Tesla Model 3 Long Range AWD (2021) #8

autoreview

Tesla Model 3 Long Range AWD (2021)

Signalement

UitvoeringModel 3 Long Range AWD
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2021
Jaar van aanschaf2021
KM-stand laatst105.000 km
Lezerswaardering: 65%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

En weer door

  • 80.000 km

Echt, ik ben een petrolhead maar na mijn nooit door elke keer uitgestelde leveren MB CLA SB 250E had ik na 1 jaar een nieuwe businesscase.
Dus elektrisch gaan rijden met 35.000km per jaa een uitdaging.
Na na 2,5 jaar rijden geen laadstress met de M3
De onderhoudskosten zijn slechts een interieurfilter, 4 x banden na 70.000km en natuurlijk de stroom.
Ga uit van 152W per KM over het geheel van 80.000km.
Met de 4-wiel aandrijving plakt de auto op het asfalt en met je eigen sport instelling is het misschien niet ieder zijn weggedrag, en zeker snel is ie wel met 4,4 sec. naar 100km/u.
Kortom, echt tevreden tot nu 80.000km.

Steeds slimmer

  • 82.000 km

Update bij 82000km....
Nul onderhoud tot op heden en alleen een nieuw interieurfilter en 4 nieuwe banden bij 72000km.
Tot nu toe mijn meest betrouwbare werkpaard ever.

Het verbruik is in de winter aanmerkelijk hoger met zo rond de 178W/km t.o.v. 151W/km.
De accu voorverwarmen tijdens het laden wil in de winter zeker helpen en rekt de actieradius met minimaal 60km.

Qua beleving voor mij als petrolhead blijft het toch een shock, want hij is zo snel, stil en foutloos qua rijgedrag.
Het enigste wat ik mis zijn de klokken en bediening recht voor je neus.
Deze kan je wel aftermarket krijgen maar lijkt erg goedkoop dus niet gedaan.

Door alle updates wordt de auto steeds slimmer en ook grappiger met alle gimmicks als lichtshow, welke ik overigens maar 2 keer heb gebruikt.
Kortom, tot op heden een topper en we gaan weer gewoon door.

Zuid Frankrijk

  • 90.000 km

Tja, niets te melden en slechts 3 laden naar Nice in Zuid Frankrijk....
En dat voor stroomkosten van Euro 80,00.....
Het Supercharcher netwerk onderweg is gewoon echt super.
Je gaat wel met een gangetje van 115km er naar toe, maar over de gehele reis is het een kwestie van 4 uur verschil over 1400km.
Kortom echte tevreden en als daily driver wil ik niets meer anders.
Als ik echt wil fikken pak ik gewoon mijn Z4.

Winter

  • 105.000 km

Het blijft saai, sommigen haten elektrisch rijden en vinden het helemaal niets, maar als petrolhead ben ik om.
Ik ben in de luxepositie prive een oude Z4 met 6 cilinder te rijden en voor de vele kilometers de Tesla.
Mijn Model3 geeft geen krimp en heeft tot nog toe alleen een nieuw interieurfilter gehad en 4 nieuwe banden.......
Het verbruik loopt in de koude maanden zeker op tot gemiddeld 178W/km blijft als vanouds.
Ook verneem ik nog niets van een afname capaciteit van de accu en de auto wordt door alle updates steeds slimmer.
Kortom dik tevreden!!!

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Tesla Model 3

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.