Toyota Prius THSD Business (2007) #3

Toyota Prius THSD Business (2007) #3
Toyota Prius THSD Business (2007) #3Toyota Prius THSD Business (2007) #3Toyota Prius THSD Business (2007) #3Toyota Prius THSD Business (2007) #3Toyota Prius THSD Business (2007) #3Toyota Prius THSD Business (2007) #3Toyota Prius THSD Business (2007) #3Toyota Prius THSD Business (2007) #3

UitvoeringPrius THSD Business
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2018

verstandig of niet?

Ik zocht een ruime maar zuinige auto. Ik houd wel van een uitdaging en vind het leuk om zo nu en dan eens te wisselen van auto's. ik reed vroeger altijd in lease auto's en heb ook een tijd een honda civic Hybrid gehad. Ondanks dat de Honda en Toyota toch wel totaal verschillende auto's zijn, is er ook een overeenkomst en dat is de CVT automaat.

Ik zocht dus een prius en het aanbod op de 2e hands markt is meer dan genoeg. wat mij wel opviel is dat de vraagprijzen wel erg verschillen van de koerslijsten maar kennelijk worden ze toch wel goed verkocht. Ik kwam dus uiteindelijk mijn prius tegen in de uitvoering die ik zocht met daarbij ook nog prima ledere bekleding.

De hoge km stand vond ik niet zo'n probleem, de vorige eigenaren hebben de auto goed onderhouden en alle rekeningen zaten erbij. Helaas werkt de airco niet, die moet ik nog laten repareren.

De prius rijdt echt fantastisch. Ja dat geloei bij het acceleren is irritant maar dat went ook. op constante snelheid is de auto erg stil. De techniek werkt na bijna 300k nog feilloos. ik heb begrepen dat van alle priussen op de wereld het accu pakket bijna nooit stuk gaat. De accu's in mijn prius lijken ook nog prima te werken.

de komende maanden zal ik het verbruik bijhouden en de betrouwbaarheid ook.

tot nu toe kan ik iedereen aanraden om een prius te overwegen.

Nieuwe APK

De auto moest APK gekeurd worden en met het vervangen van 2 nieuwe banden is dit ook gelukt. Ik kan er dus weer een jaar tegenaan. Ik heb meteen een kleine beurt laten uitvoeren. ik was totaal 348 euro kwijt.

Ik rijd nu 10 maanden in de prius en tot nu toe bevalt het uitstekend. Voor een auto met 300k op de teller rijdt ie heerlijk, geen rammeltje niks. de afgelopen maanden heb ik qua onderhoud een paar kleine zaken moeten vervangen. Zo was de 12v accu na 5 jaar op. Ik heb daarnaast in het voorjaar de airco moeten laten repareren. Ik heb de auto aangeschaft met dit defect dus was geen verrassing. Voor 400 euro is de condensor vervangen en heb er geen spijt van gehad met de warme zomer die we gehad hebben. Daarnaast dus geen andere reparaties gehad.

Het rijden tot nu toe bevalt prima. Je merkt dat je met een redelijk grote en zware auto onderweg bent. Cruist stil en comfortabel op de snelweg. het is qua sturen geen BMW of Alfa, redelijk gevoelloos en saai en door de cvt heb je het idee dat je in een speelgoed auto onderweg bent. maar met een gezin met grote kids is er ruimte zat.
Het gebruik, tja... ik rijd veel in de stad. gemiddeld 5.3l per 100 km. Ik vind het tegenvallen. Mijn vrouw heeft een ford ka uit 2009 die is wel een stuk kleiner en verbruikt fors meer, dus zeg het maar.

Het is gewoon een prima auto met fijne opties erop. De auto is zeer betrouwbaar en rijdt heerlijk.

verkocht

Ik heb de auto moeten verkopen. Het was voor mij niet interessant genoeg om de Prius zakelijk te gaan rijden ivm bouwjaar en bijtelling.

De auto is zoals zoveel priussen geëxporteerd en rijdt nu als taxi in Roemenie.