Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Subaru
  • Legacy Touring Wagon

Subaru Legacy Touring Wagon 2.0 GL AWD (2000)

autoreview

1
Subaru Legacy Touring Wagon 2.0 GL AWD (2000)
Anoniem
  • Gebruikersreview
26 juni 2006 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringLegacy Touring Wagon 2.0 GL AWD
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf92.500 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 25 juni 2006

Na enige jaren twee non turbo Impreza bereden te hebben besloten groter te willen. Na veel twijfelen toch voor mijn dealer, vd Boon Alphen, gekozen waar ze een wat saaie Legacy automaat hadden staan. Na alle voor en tegens uit den treure overdacht te hebben was ik er met hen snel uit. Ik wilde sowieso weer automaat rijden, zeker ook ruimer vanwege het gezinnetje en de twee liter boxer functioneert erg goed op LPG.
Enfin, moderne gasinjectie installatie in laten bouwen, progressieve achterveren vanwege gewicht lpg installatie en trekhaak, cruise control, zonnedak, mistlampen en zelf voor weinig (tweedehands) een ASS fauteuill laten monteren. Overigens omdat het zonnedak nagebouwd wordt is deze relatief ver naar achteren geplaats vanwege de stalen vestevingsbalken in het dak boven de bestuurder en bijrijder. Over veiligheid gesproken! Nu is het projectje bijna af. Ik hoop van de week nog een kn filter te ontvangen om verbruik en koppel nog wat te verbeteren. Dan zit ik weer voor wat jaartjes gebeiteld. Eigenlijk zou ik het liefst nog een verlengde stuurnaaf willen om de rijpositie nog te verbeteren. Met mijn ASS in de goede stand staat het stuur te ver weg. Maarja dan ben je je airbag kwijt. Daar moet ik nog een nachtje over dubben...

De auto is comfortabel, typisch Subaru in alle voor- en nadelen. Hier kom ik zo op terug. Zeeën met ruimte, voorin, achterin en achter de klep. Ook voor lange mensen zoals ik een droom van een auto. De klokkenwinkel is keurig netjes en knoppen voelen beslist degelijker als in een Impreza. De boxer presteert zeker in stadsomstandigheden heerlijk. Jawel. Op de snelweg vind ik hem bij 80 (was overigens bij van de Impreza bekend) matig oppakken. Bij 100 en vooral 120 is het koppel veel beter. Maar daardoor houdt de motor zich door de relatief lage toeren wel weer mooi op de achtergrond. Verder klinkt hij tot aan de toerenbegrenzer gewoon lekker. Je moet ook met beleid het gaspedaal beroeren op de snelweg om niet een flinke ’hik’ in de aandrijflijn te ervaren.
Overigens het windgeruis is niet van de lucht. De stijlloze ramen bieden wat mij betreft meer nadelen dan voordelen. Het hoort bij het merkimago maar na mijn derde Subaru heb ik het wel een beetje gehad met dat gesuis.

Als je een deur dichtdoet voelt het overigens ook veel degelijker als in Impreza’s. Echt veilig. De draaicirkel is fors. De automaat functioneert super en laat zich via de keuzehendel veel comfortabeler bedienen dan in de Impreza. Terwijl die motor en bak combinatie nagenoeg hetzelfde is. Nadeeltje van het ventilatie systeem vind ik dat de airco automatisch aangaat als deze op het raamsymbooltje staat. Als je dus geen luchtstroom op je koppie wilt gaat de airco dus aan. Niet handig, ook vanwege de luchtjes uit een onregelmatig gebruikte airco. Overigens is het ventilatiesysteem wel heel krachtig en goed te doseren.

Wat me altijd al aangetrokken heeft van Subaru zijn de combinatie van niet alledaags, eigenwijs merk, degelijke en afwijkende techniek en je ziet hem niet vaak in het straatbeeld. Voor wat betreft de wegligging biedt AWD absoluut voordelen bij nat en glad. Maar het blijven vier wielen en een stuk staal. Het is me tweemaal overkomen dat ik de auto overschatte en wel even een besneeuwd bochtje zou nemen. Dan glij je dus gewoon met vierwielen de bocht uit. Klaar. Geen schade gelukkig. Wel een wijze les dat het gewoon een auto blijft. Prettig is wel dat de auto rechtuit veel stabieler is bij spoorvorming met water in de sporen. Je merkt daar praktisch niets van. Dat geeft heel veel rust bij de lange ritten met slecht weer.

Ook handig verlicht schakelt uit als je de sleutel uit het contact haalt. Je kunt dus gewoon net als in Zweden altijd met verlichting rijden.
Wat Subaru echt moet verbeteren om in het premium segment een rol van betekenis te willen spelen is de afwerkingskwaliteit van de plastics. Ik weet niet hoeveel beter deze is in de huidige serie maar bij deze Legacy is ie ondermaats voor een auto met pretenties om mee te spelen hogerin. Het deurpaneel waar de bediening van spiegel en ramen in zit (echt) los. Vastklikken helpt niet. Ook een afdekkap bij de opener van het achterportier is er al af. Hoofdsteun achter wil niet goed terug na gedemonteerd te zijn geweest voor de ’platte bank’. Overigens allemaal tot nu toe typisch Subaru-zaken en daarom bekend toen ik dit huwelijk afsloot.....

Mijn verwachting van de levensduur van deze Japanner is hoog. Geen storingsgevoelige electronica en relatief eenvoudige en doordachte techniek.

Al met al een dijk van een auto met zeker ook onvolkomenheden die voor mij ruimschoots goedgemaakt worden door zijn goede karakter. Is het niet zo ook in een goed huwelijk?

PROBLEMEN

  • 25 juni 2006

Tot nu toe enige malen terug geweest bij de dealer. Waar ik overigens correct, snel en sympathiek behandeld word:

-resonantie bij 2000 toeren, blijken hitteschildjes te zijn van de uitlaat. Bekend Legacy euvel. Helaas is het vastzetten hiervan van korte duur. Moet hiervoor voor de derde keer terug. Maar wel allemaal garantie.
-remblokken achter vervangen, vanwege aanschafdatum onder garantie vervangen!!
-enorm piepen bij insturen, riem stond te slap. Garantie.
-diverse plastic ongemakjes, zie boven. Garantie en mee leren leven.
-bevestiging roldek van bagageruimte afgebroken. Zelf gerepareerd met andere bout.
- deurrubber bij achterraam flubbert. Zelf weer vastgezet.

Verder gewoon regulier onderhoud.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Subaru Legacy? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Subaru Legacy
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Subaru Legacy TOURING 2.0 GL AWD AUTOMAAT MEENEEM/EXPORTPRIJS!

    Subaru Legacy TOURING 2.0 GL AWD AUTOMAAT MEENEEM/EXPORTPRIJS!

    • 2001
    • 353.211 km

    € 999

    Subaru Legacy 2.0 LX AWD

    Subaru Legacy 2.0 LX AWD

    • 2002
    • 204.350 km

    € 1.450

    Subaru Legacy 2.0 GL Season AWD

    Subaru Legacy 2.0 GL Season AWD

    • 1999
    • 192.000 km

    € 3.650

Meer Subaru Legacy occasions

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Subaru Legacy specificaties
  • Subaru Legacy occasions
  • Subaru Legacy video's
Advies en informatie
  • Subaru Legacy tests
  • Subaru Legacy gebruikersreviews
  • Subaru Legacy index
PREMIUM
Occasiontest: jong gebruikte Subaru XV en Forester

Occasiontest: jong gebruikte Subaru XV en Forester

Omdat nieuwe Subaru’s door de bpm-wetgeving uit de markt zijn geprijsd, gooien de Japanners...

Lees meer
 

Subaru Legacy reviews

  • Gebruikersreview
    Subaru Legacy Touring Wagon 2.0 GL AWD (1999)

    Subaru Legacy Touring Wagon 2.0 GL AWD...

    3
    • 12 mei 2014
  • Gebruikersreview
    Subaru Legacy Touring Wagon 2.0 GL AWD (2000)

    Subaru Legacy Touring Wagon 2.0 GL AWD...

    5
    • 15 december 2012
  • Gebruikersreview
    Subaru Legacy Touring Wagon 2.0 GL AWD (1999)

    Subaru Legacy Touring Wagon 2.0 GL AWD...

    7
    • 14 maart 2012
  • Gebruikersreview
    Subaru Legacy Touring Wagon 2.0 GL AWD (1999)

    Subaru Legacy Touring Wagon 2.0 GL AWD...

    • 6 januari 2011
  • Gebruikersreview
    Subaru Legacy Touring Wagon 2.0 LX AWD (2001)

    Subaru Legacy Touring Wagon 2.0 LX AWD...

    • 5 september 2007
  • Gebruikersreview
    Subaru Legacy Touring Wagon 2.5 GX AWD (2000)

    Subaru Legacy Touring Wagon 2.5 GX AWD...

    2
    • 29 juni 2007
  • Gebruikersreview
    Subaru Legacy Touring Wagon 2.0 GL AWD (2000)

    Subaru Legacy Touring Wagon 2.0 GL AWD...

    1
    • 25 juni 2006
meer reviews
Subaru Outback 2.5i – 2004 – 467.656 km - Klokje Rond

Subaru Outback 2.5i – 2004 – 467.656 km - Klokje Rond

Ooit kocht Edwin Kroon de goedkoopste Subaru Legacy die op Markplaats stond, met het idee om...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Subaru Legacy gefacelift

    Subaru Legacy gefacelift

    41
    • 12 mei 2022
  • Subaru Outback 2.5i – 2004 – 467.656 km - Klokje Rond

    Subaru Outback 2.5i – 2004 – 467.656 km...

    • 9 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Subaru Legacy Touring Wagon 3.0R Executive Pack (2005)

    Subaru Legacy Touring Wagon 3.0R Executive...

    4
    • 27 mei 2021
  • Nieuws
    Subaru Legacy B4 (2003) - In het Wild

    Subaru Legacy B4 (2003) - In het Wild

    12
    • 29 april 2021
  • Nieuws
    Subaru Legacy (2006) - Facelift Friday

    Subaru Legacy (2006) - Facelift Friday

    20
    • 2 april 2021
  • Gebruikersreview
    Subaru Legacy Touring Wagon 3.0R Executive (2007)

    Subaru Legacy Touring Wagon 3.0R Executive...

    10
    • 24 januari 2021
  • Gebruikersreview
    Subaru Legacy Touring Wagon 2.0R Executive (2007)

    Subaru Legacy Touring Wagon 2.0R Executive...

    2
    • 2 juli 2020
Merk
Merk
  • Nieuws
    Subaru Legacy gefacelift

    Subaru Legacy gefacelift

    41
    • 12 mei 2022
  • Subaru Outback 2.5i – 2004 – 467.656 km - Klokje Rond

    Subaru Outback 2.5i – 2004 – 467.656 km...

    • 9 mei 2022
  • Nieuws
    Elektrische Subaru Solterra: vanaf ruim 56 mille

    Elektrische Subaru Solterra: vanaf ruim...

    75
    • 9 mei 2022
  • Nieuws
    Facelift voor Subaru Outback

    Facelift voor Subaru Outback

    14
    • 13 april 2022
  • Gebruikersreview
    Subaru Forester 2.0 X AWD Comfort (2006)

    Subaru Forester 2.0 X AWD Comfort (2006)

    2
    • 11 april 2022
  • Test: Subaru Solterra

    Test: Subaru Solterra

    105
    • 22 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Subaru Outback (2006)

    Subaru Outback (2006)

    6
    • 12 maart 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden