AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Tesla Model 3 Long Range AWD (2019) #52

autoreview

Tesla Model 3
Tesla Model 3
Tesla Model 3
Tesla Model 3
Tesla Model 3
Tesla Model 3
Tesla Model 3
Tesla Model 3
Tesla Model 3
Tesla Model 3
Tesla Model 3
Tesla Model 3
Tesla Model 3
Tesla Model 3
Tesla Model 3
Tesla Model 3
Tesla Model 3
Tesla Model 3
Tesla Model 3
Tesla Model 3
Tesla Model 3
Tesla Model 3
Tesla Model 3
Tesla Model 3
Tesla Model 3
Tesla Model 3
Tesla Model 3
Tesla Model 3
Tesla Model 3
Tesla Model 3
Tesla Model 3
Tesla Model 3
Tesla Model 3
Tesla Model 3
Tesla Model 3
Tesla Model 3
Tesla Model 3
Tesla Model 3
Tesla Model 3

Signalement

UitvoeringModel 3 Long Range AWD
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2019
KM-stand laatst54.904 km
Lezerswaardering: 65%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Heerlijke auto maar interieur kan beter

  • 54.904 km

De plussen:
Software zowel in de auto als op je telefoon (Android versie).

De motor, bloed snel en reageert als de perfecte automaat. Ook gebruik je zelden je rem als je instelt dat je niet blijft rollen na het loslaten van het ' gas' pedaal.

De gebruikerskosten. Na drie jaar heb ik 1 reparatie betaald omdat ik een paaltje heb geraakt, 1 keer mezelf getrakteerd op mooie bandjes (de standaard banden zijn maar keuze uit 2 dus die zou ik echt upgraden ergens anders) en 1 bekend probleem is opgelost onder garantie waar 2019 modellen last van kunnen hebben. Verder alleen stroom en dat is met laden aan huis in combinatie met zonnepanelen heel erg goedkoop. Ook vakanties naar bv het zuiden of laatst naar Denemarken gaan prima. Sowieso zouden concurrenten moeten leren van het supercharge netwerk van Tesla. Andere merken hebben nog weleens dat je aankomt en een paal is dan stuk. Of het is super traag wat je niet wilt. Die tesla plekken is letterlijk inpluggen, altijd snel, en de rekening gaat automatisch. En je ziet op je kaart hoeveel er op dat moment vrij zijn en dat is gemiddeld altijd meer dan 10.

Je auto via de app van te voren koelen of opwarmen. Of terugvinden. Werkt echt top. Ook je telefoon als sleutel is een uitkomst. Pasje wel mee als backup maar dat is standaard bankpas formaat dus geen probleem.

Navigatie werkt erg goed en aankomsttijd is erg realistisch. Mooie grote kaart.

Software updates. Je auto gaat letterlijk door de tijd heen meer kunnen.

Het tussen de lijnen blijven en afstand houden tot je voorganger werkt erg goed. Ik heb de 'kale' versie zonder zelf rijden en zo maar op de snelweg of op 80 wegen werkt het heel goed. Je hoeft praktisch niks te doen en natuurlijk is het ondersteuning dus je moet blijven opletten maar het rijd enorm ontspannend daardoor. De computer greep ooit in bij een situatie waarvan ik overtuigd ben dat het anders een botsing was geweest (niet mijn schuld). Dus ik ben fan van de huidige 'basis' implementatie. Mijn oude Seat had de neiging om op dezelfde plek (waar een teer spoor op de snelweg aanwezig is) de auto richting de vangrail te sturen en dan moest ik altijd ingrijpen.

Spotify is fijn. De kids vinden de games leuk.

Je stoel stelt zich automatisch in afhankelijk van welke telefoon hem unlocked. Wel balen dat de bijrijdersstoel geen profielen ondersteunt. Dat is echt een gemiste kans.

Ik stap na 3 jaar nog met veel plezier in de auto en ritjes zijn nooit een straf.

De minnen:
Interieur is heel leeg en haalt het bij lange na niet ten opzichte van bijvoorbeeld een niet al te dure BMW. Het leer is prima maar je hebt geen mooie stiksels of iets dergelijks. Het middenconsole is super kras gevoelig dus een sticker via ali express bestellen die dat oplost is aan te bevelen. Ook is mijn indruk dat het sneller beschadigd dan bv een oude Skoda Octavia die ik had.

De 2019 versie heeft geen verwarmd stuur of automatische achterklep.

Tesla's leveren veel emotie op bij anderen heb ik gemerkt. Er is een ware drive om het merk naar beneden te halen. In de praktijk spreek ik zelf nooit een ontevreden Tesla rijder. Tesla rijders lijken over het algemeen niet bezig met andere merken en zitten in hun Elon bubbel. En dat snap ik na 3 jaar heel goed. Ik weet oprecht niet welke auto ik als vervanger moet nemen voor die prijs. Dat kan zo maar weer een Tesla worden. De concurrentie heeft inmiddels wel alternatieven maar voor een goed alternatief ben je 10 duizenden euro's extra kwijt en die bijtelling is niet zo lief meer als vroeger.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Tesla Model 3

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren