Toyota Aygo 1.0 VVT-i x-play (2019) #5

autoreview

Toyota Aygo 1.0 VVT-i x-play (2019)

Signalement

UitvoeringAygo 1.0 VVT-i x-play
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf58.855 km
KM-stand laatst67.425 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ruim een jaar in bezit

  • 67.425 km

Ik heb deze Toyota aygo vorig jaar april gekocht met ruim 58.000 kilometer op de teller en er inmiddels bijna 9.000 kilometer (we gebruiken hem als 2e auto) mee gereden, dus tijd om mijn ervaringen te delen.

Hiervoor hadden we een Toyota Aygo Dynamic Orange uit 2012. De auto hadden we in 2015 gekocht en 9 jaar probleemloos in gereden. Om het jaar een beurtje en 1x een nieuwe accu was de reden om weer een Aygo te kiezen.

Ten opzichte van de vorige generatie is deze echt een stuk meer auto geworden in plaats van een grote brommobiel. Wat vind ik persoonlijk verbeterd?

- Verbruik
De oude was al zuinig, maar deze is nog zuiniger. Met voornamelijk stadsverkeer een dikke 1 op 18. Op de snelweg haalt hij ongeveer 1 op 24 met een rustige rijstijl.

- Stoelen
Alhoewel het nog steeds niet de beste stoelen zijn, zijn ze minder vlak en voel je wat meer zijdelingse steun. Ik rijd er ook meer mee naar mijn werk (uur rijden) dan met de vorige. Een langere rit is minder vermoeiend dan in de vorige generatie.

- Speakers
Minder blikkerig dan in de vorige generatie. Prima speakers net goede instelmogelijkheden.

- Gebruikte materialen in het interieur
Het is nog steeds hard plastic, maar het geheel oogt toch wat beter dan in de oude.

Kortom, het is alom bekend, maar je krijgt waar voor je geld. Goedkope gebruikskosten, betrouwbaar en plezierig wagentje om te sturen tot 100 km per uur.

Met de oude reden wij ongeveer 4.000 kilometer per jaar en met deze 8.000 kilometer per jaar. Ik pak deze net iets vaker dan de vorige.

Het is jammer dat door de strengere klimaat- en veiligheidseisen het niet meer rendabel is om deze wagentjes nog te produceren. De Aygo X is geen echt stadsautootje meer, zeker niet afgezet tegen zijn prijs, dus deze zal ik moeten koesteren tot het eind. Wie weet als ik deze over een paar jaar wil inruilen, is er een markt gekomen voor elektrische A-segmenters.


9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Toyota Aygo

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.