Tesla Model 3 Long Range AWD (2019) #62
autoreview
Signalement
| Uitvoering | Model 3 Long Range AWD |
|---|---|
| Versnellingen | 1, Automaat |
| Bouwjaar | 2019 |
| Jaar van aanschaf | 2019 |
| KM-stand laatst | 240.000 km |
Nog steeds goed
- 240.000 km
Aflevering
We schrijven 2019 tesla, was op dat moment een ongelooflijk populair merk omdat de bijtelling van elektrische auto's maakte dat iedereen die zakelijk een auto rijd al snel voor een EV zou kiezen.
Ik vind de aflevering van een auto niet zo'n interessante gebeurtenis. Aangekomen in Tilburg op het afgesproken moment kom bij de balie de sleutel opgehaald worden werd de auto getoond en kon je ermee weg rijden.
Het was mijn eerste automatische transmissie met bediening aan het stuur en daarom was het even wennen hoe ik dat moest doen.
Rij ervaring eerste 150.000 km
Feitelijk waren er weinig bijzonderheden. Zoals met alle tesla's, fenomenale acceleratie ook als je geen Performance hebt. Vegan leer, eigenlijk een duur woord voor plastic (het is niet helemaal hetzelfde als Skai leer). En een geluidsinstallatie die zijn weerga niet kent. Tenminste niet in deze klasse.
Het weggedrag is zoals ik dat van een auto graag zie; strak. Ik vind het daarnaast ook een comfortabel onderstel. Maar dat ik ongeveer 40.000 tot 50.000 km per jaar rijd vind ik weggedrag belangrijker dan comfort.
Onderhoud
Eigenlijk zijn er iha weinig bijzonderheden. Buurtjes krijgt een Tesla feidelijk niet het enige dat aandacht nodig heeft zijn de banden de remmen en dat was het wel zo'n beetje. Na ongeveer 130.000 km waren de draagarmen aan vervanging toe ik heb het dan over de bovenste draag armen.
Tijdens een reguliere controle is in de kofferdeksel ook de bekabeling vernieuwd, dit had te maken met een zogenaamde Recall.
In de loop van de tijd is de voorruit vervangen vanwege een sterretje en het achterraam vanwege een barst. Het laatste had te maken met een gevoelig punt van de Tesla. Het achterrraam sluit naadloos aan op de kofferbak en als er iets tussen ligt ontstaat heel snel schade aan de achterruit. Als het tegenzit leidt dat tot een barst.
200.000
Bij 200.000 km stond ik aan de keuze om een nieuwe lease auto te kiezen of deze auto over te nemen en door te rijden. Ik heb gekozen om de auto zelf verder te besturen en over te nemen van de lease maatschappij. Die keuze was niet heel ingewikkeld ik had zelf beslot van rekening de overige 200.000 km weggestuurd en wist precies waar ik aan begon.
De accu degradatie die ik nooit heb gemeten moet ongeveer tussen de 85 en de 90% zitten. Dat is volgens mij bij 250.000 km nog steeds zo. De keren dat ik aan de snellader sta zijn op jaarbasis heel weinig alleen op vakantie komt het voor dat ik vaker aan de snellader sta. Ik heb begrepen dat dat invloed heeft op de snelheid van mede accu achteruit gaat.
Kosten
Ik heb zonnepanelen op het dak ik heb een dynamisch energiecontract. Als je dan het verbruikt combineert met de kosten is de conclusie dat je bijna kunt zeggen dat het rijden van een elektrische auto een zeer verstandige business case is.
Ik rijd niet als een malle gemiddeld; 100 km/u. Wat gebruiken en het bereik is daarom even onderkomstig
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Tesla Model 3
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
![Tesla Model 3 Long-Range AWD 351pk 75 kWh [ TREKHAAK+AUTOPILOT+620KM WLTP+PREMIUM AUDIO ]](https://cdn.autotrack.nl/cdn-cgi/image/width=320/58280496/0-e5374e7f7be68089dae85a9acbe8789f.jpg)
Tesla Model 3 Long-Range AWD 351pk 75 kWh [ TREKHAAK+AUTOPILOT+620KM WLTP+PREMIUM AUDIO ]
- 2019
- 108.773 km

Tesla Model 3 LONG RANGE RWD 75 kWh + PANORAMA | LEDER | STOELVERW. V+A | CAMERA'S | LED
- 2019
- 213.910 km

Tesla Model 3 Standard RWD Plus 60 kWh | 19'' wheels | Metallic lak | Orig. NL | Trekhaak afneembaar |
- 2019
- 158.465 km
Lees ook

6 maanden gebruikte Tesla Model 3: aantrekkelijke EV occasion maar SoH accu valt tegen

Elektrische occasions rond de €25.000: Tesla Model 3 de beste keus? Dubbeltest met Polestar 2

Gaan prijzen gebruikte Tesla Model 3 richting €10.000?

'Tesla Model 3 wordt als occasion nog veel goedkoper dan verwacht'


Lezersreacties (0)
Reageren