Toyota Verso 1.8 16v VVT-i Business (2012)

autoreview

Toyota Verso
Toyota VersoToyota VersoToyota VersoToyota VersoToyota VersoToyota VersoToyota VersoToyota VersoToyota VersoToyota VersoToyota VersoToyota VersoToyota VersoToyota VersoToyota VersoToyota VersoToyota VersoToyota VersoToyota Verso

Signalement

UitvoeringVerso 1.8 16v VVT-i Business
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf184.000 km
KM-stand laatst213.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Aankoop Toyota Verso

  • 184.000 km

Vanwege gezinsuitbreiding in ons samengestelde gezin werd de Hyundai i30 toch wat te klein. Ook bijvoorbeeld met het oog op vakanties, uitstapjes en dergelijke.
Specifiek op zoek gegaan naar de zevenzitter, kleine kinderen passen prima op rij 3.
Uiteindelijk een zilvergrijze gevonden bij een Toyota specialist. De onderhoudshistorie zat erbij.
Er is nog niet veel aan de auto kapot gegaan, had ik natuurlijk ook niet verwacht. Dat is toch wel een van de voornaamste redenen om voor een Toyota te gaan.
Eind Maart moet ie voor de APK.
Hoogstwaarschijnlijk remblokken en schijven voor, de voorbanden (zomer) zijn denk ik ook aan vervanging toe.

Wat zit er op:
Uitrusting ongeveer gelijk aan de Hyundai. Daarbij vallen een aantal zaken op. Stukken minder krassen in het interieur, geen aangevreten stuur, de boordcomputer is 10 keer sneller en doet wat ie moet doen.
De radio in deze auto is trouwens geweldig, wat een bas sound zit er in zeg!

Deal beklonken, Hyundai achtergelaten.
We zijn nu drie weken verder. Over het rijden kan ik al wel wat zeggen.

De auto stuurt en schakelt prima, besturing is rond de middenstand een stuk minder vaag dan de Hyundai. Deze leek altijd te blijven “plakken”.
Het onderstel is een stuk stiller, windgeruis is beperkt.
De motor is best aanwezig, klinkt een beetje rauw. Het lijkt wel of hij bij 120 nog een keertje zou moeten schakelen, maar dan staat hij al lang in 6. Naald staat dan trouwens op 3000 toeren. Auto is wel zeer schakellui te rijden. De trekkracht zit em niet onderin, dat merk je bij accelereren. Nu ben ik een rustige rijder, dus niet een punt van irritatie voor mij.
Eerste tankbeurt was 1 op 13, dat zal denk ik nog wel verbeteren.
De stoelen zitten prima, we hebben al meerdere keren gebruik gemaakt van de diverse opstellingen. Bij neerklappen van rij drie ontstaat een ruime kofferbak. De mensen op rij 2 kunnen trouwens prima zitten, daar is het echt heel ruim.
Uiteraard ga ik deze review weer aanvullen, precies zoals ik dat bij andere auto’s ook heb gedaan.
Ik heb het gevoel dat we nog veel plezier aan deze auto gaan beleven.

APK

  • 189.000 km

Vandaag is de Verso gekeurd.
Er zijn een paar lampjes vervangen, verder hoefde er niks te gebeuren.
Remblokken voor waren blijkbaar toch al gedaan. De schijven kunnen nog even mee, ik laat ze de volgende onderhoudsbeurt vervangen.
Ik kreeg ook een opmerking over zwetende schokdempers achter. Zou verstandig zijn om dit de volgende beurt ook mee te pakken.
Valt me op dat de auto snel last heeft van zijwind, wellicht hebben die schokdempers daar mee te maken. Ik dacht eerst dat dit kwam doordat het een wat hogere auto is.
Het rijgedrag is verder wel goed evenals de besturing.
De Verso is een stevig geveerde auto, de onderkant raakt de straat niet als je over drempels rijdt, ook niet bij belading. Dat was bij mijn vorige auto een ander verhaal.
Het onderstel is echt een stuk stiller dan mijn vorige auto, staat tegenover dat het motorgeluid van mij meer gedempt had mogen zijn.
De trekkracht van de motor zit duidelijk in de hogere toeren regionen. Ik heb em eens op z’n staart getrapt en dan gaat ie op een gegeven moment er stevig vandoor. Meestal schakel ik snel op, daar heeft de auto ook geen hekel aan. 60 in de zesde versnelling is geen punt.
Auto is aardig zuinig te rijden, ik haal nu ongeveer 1 op 14. Niet slecht vind ik voor een auto van bijna 1400 kg.
De zeven zitplaatsen zijn al meerdere malen gebruikt en met kinderen gaat dat prima.
Het zitmeubilair is vind ik ook aan de stevige kant, had van mij wat zachter gemogen.
Over sommige zaken dus wat gemengde gevoelens, maar de teller slaat door naar positief!
De volgende beurt zal rond de 2 ton worden uitgevoerd, dat zal vermoedelijk in Juli zijn.

Onderhoudsbeurt

  • 195.000 km

De auto heeft een onderhoudsbeurt gehad.
Remblokken achter zijn hierbij vervangen evenals de accu. Deze kwam niet meer goed door de testen die ze uitvoerden.
Beter nu dan straks ergens in Frankrijk in de problemen komen.
Heb nu een kleine 12000 met de auto gereden.
Het is vooral een betrouwbare en ruime auto.
Prettig rijden doet hij voor mij niet. Ik vind de vering erg stug, ook zijn de stoelen mij te hard en is het geluidsniveau best hoog.
Wegligging is ook niet zo geweldig.
Over een paar weken gaan we er mee naar Frankrijk. Eens kijken hoe het gaat op heel lange stukken.
Lang verhaal kort: het is vooral een verstandige auto. (althans qua betrouwbaarheid)

APK

  • 213.000 km

Afgelopen Woensdag is de Verso gekeurd.
Zonder enige op- of aanmerking kan hij weer door.
Zouden ook geen aandachtspunten zijn die er aan zitten te komen.
Zo rond de Zomer mag hij opdraven voor een grote onderhoudsbeurt.
De betrouwbaarheid is pluspunt nummer 1 bij deze auto.
Verder ben ik toch wel een beetje gewend geraakt aan de minpunten die ik eerder opsomde.
Ik bemerk ze zeker nog wel, maar irriteer me er minder aan.
De auto is ruim en heel handig voor een groot gezin.
Ik rij nu 1 op 13 a 14, niet slecht vind ik zelf.
Wat me verder opvalt is dat de auto niet hangt in bochten.
Kortom, deze auto brengt je van A naar B op een vooral betrouwbare manier.
Voor nu vind ik dat oké, we kunnen in de toekomst altijd nog eens verder kijken.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.