Toyota Camry 2.2i Executive (1998)

autoreview

Toyota Camry
Toyota CamryToyota CamryToyota CamryToyota CamryToyota CamryToyota CamryToyota Camry - interieur

Signalement

UitvoeringCamry 2.2i Executive
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf190.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De Camry gekocht omdat ik ik een luxe auto wilde met een relatief klein budget. Een executive versie met 190.000 snelwegkilometers op LPG-G3 particulier gekocht voor 9000 euro.

De auto rijdt fantastisch. Hij is vrij zwaar maar rijdt uitstekend en de 2.2 motor trekt ook op LPG uitstekend. Vergeleken met de Avensis (2001; 2.0 diesel) heeft de Camry duidelijk meer rijcomfort en vermogen. De bedoeling was om er veel kilometers uit te halen zonder al te veel problemen en dat is redelijk gelukt afgezien van 2 incidentjes. Een grote beurt en een kleintje gehad en verder 1 liter olie per 6000 km. Start altijd, motor loopt nog altijd als een zonnetje.

Onderhouds- en reparatiekosten over 60.000 km was zo"n 2000 euro. Bij inruil zou ik er nu zo"n 6000 euro voor kunnen krijgen, dagwaarde zo"n 4000.

PROBLEMEN

Bij 215.000 km een kapotte waterpomp gehad waardoor ook de gloednieuwe distributieriem stuk liep. Gelukkig kunnen de zuigers bij een Camry nooit de kleppen beschadigen, dus de schade viel uiteindelijk mee. Toch wel 1 keer langs de snelweg gestaan dus.

Bij 215.000 km stuk contactslot. Sleutel wilde niet meer draaien. Met de trein naar huis. Nieuw slot, aangepast aan de oude sleutels.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.