Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Toyota
  • Prius

Toyota Prius THSD Tech (2007)

autoreview

2
Toyota Prius THSD Tech (2007)
Den G
  • Den G5
  • Gebruikersreview
8 september 2012 om 19:53
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringPrius THSD Tech
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2012
KM-stand bij aanschaf114.000 km
KM-stand laatst118.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Baby Blauwe Prius

  • 118.000 km
  • 8 september 2012

Voor mijn vrouw hebben we begin dit jaar een Prius aangeschaft.

Het "milieubewuste" aspect telde hier eigenlijk niet mee. Ben geen eco-ridder, maar kreeg een lijst met wensen van mijn vrouw en ben aan de slag gegaan.
Betrouwbaar, niet te groot, maar zeker niet te klein voor onze kinderen plus kinderwagen, niet te oud, niet te nieuw en het moest een automaat zijn.

Na wat speurwerk voor een auto van een jaar of vijf (deze is van bouwjaar 2007) bij Toyota's "trots" uitgekomen.

Echt mooi kan ik hem niet noemen... Enigszins grappig wel met die grote glimlach op de neus.

Opvallende zaken in de uitrusting:
*Toyota's Intelligent Parking Assist (IPA) met camera.
Camera geeft erg goed en duidelijk beeld van wat er achter de auto gebeurt, maar de IPA functie is leuk om aan vrienden of familie te laten zien, maar gebruik je daarna nooit meer.
Wanneer je de rem los laat en de auto gaat rollen, piept het systeem al veel te snel dat je te hard gaat en schakelt het uit.
Je moet dus continu de rem een beetje ingedrukt houden en tegen een stoepje of heuveltje trekt hij niet.

*Automatische hill hold.
Erg handig dat de auto zelf zorgt dat je niet naar achteren rolt op een heuvel wanneer je de rem los laat.

*Keyless entry.
Ideaal en werkt elke keer perfect. Sensoren in handgrepen zorgen dat de auto openspringt (bij voorportieren).

De auto rijdt, voor een model met (zeker voor zijn tijd) veel high-tech, eigenlijk ontzettend makkelijk.
Het pookje in drive, waarna deze weer terugschiet en vervolgens zoem je er vandoor.
Het sturen gaat ontzettend licht en met totaal geen gevoel, voor sommigen juist fijn, persoonlijk mis ik gevoel en zwaarte. Het is niet mijn auto, dus ook niet echt mijn probleem ;-)
Overhellen valt mee. De demping is redelijk stug, maar de vering is best soepel, waardoor de auto op oneffenheden niet te stuiterig wordt.
Op lange afstand is de Prius zelfs erg comfortabel.
De stoelen zelf zijn vrij zacht en geven niet veel zijdelingse steun, maar zitten goed zolang je niet te hard een bocht door gaat.

Het interieur is opgebouwd uit harde materialen, maar ziet er origineel vormgegeven uit. Het grote touchscreen midden op het dash is duidelijk en makkelijk te bedienen.
Vervelend is dat je al rijdend niet een bestemming in de navi kan invullen (natuurlijk dan door de bijrijder...).

De interieurruimte is erg ruim, vooral op de achterbank is er beenruimte zat.
Nadeel voor lange bestuurders is dat de stoelen niet ver genoeg naar achteren kunnen. Daardoor zit ik persoonlijk (1,98) met mijn knieën tegen het dashboard en stoot ik tegen het versnellingspookje.
De bagageruimte is redelijk diep, maar ligt vrij hoog. Wanneer je de piepschuim bak eruit haalt, scheelt dit al een hoop liters.

De prestaties zijn redelijk. Je moet natuurlijk wel kijken waar de auto voor is gebouwd. Verbruik is belangrijk, maar wanneer je vol gas geeft, ga je er onder veel herrie toch redelijk rap vandoor.

Algemeen positief:
*Comfort (rechtuit)
*Verbruik (gemiddeld 1 op 17 bij voornamelijk stedelijk gebruik. Op B-wegen wanneer je je best doet makkelijk net boven de 1 op 20).
*Kraak- en rammelvrij
*Zeer voordelig in onderhoud, houderschap en verzekering.

Negatief:
*Cruise control onthoudt niets meer nadat je eenmaal hebt geremd. Je moet vervolgens steeds opnieuw de snelheid instellen. Alleen wanneer je hem er eventjes afhaalt, kan je weer de resume functie gebruiken. Snelheid is ook pas in te stellen vanaf 50 km/h (bij mijn BMW al bij 30).
*Beenruimte voorin (lange personen).
*Geloei van de motor bij redelijk tot stevig accelereren. Een CVT moet je smaak zijn. Vervolgens wel erg stil op snelheid.
* Verbruik schiet omhoog bij 130 km/h. Dan met 1 op 14 net zo zuinig als mijn 530d... Gewoon langzamer mee rijden werkt fijner, ook voor het geloei op de cruise control wanneer je een heuvel op moet.

De elektro-functie is gevaarlijk voor voetgangers, zij horen je niet. Je haalt er met een volle accu maar net iets meer dan een km op, dus veel zoden zet het niet aan de dijk. Het ondersteunt ook meer de benzinemotor.

Al met al een hoop technische ontwikkelingen voor een redelijk verbruik, maar bovenal een ontzettend licht en makkelijk rijdende auto.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    4
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Toyota Prius? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Toyota Prius
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Toyota Prius 1.5 VVT-i Comfort

    Toyota Prius 1.5 VVT-i Comfort

    • 2009
    • 182.847 km

    € 7.950

    Toyota Prius 1.5 VVT-i Tech Edition ✅ Navi ✅ Clima ✅ Camera

    Toyota Prius 1.5 VVT-i Tech Edition ✅ Navi ✅ Clima ✅ Camera

    • 2008
    • 135.766 km

    € 7.950

    Toyota Prius 1.8 Comfort Dealer Onderhouden Rijklaarprijs!

    Toyota Prius 1.8 Comfort Dealer Onderhouden Rijklaarprijs!

    • 2009
    • 119.846 km

    € 10.680

Meer Toyota Prius occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Toyota Prius

    169
    • 17 maart 2019

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Toyota Prius specificaties
  • Toyota Prius occasions
  • Toyota Prius video's
Advies en informatie
  • Toyota Prius tests
  • Toyota Prius gebruikersreviews
  • Toyota Prius index
PREMIUM
Toyota RAV4 – Mitsubishi Outlander - Occasiondubbeltest

Toyota RAV4 – Mitsubishi Outlander - Occasiondubbeltest

Ook al denk je met de huidige brandstofprijzen misschien niet meteen aan een SUV, voor velen...

Lees meer
 

Toyota Prius reviews

  • Gebruikersreview
    Toyota Prius THSD Tech (2007)

    Toyota Prius THSD Tech (2007)

    10
    • 4 februari 2022
  • Gebruikersreview
    Toyota Prius THSD Comfort (2008)

    Toyota Prius THSD Comfort (2008)

    12
    • 4 november 2021
  • Gebruikersreview
    Toyota Prius THSD Business (2007)

    Toyota Prius THSD Business (2007)

    5
    • 10 februari 2019
  • Gebruikersreview
    Toyota Prius THSD Business (2007)

    Toyota Prius THSD Business (2007)

    4
    • 2 maart 2018
  • Gebruikersreview
    Toyota Prius THSD Comfort (2007)

    Toyota Prius THSD Comfort (2007)

    2
    • 23 april 2017
  • Gebruikersreview
    Toyota Prius THSD Tech (2007)

    Toyota Prius THSD Tech (2007)

    27
    • 23 maart 2017
  • Gebruikersreview
    Toyota Prius THSD Comfort (2008)

    Toyota Prius THSD Comfort (2008)

    2
    • 10 februari 2017
meer reviews
Toyota Prius

Toyota Prius

34

Redactrice Sabine Kok van het de groene glossy Green.2 test de Toyota Prius.

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive Business (2012)

    Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive...

    3
    • 12 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Toyota Prius THSD Tech (2007)

    Toyota Prius THSD Tech (2007)

    10
    • 4 februari 2022
  • Gebruikersreview
    Toyota Prius 1.8 HSD Dynamic (2009)

    Toyota Prius 1.8 HSD Dynamic (2009)

    • 7 januari 2022
  • Toyota Prius 1.8 HSD – 2013 – 379.315 km - Klokje Rond

    Toyota Prius 1.8 HSD – 2013 – 379.315 km...

    • 20 december 2021
  • Gebruikersreview
    Toyota Prius 1.8 HSD Dynamic Business (2011)

    Toyota Prius 1.8 HSD Dynamic Business (2011)

    5
    • 18 november 2021
  • Gebruikersreview
    Toyota Prius THSD Comfort (2008)

    Toyota Prius THSD Comfort (2008)

    12
    • 4 november 2021
  • Gebruikersreview
    Toyota Prius 1.8 HSD Business (2012)

    Toyota Prius 1.8 HSD Business (2012)

    10
    • 3 oktober 2021
Merk
Merk
  • Gebruikersreview
    Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Aspiration (2010)

    Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Aspiration...

    2
    • 16 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Toyota C-HR 1.8 Hybrid Executive (2016)

    Toyota C-HR 1.8 Hybrid Executive (2016)

    • 12 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive Business (2012)

    Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive...

    3
    • 12 mei 2022
  • Nieuws
    Toyota boekt recordwinst, voorzichtig over komend jaar

    Toyota boekt recordwinst, voorzichtig over...

    109
    • 11 mei 2022
  • Nieuws
    Toyota Celica (1994) - Liefhebber Gezocht

    Toyota Celica (1994) - Liefhebber Gezocht

    37
    • 10 mei 2022
  • Nieuws
    Toyota bZ SDN: elektrische sedan vanuit alle hoeken

    Toyota bZ SDN: elektrische sedan vanuit...

    47
    • 9 mei 2022
  • Nieuws
    Toyota GR Supra nu ook met handbak

    Toyota GR Supra nu ook met handbak

    64
    • 28 april 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden