Subaru Levorg 1.6GT-S Premium (2015)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Levorg 1.6GT-S Premium |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2015 |
Jaar van aanschaf | 2015 |
KM-stand laatst | 28.964 km |
Kleine onderhoudsbeurt
- 8.381 km
Eerste kleine onderhoudsbeurt na een jaar.
Verdere bijzonderheden is een software update van de radio vanwege het wegvallen van opgeslagen zenders.
Algemeen
- 11.433 km
Auto rijd uitstekend met als uitschieters de geweldige wegligging alsook bochtengedrag.
Dit is uiteraard ook mede te danken dankzij de sublieme vierwielaandrijving van Subaru.
Als ik dan toch minpuntjes moet benoemen dan is het het verbruik 1:10 (ook mede door mijn rijgedrag, S-Sportstand ipv de I-Eco stand) en de vering van de vooras bij drempels.
Na de radio update bij de kleine beurt (8381 km) toch nog weer een nieuwe update gehad en tevens een kleine rammel in voorportier verholpen.
De auto hierna voorzien van een chiptuning zodat vermogen van 175pk naar zo'n 205pk is gegaan. Verder auto voorzien van een custom made RVS uitlaatsysteem omdat auto erg stil is en er wel een sportiever geluidje uit mag komen.
Moet zeggen dat dit wel gelukt is.
Grote beurt
- 17.310 km
Zo mijn Levorg heeft de eerste grote beurt erop zitten bij een km stand van 17.310. Er waren geen bijzonderheden met uitzondering van een terugroepactie ten aanzien van vervanging deurrubbers. Deze zouden evt kunnen gaan scheuren bij dit MY en moeten dus vervangen worden over een aantal weken.
Voor wat betreft de rest van de auto ben ik erg tevreden.
Over een aantal weken zit er nog een combinatie van een software update aan te komen ten aanzien van de tuning icm een gaspedaaltuning zodat de auto onderin nog meer trekkracht krijgt icm met een snellere respons op het gaspedaal. Ben benieuwd en hou jullie op de hoogte hiervan.
Tuning
- 19.721 km
Gisteren eindelijk de nieuwe tuning software (meer koppel in het onderste bereik) gecombineerd met de pedal tuning erin laten zetten.
Je merkte al wel direct verschil in gas geven bij de (i) stand.
Maar voordat ik hier een volledig oordeel over kan vellen moet eerst de software zich inleren en na zo'n 350km gereden te hebben kan ik hier meer over zeggen.
Voor de rest kan ik melden dat er zich een steenmarter in mijn auto heeft opgehouden en een stuk isolatie van de motorkap alsmede een ruitenwisser slangetje te pakken heeft gehad. Gelukkig voor de rest niets stukgebeten. Heb er nu maar een elektronisch antisteenmarter apparaatje ingezet voor de zekerheid en heb een week lang kippengaas onder de auto gelegd. Tot nu toe is hij er nog niet weer geweest dus het kan net zo goed zijn dat het op een andere plek is gebeurd.
Kleine beurt
- 28.964 km
Weer een kleine beurt gehad bij de km stand van 28964.
tussen vorige grote beurt en deze kleine beurt ontdekt dat de zijwang rugleuning (lende steun) van de bestuurdersstoel begon te slijten. Na foto's te hebben gemaakt door de dealer word de complete hoes van leer van de rugleuning vervangen onder garantie omdat dit na drie jaar niet mag gebeuren (mooi opgelost). Duurt effe een paar weekjes voor hij binnen is.
Voor de rest geen bijzonderheden en rijdt en presteert de auto nog steeds geweldig.
- Betrouwbaarheid5
- Prestaties5
- Comfort4
- Kosten4
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.