiligheidsvoorzieningen zijn ook allemaal goed geregeld: van ABS tot twee airbags. Eigenlijk is het een heel prettige auto, waar ik bewust voor gekozen heb. Er zijn echter ook negatieve kanten, maar die heb ik voor lief genomen...
Negatief:
Geen stuurbekrachtiging, geen elektrische ramen en spiegels, geen airco, geen cruise-controle, geen hoogteverstelling stoel(en), dit is tot modeljaar 2002 ook niet allemaal leverbaar geweest. Sommige meestal gebruikelijk dingen wel, maar daar moest flink voor worden bijbetaald. Er ontbreekt dus het één en ander om gewicht te besparen.
PROBLEMEN
Geen, pas kort in bezit. De punten die er waren zijn bij aankoop direct door dealer allemaal keurig gerepareerd.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook

Praktijkverbruik Volkswagen Lupo: Voorganger Up een zuinigheidswonder?

Toen Volkswagen voluit voor diesel ging: de XL1 en Lupo 3L

Volkswagen Lupo GTI & Volkswagen Up GTI - Oud & Nieuw

Volkswagen Lupo 3L - 2000 - 548.000 km - Klokje Rond



