Tesla Model Y (2024) #6

autoreview

Tesla Model Y (2024)

Signalement

UitvoeringModel Y
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2024
Jaar van aanschaf2024
KM-stand laatst357 km
Lezerswaardering: 72%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Slechte levering met defecte accu/heerlijke auto

  • 357 km

13 maart kom ik de Tesla model Y RWD in de kleur zwart ophalen bij de delivery center in Tilburg (lease). Bijzondere ervaring, in de rij alsof je een voedsel bestelling afhaalt, maar dan een dure auto.
Gelukkig stond de auto al in de hal klaar, zelfs voor de afgegeven tijd, naast alle andere voornamelijk witte en zwarte Tesla’s (Y en 3).

Na een inspectie planning om weg te rijden. Alles zag er goed uit. Maar ja, kwam daar ineens een flinke euvel te voor schijn. Bij een 93% accu lading maar een bereik van 89km… de navigatie zei dan ook 4 supercharger stops naar huis. Wat medewerkers erbij, auto uitlezen en software update en een 1.5 uur later het bericht: vermoedelijk de calibratie van de batterij. Wordt met een keer opladen beter werd er gezegd, maar het verzoek gekregen om toch bij te snel afnemen percentage te bellen met service nummer. Verder gaven ze aan dat het niet in de 30 manuals te vinden was..

Zo gezegd, zo gedaan, 6km buiten de poort als 20% accu lading kwijt. Meteen maar bellen en terug naar delivery center.
Komt daar de Engels sprekende manager eraan, vraagt of het de eerste elektrische wagen is, dus ja! Ach, dan is het gewoon gewenning. Not amused weer gestuurd met het antwoord, ja.. we kunnen niks voor je doen. Je bent een van de meest ongelukkige mensen. Het zal je dag verpesten maar na veelvuldig opladen wordt het beter. En vervangen van de accu kunnen we toch niet hier.. beetje sympathie, ho maar!

4 tussenstops en uren later (avond verpest) aangekomen bij huis. Gefrustreerd en al volgende dag richting werk (geen verbetering) en maar weer bellen. Daar werd me verteld dat ze me nooit hadden weg mogen laten gaan.
Gelukkig in de buurt service centrum Hengelo, waar ik na sluiting de auto tijdelijk kon wisselen voor een oude model 3 (reed heerlijk). Ook in Hengelo waren ze “not amused” van de levering... Na ruim 2.5 week wachten eindelijk de auto terug met een tijdelijke accupakket. En dan in de nabije toekomst moet die weer vervangen worden voor een nieuwe. Je bent er maar druk mee…

Nu eindelijk de eerste goede kilometers kunnen maken. En wat rijd dat toch lekker, die ruimte, stilte en het comfort! Ondanks de slechte start wel tevreden met de auto nu die werkt. Rijd niet zo lekker als een model 3, maar een perfecte gezinswagen.
Laat de volgende vele kilometers maar komen, en hopelijk zonder extra accu-problemen!







7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.