Tesla Model Y (2024) #19

autoreview

Tesla Model Y

Signalement

UitvoeringModel Y
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2024
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf40 km
KM-stand laatst8.800 km
Lezerswaardering: 67%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Comfortabel, Ruim, Betrouwbaar en top Tesla service

  • 8.800 km

28 september 2024 de Model Y RWD, zeer standaard dus opgehaald na 1 kleine proefrit 3 weken eerder. Dat was al een hele ervaring. Na in 55 jaar vele auto's te hebben gereden met gemiddeld 40.000 km per jaar, begrijp ik niet dat je nog in een andere auto wilt rijden.

Ruimte en rijden.
Beide zeer goed. Je rijdt er zo in weg. Makkelijk, soepel en alles gaat vanzelf. Accelereren is te vlot, dus ze staat in de "rustige" chill stand. Besturing licht maar toch direct, niet Amerikaans vaag dus.
Automatische rem op de elektrische motor is een weldaad. 2 ritjes wennen, als uit een handgeschakelde auto naar automaat ( alweer 4 auto's geleden).
Ruimte is weergaloos, ruimer dan menig reuze SUV a la BMW 5. Voorin zitten op lekkere stoelen, electrisch uiteraard. Op de 2e rij als een vorst, met behoud van een reuze bagageruimte.

Comfortabele maar stevige wegligging. 19 inch velg liever niet ruilen tegen 21 inch vermoed ik. Op slecht wegdek voel je dat wel. Voordeel is geen overhellen of windgevoeligheid ondanks hoogte en gewicht. Vele bestuurdershulpjes maken je wel lui, zeker het one pedal driving. Alles op het touchscherm bedienen vergt wel gewenning en voorzichtigheid. Hopelijk komt er een keer een head-up display dat de veiligheid sterk zal verhogen.
De eigenzinnige ruitenwissers zijn al 10 tallen keren genoemd. Inderdaad zeer irritant. Tesla zou ook gewoon het Toyota systeem kunnen kopen.

Verbruik is zeer vriendelijk. Volgens de App heb ik in 3 maanden 1217 kWh geladen en 8800 km gereden. Dit is dus 0,138 kW per km oftewel € 0,036 per km. Mijn vorige Hybride Niro deed € 0,097 per km. Kassa!!

Tesla service over the air is een wondertje. Heb ik toch een paar keer aangeroepen, waarvan 3 x eigen sufheid waaronder: m'n Autopilot doet het niet!? Gemeld, vriendelijke dame heeft mij gebeld en begreep terecht mijn warrige verhaal eerst niet. Belde mij direct daarna terug: Vriendelijk: Heeft u wel verder gescrold? I.d.d. !!!
Na tunneltrein uit UK bleef Nav. hangen in Folkstone, gemeld in de service app. Binnen 5 minuten hersteld met vraagje in de app of het weer werkte!! Vanuit servicepunt te Lille Fr.

Al met al zeer gelukkig met besluit tot Tesla Model Y.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (14)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.