Toyota MR2 1.8 16v VVT-i Special Edition (2000)

autoreview

Toyota MR2
Toyota MR2Toyota MR2Toyota MR2Toyota MR2Toyota MR2Toyota MR2Toyota MR2Toyota MR2 - interieur

Signalement

UitvoeringMR2 1.8 16v VVT-i Special Edition
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf70.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

't is niet de mijne maar omdat mijn broertje zeevarende is bij de staat de MR2 grote delen van het jaar bij mij voor de deur.

De kanariegele MR2 is ontzettend leuk om te rijden. Bochtjes vindt ie helemaal geweldig (des te meer des te beter) en van een beetje rap optrekken bij het groene licht is ie ook niet vies.
'Onze' MR2 is een special edition uit 2000. Dus met zwart lederen bekleding, airco en een hard dak dat 90% van het jaar op zolder ligt.
Helemaal origineel is deze niet meer. Mijn 'kleine' broertje heeft het nodig gevonden om eea te laten verspijkeren. Zoals:
- 18" velgen met hele platte bandjes (dezelfde als die onder de Ferrari Enzo liggen - weliswaar een andere versie, maar toch...)
- een TTE (de sport afdeling van Toyota) verlagingsset.
Dit duo samen maakte de MR2 al wat mooier om te zien. Harder gaat ie er echter niet mee dus werd er bij TTE in Duitsland een turbokit op de motor geschroefd en werd de wagen van stabilisatorstangen voorzien om er voor te zorgen dat je nog een beetje 'normaal' kon blijven rijden.

Dat normaal rijden is bij droog weer geen enkel probleem. Wordt het echter vochtig op de weg, dan wil overstuur nog wel eens jouw deel worden. Door de turbo heeft ie nu 184pk op de achterwielen en da's in een auto van 950kg toch echt wel genoeg om achterstevoren komen te staan.

Problemen zijn er natuurlijk ook wel geweest. Die waren echter niet van technische aard. Het is nog steeds een Toyo en die krijgen we nu eenmaal niet kapot.
Er is een poging tot inbraak gedaan waardoor de kap een beetje ontwricht was.

Ook wilde ik eens een weekendje weg. Ik moest toen echter gaan kiezen tussen óf mijn vrouw mee, of een beetje bagage. Ruimte om veel spullen mee te nemen is er namelijk niet. Om de lieve vrede te bewaren heb ik toch maar gekozen om onze Lexus IS200 sportcross vol te laden en daarmee op stap te gaan. Ook geen straf overigens.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.