Tesla Model Y Long Range AWD (2024) #6
autoreview
Signalement
| Uitvoering | Model Y Long Range AWD |
|---|---|
| Versnellingen | 1, Automaat |
| Bouwjaar | 2024 |
| Jaar van aanschaf | 2024 |
| KM-stand bij aanschaf | 2 km |
| KM-stand laatst | 14.159 km |
Bestelproces en configuratie
- 560 km
De Tesla is eind november 2024 besteld en eind december geleverd. Hiervoor een MY RWD gereden voor twee jaar en dit beviel eigenlijk goed en nu wederom een MY maar dan de AWD LR met de 7 zetel configuratie. Ik ben zeker niet merk trouw, maar kijkend naar de concurrentie zag ik in deze prijsrange en met dit uitrustingsniveau geen realistisch alternatief op de markt, dus vandaar weer een Tesla.
De reden voor de switch? Oma en opa kunnen nu mee voor korte ritjes en wanneer een neefje of nichtje mee wil, is dit nu ook mogelijk. Met de RWD is dit niet mogelijk. Er zijn zover ik weet nog geen reviews voor dit specifieke model. Mijn ervaring op dit vlak zal hier worden gedeeld. Ook zal ik mijn ervaringen op het vlak van de twee extra zetels achterin hier delen. Use case: twee kids, baby en een dreumes. Ik ben ook erg benieuwd hoe het verbruik zich verhoudt t.o.v. het RWD model. Tot snel!
In groot gezelschap op stap.
- 750 km
Een aantal keren met oma en opa op pad geweest en beide keren is dit goed bevallen.
Het is goed om op te merken dat ik mij niet hebt ingelezen welke kinderstoelen nu goed past, Hetgeen voorhanden heb ik gebruikt.
Ik heb een aantal configuraties geprobeerd en wat goed voor ons werkt is om de smalle achterbank te gebruiken voor de baby en de brede achterbank te gebruiken voor de toegang naar de achterste rij. In deze opstelling zou de kinderstoel naargelang de wens verplaatst kunnen worden tussen de midden- en de achterbank.
De zetels achterin hebben helaas geen ISOFIX, dus dit beperkt wel de mogelijkheden, maar vormde geen belemmering om de kinderstoel achterin kwijt te kunnen. Zie de foto's. Vragen? Stel ze gerust.
Still going strong
- 14.159 km
Hoi, een korte update van de MY-7 zitter na de eerste 15k kilometers. Alles bevalt nog goed, het werkt allemaal vlekkeloos. Ik rij sinds kort wel gewoon op cruise control en dus niet meer op Auto Pilot (AP), want AP is gewoon te onbetrouwbaar. Ik krijg er gewoon de kriebels valt. Inparkeren blijft wel een dingetje, want het blijft altijd gokken of alles wel heel blijft.. vooral in parkeergarages. Dit kan eigenlijk echt niet meer. Die parkeersensoren of het gebrek aan sensoren is eigenlijk lachwekkend. Kijk, in Amerika kom je er nog wel mee weg denk ik want daar is alles XXL, maar in Nederland is dit gewoon onacceptabel. Voor de rest piep, kraak en rammel vrij en still going strong. Op naar de volgende 15k!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Tesla Model Y Long Range Dual Motor AWD 75 kWh Panoramadak 21" Zwart Leder Autopilot incl. BTW
- 2021
- 185.510 km

Tesla Model Y Long Range AWD 75 kWh TREKHAAK / 1E EIG / LAGE KM / AUTOPILOT/ LEER / PANODAK / INCL. BTW
- 2022
- 52.556 km

Tesla Model Y Premium Long Range AWD 75 kWh LONG RANGE | TOPSTAAT | NIEUW MODEL!
- 2025
- 19.981 km
Lees ook

Tesla Model Y 7p. vs. Peugeot E-5008 – Dubbeltest

Tesla Model Y nu ook leverbaar met zeven zitplaatsen

Tesla Model Y duizenden euro's minder duur

Tesla Model Y RWD nu ook uit Berlijn

