Tesla Model 3 Long Range AWD (2022)

autoreview

Tesla Model 3 Long Range AWD (2022)

Signalement

UitvoeringModel 3 Long Range AWD
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2022
KM-stand laatst160.000 km
Lezerswaardering: 63%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Overstap naar EV

Laat ik beginnen kort te omschrijven waarom de overstap naar EV voor mij een bewuste keuze is geweest.

Als (klein)zoon van een automotive ondernemer, ben ik letterlijk geborgen tussen de autos (figuurlijk dan), de Volkswagen en Audi waren letterlijk mijn speeltuin, woonkamer 2e huis (wij woonde gewoon 5min verder op in een woonhuis zonder benzine en diesel luchtjes).

Opgegroeid tussen die benzine en dieseldampen, was waarschijnlijk het eerste woord dat ik uitsprak " auto "

Niet heel verwonderlijk dat ik op jonge leeftijd autos poetste, op eigen terrein auto mocht rijden (van een golf tot aan een LT (tegenwoordig VW Crafter) of een Audi 100/A8. En een logische stap was dat mijn eerste auto op mijn 17 klaar stond (zelf bij elkaar gespaard). een Golf 3, 1.6. Mijn rijbewijs was nog geen dag in mijn bezit en de eerste paar honderd kilometers (legaal) waren een feit. Na veel lol en ongelofelijk veel nutteloze kilometers (toen was tanken niet heel deur vergeleken met nu) kwam de volgende auto al, weer een golf maar dit keer een volle Golf 3 GTI 2.0 origineel. Om Jullie niet te vervelen, kwam daarna enkele autos voorbij...

Q2/A4/Golf5 r32 /Golf 6 GTI ABT/ Seat Leon ST en tussendoor nog uitstapje gemaakt naar een 3serie uit Duitsland en een A klasse van de welbekende ster.

En toen was het 2021, met een ruime commerciële ervaring beland in de duurzame energie (advies over zonnepanelen, laadoplossingen en isolatie) je kent het wel, wat er voor zorgt dat de gasprijzen omlaag gaan. En dit werk doe ik zelfstandig als ZZP'r en als startende ondernemer wil je logischerwijs geen hoge kosten. En om toch goed en voordelig voor de dag te komen heb ik een zgan Up! GTI gekocht waar ik nu bijna 30.000 km mee heb afgelegd met heel veel plezier (ja in een Up!).

Maar het bedrijf draait goed, en dusdanig dat ik een wat luxere auto kan veroorloven met met afstanden van 300km per dag is dat geen straf... En dus komt EV in beeld....

Wat is er voorbijgekomen?

Volkswagen (uiteraard) ID3 of ID4 mooie auto's, maar dat is wel een beetje het DNA van VW is de auto niet indrukwekkend. Het is een degelijke auto, netjes afgewerkt en het rijdt gewoon goed. punt.

Audi Q4 Etron, zeker een kanshebber afwerking een absolute 9/10, mooi uiterlijk en de range is acceptabel maar niet het beste in zijn soort.

De seat/Hyundai e.o. EV's heb ik niet naar gekeken aangezien dit niet mijn ding is, hoewel die Cupra wel erg gaaf er uit ziet.. Maar goed wat dan?

2 jaar terug heb ik letterlijk 2 dagen met een Model3SR+ gereden, een elektrische auto die op mij als geboren petrolhead indruk heeft gemaakt. De acceleratie, de techniek en de range zijn werkelijk indrukwekkend...

Nu ik zelf in de markt ben heb ik in Januari jl toch even een proefrit gemaakt (1 uur) in een Model 3LR, en ja ook nu weer een grote glimlach. Financieel nog prima, geen 4%, geen gratis super charge maar al met al zeker geen verkeerde keuze (luxe probleem). Direct na de proefrit was voor mij de knoop doorgehakt, bij tuinkomst een kop koffie gepakt en de PC opgestart. Binnen 5min was de auto besteld (wist op welke configuratie). De auto zou naar verwachting geleverd gaan worden in Mei 2022. Tot ik post afgelopen week een berichtje kreeg uw model 3 is binnen, en kan binnenkort worden opgehaald.

Wat is het geworden? Model 3 solid black lak, interieur zwart/wit, met 18inch zwarte velgen. Deze configuratie was voor mij de beste keuze. En daarnaast woon ik sinds in een woning die ik voorzien heb van 20 zonnepanelen (8000kwh) en kan dus thuis mijn tesla elke dag voorzien van verse brandstof uit de zon..

Binnenkort zal ik enkele foto's toevoegen en mijn eerste ervaringen met jullie delen..

Wintersport

  • 150.000 km

Onze zoveelste wintersport met de model 3.

Rit in de nacht, afstand 1090 km heen hebben wij dit gedaan met 3 korte laadstops in 10.5uur. Echt zeer acceptabel.

De elektrische 440pk op de vier wielgen vragen of af en toe gebruikt te worden, dus op de terugweg hebben wij de auto dan ook op de top gereden waar mogelijk was. Bij die afstand en snelheden ruim boven de 220 moesten wij 5 keer laden en reden wij er 12uur over. Conclusie hard rijden met een EV is leuk, maar loont niet als je kijkt naar de tijd.

3 jaar in een model 3

  • 160.000 km

Drie jaar en 160.000 kilometer in een Tesla Model 3: een krachtige ervaring

Na drie jaar en 160.000 kilometer in mijn Tesla Model 3 kan ik met overtuiging zeggen: het is een fantastische auto. Met zijn krachtige motor, indrukwekkende acceleratie en een ongekend niveau van comfort en luxe, heeft de Model 3 mijn verwachtingen overtroffen. Het elektrische rijden bevalt me uitstekend, zelfs op lange ritten.

Een goed voorbeeld: een rit van 1.000 kilometer naar Oostenrijk, midden in de winter met een gemiddelde temperatuur van -5°C. In 10,5 uur reden we ontspannen de sneeuw in. Ook de 2.200 kilometer naar Zuid-Italië, een enkele reis, verliep soepel en comfortabel. Twee dagen reizen waren genoeg. Elke dag start ik met een volle accu (80-100%), en in al die tijd heeft de Tesla me nooit in de steek gelaten.

Het rijden zelf is pure sensatie. De acceleratie – die als een raket voelt – blijft indrukwekkend, zelfs na drie jaar. Dat went gewoon nooit. Mis ik een brandstofauto? Soms. Vooral vanwege het gemak van snel kunnen tanken en daarna meteen weer doorrijden. Maar aan de andere kant: elektrisch rijden is zoveel goedkoper en efficiënter.

Met mijn eigen laadpaal en 30 zonnepanelen rijd ik in de zomer bijna volledig op zonne-energie. In de winter laad ik bij Tesla voor minder dan 29 cent per kWh. Dat maakt het rijden betaalbaar, met veel lagere kosten dan een brandstofauto.

Na drie jaar kijk ik nu naar een nieuwe auto. Elektrisch blijft aantrekkelijk – ik overweeg de Model Y Performance of de Audi e-tron. Maar hybride is ook een optie, met de Volvo V60 T8 Polestar of Volkswagen Tiguan Hybride als kanshebbers. De komende weken ga ik alle mogelijkheden grondig vergelijken. Eén ding is zeker: mijn Tesla Model 3 heeft de lat hoog gelegd en me laten genieten van een nieuwe manier van rijden.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Tesla Model 3

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (18)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.