Tesla Model 3 (2023)

autoreview

Tesla Model 3 (2023)

Signalement

Bouwjaar2023
Jaar van aanschaf2023
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst33.437 km
Lezerswaardering: 28%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste indruk

  • 3.524 km

De gegeven sterren zijn slechts een eerste indruk. Hopelijk blijft het zo.

De Basis uitvoering maar dan wel het 2024 model dus met de stoel-koeling, het rondom dubbel glas, de betere vering, het verwarmde stuurwiel, de coole display achterin (niet beklangrijk maar wel leuk), de lichtbalk rondom (binnen) en natuurlijk het veel mooiere uiterlijk (ja, ja zal smaak zijn maar zeg eens eerlijk.. :-)

Het is wel een up-grade t.o.v. mijn Kona. Dankzij de huidige prijs, nu ook door mij te leasen. De Tesla is stiller, betere vering, mooiere materialen, groter, volwassener, gewoon een fijn auto om in te zitten.
De Kona was niet traag maar dit is weer sneller (ondanks de goedkoopste versie) en dat is toch fijn.
de bediening is wennen maar gaat al aardig.

Nog niet aan gewend en hopelijk komt dat nog; de auto-pilot (basic). Wat een ellende is dat joh.
De Kona had dat ook maar dan de domme versie en dat is een zege in deze. De Kona had autopilot die werkt als cruise-controle + blijf binnen de lijntjes. Greep niet snel in en als nodig, dan liet hij "los".
De Tesla bepaald zelf. Auto-pilot start op de snelheid van de weg (niet zoals cruise controle op de snelheid die je rijdt). Hij pak de snelheid die je mag rijden, dus 50 in de stad, 80 er buiten of 100/130 op de snelweg. je kan er standaard iets +/- in km of % op zetten maar verder moet je (steeds) zelf aanpassen naar wat je wil.
Verder grijp hij heel snel in. Hij vind het wel heel snel spannend en dan laat hij niet los, maar hij remt. Arme ikmaar vooral arme auto's achter me.
Ook ziet hij of je telefoon zit. Heel goed natuurlijk maar kijk maar of je dat zelf ook fijn vind. Hij is echt een agent in je auto en bedenk maar of je dat fijn vind. De drijging is tig weken geen auto-pilot als je x keer zijn waarschuwing negeert.
Hopelijk moet ik aan alles nog wennen en zeg ik over tig-tijd "Ik wil niet anders" maar voor nu is het ku..

Tot zover de eerste indruk. Wordt vervolgd

Het gaat beter

  • 11.358 km

Ik ben terug geweest bij Tesla i.v.m. de autopilot en sinds dien gaat het wat beter. Het gewichtje aan het stuur helpt ook :-)
Hij piept wat minder snel (dat ik het stuur vast moet houden) en hij lijkt wat minder bang van auto's naast hem. En toch. Wissel mee met de auto naast je (dus beide een rijbaan naar rechts) en hij gaat remmen. Ook als je niet op autopilot rijdt.
Punt wat nog wel opvalt is de draaicirkel Die is groot. Dat helpt niet met inparkeren of uit het vak weg rijden (je gaat al snel over je weghelft).
Het verbruik is keurig 15,5 kWh per 100 km en het is nog geen zomder geweest.
Nog geen gemis van de hatchback. Laatst een opgerold kleed van 2 meter mee en dat paste keurig achterin (bank neergeklapt :-)
Verder geen bijzonderheden. Blijft een helen fijne auto en voor z'n € 43.000 echt een segment hoger dan andere auto's voor dit geld.

wat verder in de tijd

  • 33.437 km

Nu ik wat meer km verder ben, een korte up-date van wat bevalt en wat niet.

De autopilot werkt nu wel fijn. Hij remt soms nog wel maar het hele onverwachte is er wel af.
Ben ik er wel achter dat als je niet oplet en de autopilot waarschuwt en ook dat mist (je zoekt soms best even op dat grote scherm..), schakelt hij zich uit voor de rest van de rit. Dit mag 5 keer zegt hij en dan...?

Knipperlicht bediening is toch niet fijn. Dat het op het stuur zit, went wel maar als je naar rechts gaat, druk ik steeds mis. Mijn duim te kort?, knopje te hoog? ik weet het niet maar hij gaat slecht aan. Ik zit er steeds naast en dat is ontzettend irritant.

Verder blijft het een fijn rijdende auto. Snel, stil, lekker afgeveerd, mooie materialen, goed afgewerkt en goede audio.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Tesla Model 3

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (16)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.