Tesla Model 3 Long Range AWD (2019) #63
autoreview
Signalement
| Uitvoering | Model 3 Long Range AWD |
|---|---|
| Versnellingen | 1, Automaat |
| Bouwjaar | 2019 |
| Jaar van aanschaf | 2025 |
| KM-stand bij aanschaf | 80.000 km |
| KM-stand laatst | 90.000 km |
De eerste 10000 km
- 90.000 km
Zo, een Model 3 uit '19, direct van de boot bij de nieuwe eigenaar, slecht afgewerkt, beroerde stoelen, geen service, een CEO die raar doet, en toch gekozen voor een afgetrapte leasebak waar geen liefde aan is gegeven door de vorige berijder.
Goed, dat hoeft niet meer in het commentaar, oud nieuws, en toch waren wij zo "dom" om een Model 3 aan te schaffen. Hebben we niet geluisterd en gelezen en gezien hoe bar slecht het allemaal is, zeker wel, maar is het allemaal waar: niet voor ons.
De auto aangeschaft bij een lease maatschappij in Nijkerk, onderhouds historie opgevraagd bij de KwikFit, accutest uitgevoerd door de LM (met bewijs inclusief juiste VIN nummer), en dan gewoon gaan rijden.
Gekocht, en ja, inmiddels 10.000 km mee gereden. Zonder enig mankement, zonder enige angst, en met heel vaak een glimlach op het gezicht, vooral bij mijn vrouw, het is ja haar auto, vanuit een C1 met 62 pk, naar een dual motor. Was het nodig, nee, ja, nou zeg het maar, ze rijd nu iedere week op neer naar Lelystad, ja wat moet je daar doen, en dat is toch 250 km retour. Een hele grote stap voorwaards, te ver, voor ons niet. veiligheid en comfort, lees vooral goede verlichting, van die verblindingsunits:-), vallen in de smaak. Chill mode is eigenlijk meer dan genoeg, en die staat dan ook standaard ingeschakeld
En ja het rijden, is al heel veel over te lezen, en bij ons niet anders, super snel, relaxed, navigatie oh zo fijn.
Maar goed die 10.000 km, het verbruik, tenminste wat er geladen is:
1657 kWh geladen, waarvan 81% aan de thuislader, 17% onderweg aan de standaard lader, en 2% op de snellader. Dit is 10% meer dan als we kijken naar het verbruik van 152 w/km zoals dit in de auto is af te lezen. Hoe kan dit, geen idee.
De lader die we thuis hebben is een Easee, 3 fase, en werkt zonder problemen. Hoe alles precies werkt, en hoe je de lader aan/uit moet zetten is wel een uitzoekwerk, aankoppelen en laden kan, maar dat kan dan ieder andere EV berijder ook. Aansluiten en goedkeur geven in de App doen we nu, zou leuk zijn net zoals bij de Tesla lader dat stekker er in en auto word herkend, en laden maar.
Maar dan, we hebben helaas geen 3 fase omvormer voor de zonnepanelen, dat wil dan in 2027 zeggen, op 1 fase zonne-energie, de andere fases gewoon betalen, dat zou best een een negatieve prijs kunnen zijn, al worden die dagen ook minder.
En nu met ANWB energie spelen we met toch laden op de minst dure momenten,
Die 1355 kWh thuisladen, is daarmee vol van het overschot van de zonnepanelen, want ja we kunnen nog salderen.
Het snelladen hebben we bij Shell Recharge en uiteraard bij de Tesla lader gepakt, de overige 17% meeste op locatie in Lelystad.
De Model 3 past gewoon bij ons, ieder zijn eigen keuze, en die stickers, het krijgen van krassen, het in brand steken, het stelen van de koplampen, of zijspiegels, het is er allemaal niet bij.
Daarmee, de eerste 10.000 km zijn meer dan goed bevallen, niets mis met de auto, helemaal niet als je weet dat de auto inmiddels 6 jaar oud is.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Tesla Model 3
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook

6 maanden gebruikte Tesla Model 3: aantrekkelijke EV occasion maar SoH accu valt tegen

Elektrische occasions rond de €25.000: Tesla Model 3 de beste keus? Dubbeltest met Polestar 2

Gaan prijzen gebruikte Tesla Model 3 richting €10.000?

'Tesla Model 3 wordt als occasion nog veel goedkoper dan verwacht'





