Toyota Celica 1.8 VVT-i (2004)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Celica 1.8 VVT-i |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2004 |
Jaar van aanschaf | 2006 |
KM-stand bij aanschaf | 25.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Na 2 jaar in een diesel gereden te hebben, kwam ik een stuk dichter bij huis te werken, zelfs zo dicht dat ik tegenwoordig met de fiets naar het werk ga. Mijn diesel kon dus de deur uit en ging ik ondertussen opzoek naar een sportieve benzine auto. Na tijden reviews en garages te zijn afgelopen besloten dat ik voor een Celica zou gaan. Op een zaterdag bij 8 garages waar een Celica stond langs gegaan, waarvan er tot mijn schrik zo al 7 afvielen, ze hadden of schade gehad of er was ’niet zuinig mee om gegaan’. Er bleef er maar 1 over die mij eigenlijk direct helemaal aan stond, hij had zeer weinig kilometers, geen enkel krasje te ontdekken en zelfs de velgen, (wat heel veel voorkomt bij deze Celica’s) waren volledig onbeschadigd.
Rijgedrag:
De auto rijdt echt geweldig, bij rustig rijden hoor je hem haast niet, maar zodra je terug schakeld en het pedaal vloert komt er een geweldig sportief geluid naar boven! Vooral in de bochten onderschijt deze auto zich met ’normale auto’s’. Laatst probeerde een nieuwe BMW 3.30i mij op een slingerdijkje af te schudden, maar nadat ik ongeveer 7km later nog steeds in zo’n kont zat gaf hij het toch maar op :P :-)
Waarmee ik dus maar wil zeggen, op de rechte weg, zoals een snelweg zullen er best moderne diesels zijn die sneller zijn, maar zodra er bochten komen...
Uitrusting:
De uitrusting is gewoon goed. Goede kuipstoelen, die je goed op je plaats houdt wanneer je daar de bochten gaat. Verder viel mij de kofferbak ruimte ook ontzettend mee, mede door de lange achteruit die helemaal mee omhoog gaat als je de achterklep open doet. De auto is volledig standaard, op de achterspoiler die ik er bij aankoop door de Toyota dealer op heb laten zetten na.
Verbruik met gecombineerd rijgedrag is ongeveer 1 op 10/11, wat mij reuze mee valt.
PROBLEMEN
Ik heb de auto nu zo’n 3 maanden en heb nog geen enkel probleem gehad met deze auto. Mocht er iets mis mee zijn kan ik me altijd beroepen op mijn ’1 jaar Toyota First Class Occasion’ garantie, wat gewoon een heel goed en vertrouwd gevoel geeft.
Toch 1 puntje, de orginele Bridgetone banden maken behoorlijk wat lawaai, wanneer deze af zijn, denk ik er over om er Pirelli’s op te zetten.
Ik gebruik de auto dus alleen in mijn vrije tijd en hoop daar nog een hoop plezierige kilometers van te kunnen genieten!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.