Volkswagen Caddy Combi Maxi 2.0 TDI 140pk Comfortline (2008)

autoreview

Volkswagen Caddy Maxi
Volkswagen Caddy MaxiVolkswagen Caddy MaxiVolkswagen Caddy MaxiVolkswagen Caddy MaxiVolkswagen Caddy MaxiVolkswagen Caddy MaxiVolkswagen Caddy MaxiVolkswagen Caddy MaxiVolkswagen Caddy MaxiVolkswagen Caddy Combi - interieurVolkswagen Caddy Combi - interieur

Signalement

UitvoeringCaddy Combi Maxi 2.0 TDI 140pk Comfortline
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf7.000 km
KM-stand laatst28.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Uberbus

  • 20.000 km


Deze Caddy betreft mijn eerste bestelbus. In tegenstelling tot de omschrijving betreft het een 6bak.

De laadruimte is continue met zo'n 450-500kg beladen, met soms een aanhanger 1000-1500kg aan de haak. Geen probleem.

Gemiddels scoort de wagen een verbuik van 1:16. Banden op 3.0 en zoveel mogelijk anticiperend rijden (alhoewel ik af en toe een sprintje niet schuw). Gezien het gewicht/omvang een nette waarde.

Tot op heden 3 kleine dingen:
Motor sloeg direct af als deze laag in toeren moet trekken (bocht door in z'n 3 kon je vergeten). Na plaatsing van K&N luchtfilter is dit beter geworden.
Met 1.90 had ik moeite om een goede zitpositie te vinden. Uiteindelijk de scheidingswand achter de stoel losgemaakt en de stoel 10cm verder naar achteren gedrukt.
Ruitenwisser motor in de achterdeur is onder garantie vervangen.

Verder een heerlijke, onderhoudsvrije en probleemloze auto.


kleinigheidjes

  • 28.000 km

De bus blijft goed bevallen. Wel wat hele kleine probleempjes.

Een maand geleden knapte de sleutelhanger aan de sleutel af.

Dat heb ik in 25 jaar autorijden en zelfs bij de eerste auto van mijn vrouw (een Zastava van 15 jaar oud) nog niet meegemaakt.

120.- incl 'inlezen'. Na aandringen op coulance en mijn 'zastava-verhaal' kostte het me 50 euro.

Verbruik ligt momenteel op 1:18. Mits getankt met de duurdere diesels. Verder veel 80-90 km wegen en stadsverkeer.

Toen ik me oriënteerde op een Crafter bij Pouw Zwolle ging het evenwel stevig mis en maakte ik weer kennis met de VAG manipulatiemethode.

Ik had nadrukkelijk aangegeven dat ik me oriënteerde en informatie wilde. De betreffende verkoper vroeg m'n mailadres. Naar ik aannam om info op te sturen.

Daags daarna kreeg ik een mail waarin stond, dat de Crafter in maart geleverd zou worden en dat ze me tegen die tijd zouden berichten wanneer ik de Caddy kon inruilen.

Op mijn dupliek waarin ik stelde, dat van zulks pertinent geen sprake was geweest kreeg ik een mail terug waarin t mannetje schreef dat het hem speet dat ik hem verkeerd begrepen had. Geheel des VAGs geen excuus, maar 'ik had hem verkeerd begrepen".

Is dat nou aangeboren bij VAG medewerkers of leren ze je dat daar?

Ik heb de bus inmiddels elders ingeruild.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.