Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI 150pk Highline (2017)

autoreview

Volkswagen Golf Sportsvan
Volkswagen Golf SportsvanVolkswagen Golf SportsvanVolkswagen Golf SportsvanVolkswagen Golf SportsvanVolkswagen Golf SportsvanVolkswagen Golf SportsvanVolkswagen Golf SportsvanVolkswagen Golf SportsvanVolkswagen Golf SportsvanVolkswagen Golf SportsvanVolkswagen Golf SportsvanVolkswagen Golf SportsvanVolkswagen Golf SportsvanVolkswagen Golf SportsvanVolkswagen Golf SportsvanVolkswagen Golf SportsvanVolkswagen Golf SportsvanVolkswagen Golf SportsvanVolkswagen Golf SportsvanVolkswagen Golf SportsvanVolkswagen Golf SportsvanVolkswagen Golf SportsvanVolkswagen Golf SportsvanVolkswagen Golf SportsvanVolkswagen Golf SportsvanVolkswagen Golf SportsvanVolkswagen Golf SportsvanVolkswagen Golf Sportsvan 1.0 TSI BlueMotionVolkswagen Golf Sportsvan 1.0 TSI BlueMotionVolkswagen Golf Sportsvan 1.0 TSI BlueMotionVolkswagen Golf Sportsvan 1.0 TSI BlueMotionVolkswagen Golf Sportsvan 1.0 TSI BlueMotionVolkswagen Golf Sportsvan 1.0 TSI BlueMotionVolkswagen Golf Sportsvan 1.0 TSI BlueMotionVolkswagen Golf Sportsvan 1.0 TSI BlueMotionVolkswagen Golf Sportsvan 1.0 TSI BlueMotionVolkswagen Golf SportsvanVolkswagen Golf SportsvanVolkswagen Golf Sportsvan

Signalement

UitvoeringGolf Sportsvan 1.4 TSI 150pk Highline
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2017
KM-stand laatst83.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

na 6 jaar

  • 73.180 km

Omdat ik het invullen op autoweek te veel werk vindt
Hier een update Km 73.180 gemiddeld verbruik 1:16,27
Eigenlijk een perfecte auto op een paar punten na. Ruim, voldoende vermogen ook bij laag toerental 150pk/110Kw. Een flink verschil in koppel t.o.v. de vorige auto (VW golf plus 2.0). Bij laag toerental draait motor niet mooi rond (op 2 cilinders) Heb begrepen dat motor tot 25 Kw op 2 cilinders draait daarboven op 4 cilinders. Voorruit verwarming werkt perfect. Verstelbare achterbank is ideaal, ruim zicht (geen hinderlijke A-stijl), binnenspiegel had wel hoger gemogen (heb een lang bovenlichaam).
Lijn assistent begint pas bij 65 km/uur mag van mij wel naar de 30km/uur (ik kan niet meer zonder). Adaptief cruise control zou iedere auto moeten hebben maar kortste afstand mag wel korter worden geprogrammeerd, zit op ongeveer 2 seconden hierdoor kom je telkens voor een rood verkeerslicht (blijkbaar zijn deze ingesteld op een veel kortere afstand hoezo 2 seconde regel). Ook mag hij wel eerder optrekken als de voorganger begint te rijden, hij blijft te lang wachten en sprint dan het gat dicht terug naar de 2 seconden. Enige waarom ik de auto zou wegdoen is het interieur geluid, dit vindt ik te veel.

na 7 jaar

  • 83.000 km

10-10-2017 Tnkklepje ging niet open een paar keer naar dealer geweest.
Uiteindelijk 5-1-2018 verholpen. Bleek een bekend probleem. Moest wat worden weggeslepen van klepje.
30-1-2018 Start/stop doet het ene keer wel andere keer niet, zelfs niet na 2 uur en 40 minuten rijden zonder verbruikers. In scherm alle keren melding Energie behoefte van wagen te hoog. Na herhaaldelijk metingen te hebben uitgevoerd door dealer kwam deze er niet uit. Op problemcar gelezen dat de accu niet goed is (de Banner EFB 6R0 915 105B 12V 69Ah 360A DIN 680A EN/SAE/GS) en dit aangegeven in garage. Ondanks dat ze er niet in geloofde hebben ze uiteindelijk een Varta EFB 70Ah 400A gemonteerd. Hierna is het probleem niet meer voorgekomen.
23-12-2021 63.252km Stinkt (naar dood dier) in de auto. Garage heeft defrosterbak losgehaald en schuifdakdoorvoer gedaan. Hierna stonk het nog.
Bleek dat de achterportieren te lekken waardoor water over speakers en tussen bekleding en plaatwerk naar binnen kwam. Had 4 jaar garantie maar viel er net buiten. Bleek ook bekend probleem te zijn.
2024 80.000 km al enige tijd kraak geluid voor bij koud wegrijden en klapperen op straatstenen.
blijkt een bekend VW probleem met ophanging en stabilisatorstangen te zijn. Herstel bij garage werd geschat op €1000,-
zie Cartech op https://www.youtube.com/watch?v=wSZ3ZLmemzU met powerflex bussen.
Ben van mening dat deze vier punten vier voor hadden mogen komen.
Had juist al 4 jaar garantie genomen maar is blijkbaar nog te kort.


Gemiddeld verbruik 1/16.8 83.000 km

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.