Volkswagen Lupo 1.0 (1999)

autoreview

Volkswagen Lupo 1.0 (1999)

Signalement

UitvoeringLupo 1.0
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf79.000 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 85%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Comfort = Verbazingwekkend goed. De stoelen zijn stevig, maar niet te hard. De ruimte voor is ook flink. Het is een zeer compacte auto, maar dat zit hem puur in de achterbank + kofferruimte. Voor heb je meer dan genoeg ruimte. Het dashboard is vrij groot, waardoor het ruimtegevoel goed is. Het onderstel in ook vrij stug wat mij erg bevalt. Door de stuurbekrachtiging rijdt hij zeer luchtig. Met de blauw/rode interieurverlichting rijdt het in het donker ook erg futuristisch. Alles bij elkaar is het prima vertoeven in de Lupo.

Prestaties = Voldoende. Het brandstofverbruik ligt gecombineerd op ongeveer 1 op 16/17. Ik had zelf verwacht dat hij nog iets zuiniger met z’n brandstof om zou gaan, maar het kan zeker slechter denk ik. Binnen de bebouwde kom en op 80 wegen rijdt hij erg lekker. Relatief weinig toeren en een hele directe wegligging. Op de snelweg is het nog steeds prima vertoeven met 120 km/h, maar veel harder moet je niet nastreven. De motor en transmissie zijn duidelijk op de legale snelheden afgestemd, perfect ge-engineerd dus...helaas alleen minder comfortabel op de snelweg. Even met 130 km/h inhalen is geen probleem, je houdt het alleen niet lang comfortabel vol. Door het hoge toerental dringt er net te veel geluid door, bij 120 km/h is het dus veel aangenamer vertoeven.

Betrouwbaarheid = Goed. Er hebben zich nog geen ongewone zaken voorgedaan. De Lupo heeft me nog nooit laten staan. Daarbuiten ligt het gevoel van degelijkheid en betrouwbaarheid erg hoog. De deuren sluiten als kluisdeuren, iets wat toch zeker niet standaard is binnen deze klasse. Kortom, erg goed!

PROBLEMEN

- Afdekplaat motor vervangen onder garantie
- Schokdemper vervangen onder garantie
- Einddemper vervangen bij laatste kleine beurt

Van problemen kun je dus niet spreken. Dit zijn onderdelen die door slijtage vervangen moesten worden. Voor de rest heeft hij geen rare storingen of mankementen getoond.

Het is ondertussen de auto van mijn vriendin geworden die er heerlijk nog vele kilometers mee door zal rijden. Af en toe rijd ik er natuurlijk ook nog wel eens in met een grote glimlach, je eerste blijft toch je eerste, nietwaar?

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    4
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens