Tesla Model 3 Long Range AWD (2019) #54

autoreview

Tesla Model 3
Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3

Signalement

UitvoeringModel 3 Long Range AWD
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2019
KM-stand laatst160.000 km
Lezerswaardering: 50%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De balans na bijna 5 jaar Tesla

  • 140.000 km

Eens een wat andere insteek dan na 1 of 2 maanden een review met 10 sterren. Heb nu na 4,5 jaar Tesla Model 3 en 140.000km ermee denk ik toch een goed beeld van deze auto.

Positief:
Goedkoop (extreem lage bijtelling in der tijd)
Veel opties en hoog gadget gehalte
EV rijden en SuC netwerk is gewoonweg top.
Supersnelle auto

Negatief:
Stuur is volledig afgesleten eveneens is de afwerking niet echt sterk. Na 5 jaar lijkt het interieur zo goed als versleten op veel vlakken.
Laatste APK kwam hij niet in 1x doorheen vanwege het bekende draagarmen probleem. Bizar te noemen.
De te zachte lak laat los op sommige plekken.
Batterij degration is aan de forse kant.

Over 6 maanden gaat de Tesla eruit en ik twijfel tussen ofwel een Model Y RWD longe range, of toch een full hybrid brandstof auto.
Ben er echt nog niet uit vooralsnog.

Einde lease contract en einde Tesla

  • 160.000 km

Over exact twee weken gaat de Tesla terug naar de leasemaatschappij.

Wat ga ik missen:
-Onepedal driving. Veel gemakkelijker ga je het niet vinden denk ik.
-Snelheid. Het was uitermate fijn dat je soms even net dat sprintje kan doen om ergens nog net tussne te piepen of snel in te voegen.
-Voorverwarmen en voorkoelen via de app. Wat heb ik dat vaak gebruikt en wat een luxe!
-Geluidsinstallatie klonk geweldig en het gehele systeem werkte buitengewoon goed. Wel jammer dat ik na 2 a 3 jaar daar opeens een tientje in de maand voor moest betalen. Maar dan nog werkte dit absoluut perfect!
-Innovatieve karakter. Met iedere update zat er wel weer een slimmigheidje in die fijn was. Dat over the air updaten werkte ook perfect en feilloos, ook voor de google map updates overigens.
-Superchargernetwerk werkte altijd briljant goed. Meermaals gebruikt met ritten naar Frankrijk, Duitsland en Polen.
-De bijtelling. Deze auto was 5 jaar lang natuurlijk belachelijk voordelig in dat opzicht.

Wat ga ik niet missen:
-De zeer beroerde bouwkwaliteit. Interieur: is echt versleten inmiddels en dat dus al na 5 jaar. (ik heb een model uit californie dat schijnt uit te maken), Exterieur: de zwarte lak is zo zacht dat deze vol krassen zit en zelfs stukjes eraf springen. Had hem moeten laten wrappen achteraf gezien, maarja dat kost weer veel geld en ik verwachte dit natuurlijk ook niet.
-Windgeruis en slechte isolatie. (dan maar de muziek wat harder...)
-Ruitenwissers die soms een eigen leven gingen leiden en nog steeds niet feilloos werken in automatische stand na zoveel software updates.
-Phantom braking en irritante piepjes omdat hij denkt dat er nog een doorgetrokken streep is terwijl dat niet zo is of dat hij vind dat hij vol op de rem moet voor een vrachtwagen die gewoon zijn baan houd...
-Enorme dode hoeken. Gelukkig hebben de nieuwere modellen een lampje meen ik maar ook de a en b stijlen zijn behoorlijke zichtontnemers.

Hoe dan ook was het een hele mooie ervaring verder en ha dik het niet willen missen. Ik ga terug naar een prive auto op benzine voor de komende periode omdat ik een stuk minder ga rijden. (wel een zuinige uiteraard)

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Tesla Model 3

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (17)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.