Skoda Yeti 1.4 TSI 125pk Greentech Ambition (2015)

autoreview

Skoda Yeti 1.4 TSI 125pk Greentech Ambition (2015)

Signalement

UitvoeringYeti 1.4 TSI 125pk Greentech Ambition
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2015
KM-stand bij aanschaf2.805 km
KM-stand laatst72.476 km
Lezerswaardering: 58%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste indruk van de Yeti

  • 5.474 km

Na haast vijf jaar lekker gereden te hebben met de Octavia 1.8 tsi die 210 pk aan boort had over gegaan naar de Yeti. De reden een hogere instap wat erg belangrijk is als je ouder wordt. Mijn vorige auto zaten alle opties op, de Yeti stond als aanbieding bij mijn garage. Ik kon de auto aardig uitproberen door een lang weekend naar Duitsland te gaan dus 2 x 600 kilometer achter de rug. De auto rijdt lekker de zit is prima alleen het verbruik viel tegen. De octavia kwam uit op 1:14 de Yeti pakte zowel heen als terug net 1 :11 bij een kruissnelheid van rond de 130 kilometer. Inmiddels is het verbruik wat gunstiger geworden.De topsnelheid viel ook tegen met veel moeite kwam hij op nog geen 170 km terwijl het boekje 187 km aangeef maar ook dit kan hopelijk beter worden. Er zit normale verlichting op en hiermee kan ik leven ik heb wel de achterlichten bij de dag rij verlichting laten combineren. De bediening achter het stuur is gelijk aan de Octavia dus makkelijk te overzien. Heel erg handig zijn de achter stoelen die kunnen plat en ook naar voren worden geschoven, maar ook in zijn gehaal eruit gehaald worden zodat je een kleine verhuiswagen krijgt. Door de wat hogere zit heb je meer overzicht op het overige verkeer. Wat ik wel mis is de coming-home verlichting. Deze auto is voorzien van 125 pk maar laat deze over een maand tunen naar 160 pk net even wat meer vermogen maar belangrijker is het koppel. Dit zijn mijn eerste indrukken.

Hoe is de stand van de Yeti

  • 72.476 km

Ik rij nu haast twee jaar met de Yeti ...een maand na de koop getuned naar 150 pk wat de auto sneller doet inhalen en zeker zuiniger is geworden. Op dit moment is het gemiddelde van 1: 13.5 . Moet eerlijk zijn ben ook rustiger gaan rijden en pak hooguit een topsnelheid van 120 km . Ook heb ik de Yeti laten verlagen voor 4.5 cm en achter 4 cm ....verder Xenon en de rest allemaal led verlichting in laten bouwen...die Xenon zorgt voor prima verlichting. De Yeti zorgt voor een rustig rij karakter en de hoge zit bevalt mij prima. Het is ook een prettige wagen om spullen mee te vervoeren. Als laatste wil ik nog Led verlichting in de achterlichten. Deze auto is zeer waarschijnlijk mijn laatste auto ...aangezien mij leeftijd 72 jaar is

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (11)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.