Toyota Avensis Wagon 2.0 TD Linea Sol (1999)

autoreview

Toyota Avensis Wagon

Signalement

UitvoeringAvensis Wagon 2.0 TD Linea Sol
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf1999
KM-stand bij aanschaf5 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 16%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Deze Toyota Avensis is mijn eerste auto die ik nieuw heb gekocht. Ik heb er airco en cruise control bijgekocht om de auto compleet te maken. De auto rijdt lekker stil en comfortabel en ik heb er niet veel kosten aangehad (wel wat reparaties).

Van buiten ziet de auto er redelijk vlot uit maar het interieur is niet echt spannend. Ik vind het te gek voor woorden dat deze auto, waar ik in 1999 f 57.000 voor betaald, geen in diepte verstelbaar stuur heeft. Ik ben lang en zit zo ver mogelijk naar achteren maar heb de armen dan toch weer iets te kort.

De prestaties zijn goed: in ruim 12 sec. op 100 en een top van ca. 180 km/uur. Het verbruik komt op de snelweg uit op 1:15.5 en gemiddeld is het verbruik 1:14.5. De auto ligt goed op de weg en gaat lekker door de bocht.

Ik ben tevreden over de auto en wil proberen de 300.000 km vol te maken.
De auto heeft nu 174.000 km gelopen


Aanvulling bij 234.000 km (1 april 2005)

Op dit moment heeft de auto 234.000 km gelopen en hij rijdt nog goed. Hij heeft geen piepjes of kraakjes en het interieur ziet er nog goed uit.
Ik rijd ca. 45.000 km per jaar en breng hem in december weg voor een beurt en in juli (vlak voor de vakantie) en dan vind ik het wel best. Als ik het volgens het boekje doe (elke 10.000 km) sta ik elke 3 maand bij de garage en dat lijkt me niet nodig.

PROBLEMEN

Ik heb toch een paar stevige reparaties gehad:

- bij 110.000 km waren de remschijven krom en moesten worden vervangen
- bij 60.000 km was de cruisecontrol defect en is vervangen (de nieuw werkt nog niet echt fijn) maar dit viel nog onder de garantie
- bij 124.000 km is de kop van de motor gescheurd en deze is vervangen. De garantieperiode (3 jaar) was al voorbij maar afgezien van een eigen bijdrage van 100 euro heeft de fabriek de nieuwe kop betaald (incl. montage). Het schijnt een constructiefout te zijn en vaker voor te komen

Het zijn toch wel belangrijke zaken die kapot gaan maar verder is er niets kapot geweest, ook geen piefjes en palletjes.De auto heeft nu 174.000 km gelopen.



Aanvulling bij 234.000 km (1 april 2005)

Het enige wat tussen mijn vorige review bij 174.000 km en nu is kapot gegaan zijn de stootrubbers rondom; die laten dus los en lijmen is lastig (misschien verkeerde lijm gebruikt).

Volgens het laatste APK rapport is vervanging van een kruiskoppeling van de aandrijving een reparatie die er aan zit te komen.

Ben nog steeds van plan 300.000 km vol te maken en misschien wel 350.000 km als het lukt. De dealer heeft daar alle vertrouwen in.

Anvulling bij 286.000 km (19 juni 2006:
Ik heb de Toyota verkocht. Ik was van plan om ieder geval de 300.000 km vol te maken maar dat is dus niet helemaal gelukt. Er waren geen technische problemen maar ik kon er nog een leuke cent voor beuren en ik wou toch iets anders. Nadeel van deze auto is dat ik erg lang ben en erg ver van het stuur afzit en daar was ik een beetje zat van. Ik heb een Volvo V70 2.5 10V uit 1998 gekocht; bijna een klassieker maar wel met een goede stoel en stuurverstelling. Ik heb LPG laten inbouwen.

Met de Toyota heb ik sinds het laatste bericht (bij 234.000 km) alleen een reparatie aan de stuurinrichting gehad (fusee kogel oid) maar dat koste niet veel.

Als de nieuwe Avensis Station 2ehands wat betaalbaarder wordt koop ik die neisschien wel.

Beetje late aanvulling: heb de auto in mei 2006 verkocht voor export voor 4500 euro (viel mij niet tegen). De auto had toen 294.000 km gelopen en reed nog goed. Geen kosten aan gehad behalve banden etc.
Heb een Volvo V70 2.5 gekocht met ruim 120.000 op de teller. Ik laat nog gas inbouwen

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.