Tesla Model 3 Long Range AWD (2019) #21

autoreview

Tesla Model 3 Long Range AWD (2019)

Signalement

UitvoeringModel 3 Long Range AWD
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2019
KM-stand laatst50 km
Lezerswaardering: 46%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Vergeet alles wat je weet over auto’s

  • 50 km

Afgelopen woensdag avond was ik na lange tijd aan de beurt om mijn Model3 LR AWD op te halen in Amsterdam. Ik was een uur te vroeg, maar was na een half uurtje toch al aan de beurt en kon ik de auto gaan inspecteren. Kleine kras op de voorbumper (bleek al geregistreerd te zijn) en een los raamrubber wat ter plaatse is hersteld. Veel Tesla medewerkers aanwezig om te helpen die spontaan aanbieden om foto’s te maken. Geen rode loper, maar wel heel efficiënt en goed geregeld.
Ik had niet echt nagedacht over een naam voor de auto, maar je moet de auto dus een naam geven bij het eerste gebruik. Ik heb er maar “Ride the lightning” van gemaakt ?
Inmiddels een paar honderd kilometer gereden. De laadpaal die aan onze gevel moet komen is nog niet geïnstalleerd, dus ben nog afhankelijk van openbare laadpalen. Dat is effe plannen, maar werkt prima.
Waar ik minder over te spreken ben is de cruise control (TACC): die is echt buggy. Veel spookremmen, haperend snelheid oppakken, uit zichzelf een andere snelheid instellen, met een lager dan ingestelde snelheid blijven rijden ook als de baan vrij is. De VW Golf die ik hiervoor als voorloop auto had, had deze problemen met CC niet. Ook AP is niet geweldig: je moet juist méér stuurbewegingen maken dan als je zou rijden zonder AP: de auto wil voortdurend bevestiging dat je het stuur nog wel vast hebt, en vraagt steeds om een lichte stuurbeweging.
De Frunk dichtdrukken voelt een beetje alsof je het deksel van een conserve blikje dichtdrukt.
Maar het rijden... geweldig! Acceleratie is echt vet, net als de wegligging. Snel een rotonde nemen is even wennen in verband met het regeneratief remmen als je het gas loslaat.
Achteruit rijden vind ik nog niet zo makkelijk: het zicht naar achter is echt beperkt al helpt de camera natuurlijk wel. Maar het “gaspedaal” grijpt erg bruusk aan waardoor de auto plotseling in beweging komt en een halve meter naar achteren schiet. Niet echt handig als je in de buurt van een muurtje of hek parkeert...
Het touchscreen werkt super en is zeer overzichtelijk. Duurt niet lang voordat je je weg gevonden hebt.
Ik heb de ideale zitpositie nog niet gevonden; heb nog een beetje last van een onprettig gevoel in de bovenbenen bij lange ritten.
Tot zo ver mijn eerste bevindingen...

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Tesla Model 3

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.