Skoda Superb Combi 1.6 TDI Greenline Comfort Bus. (2011)

autoreview

Skoda Superb Combi 1.6 TDI Greenline Comfort Bus. (2011)

Signalement

UitvoeringSuperb Combi 1.6 TDI Greenline Comfort Bus.
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand laatst11.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste ervaringen

  • 600 km

Mijn twijfel is weggenomen na een proefrit bij de dealer. De 1.6 tdi is echt sterk genoeg.

Meteen besteld (als leaseauto), want wat een supercomplete auto voor weinig geld is dit! Ik sta versteld van de ontzettend uitgebreide uitrusting. En dat in de basisuitvoering met een business line pakketje van €500 meer. Een ambition is echt niet nodig. Voor een vergelijkbare Passat ben je minimaal €5000 meer kwijt en die vind ik minder mooi.

De auto is stil en super comfortabel. En bovenal GROOT! De motor pakt mooi op in elke versnelling doordat het max. koppel al vanaf 1500 toeren beschikbaar is. De motor geeft een heerlijk turboduwtje in de rug. De auto is met name traag van 0 tot 50 km/h (in de stad dus) daarboven voelt de auto snel genoeg aan in de tussensprints bijvoorbeeld van 80 naar 120

Inmiddels heb ik ook met de caravan gereden en ook dit is weer een genot. Ik had hiervoor een stuk meer pk's en Nm's tot mijn beschikking maar ik merk weinig verschil met mijn vorige auto. Ook de 5 is prima bruikbaar. De schakelindicator, onderdeel van de zeer uitgebreide boordcomputer, is perfect. Als je deze "adviezen" opvolgt, (ja je moet veel schakelen), heb je altijd voldoende power om boven de toegestane snelheid te rijden. Mijn caravan weegt 1300kg.

Over de Amundsen navigatie niets dan lof (behalve dan dat de kaarten duur zijn) Wat een uitgebreid en gebruiksvriendelijk (jawel) systeen.
En het geluid is beslist voldoende. Kwestie van klankkleur goed afstellen en MP3's van goede kwaliteit afspelen. Systeem leest alles, MP3 van CD'd of van de SD kaart, van de MDI (Ipod) of via de AUX.
De critici op deze site ook over de RNS 310 van VW of Seat moeten eerst de gebruiksaanwijzing eens goed lezen en er even de tijd voor nemen alles goed in te stellen.

NB. koste me €500 extra en dan kreeg ik er nog allerlei andere accesoires bij waaronder LM velgen...

Wat een luxe!

  • 1.800 km

Ik ontdek steeds weer nieuwe uitrusting! Blijkbaar de folder en instructieboekje nog niet goed doorgenomen. Elektrisch inklapbare spiegels en het vakje onder de bijrijdersstoel ontdekte ik na lezen op dit forum. Wat is de boordcomputer uitgebreid! Mooi dat je qua navigatie en audio kan wisselen tussen navigatiesherm en schermpje tussen de tellers.

Ik schreef al eerder over het uitgebreide infotainment systeem
Ik heb nu een sdhc kaart met 32 GB volgezet en een 80 GB Ipod aangesloten, heb een brede muzieksmaak. Genieten hoor icm de stille motor en het comfort van de auto.

Uitstekende caravantrekker en vakantie auto

  • 11.000 km

3 weken door Europa getrokken met 1400 kg zware caravan. Geen centje pijn. Ideaal is motorolietemperatuurmeter. Daarop kan je zien dat alles uitstekend onder controle blijft. Af en toe terug naar zijn 3 op lange en steile (meer dan 6%) autohellingen. Voor de rest alles is zijn 4. auto rijdt dan in het maximale koppel- gebied bij 100 km/u is dit ca. 2300 toeren.
Echt comfortabel rijden. Ook het 8ruimteaanbod is natuurlijk super.Ben eigenlijk eeen beetje verbaast, lijkt niet onder te doen voor mijn vorige auto (had 180 pk en 380Nm...)

Heb geen hulpveren gemonteerd, ga dat ook niet doen hoewel de wagen wel ver inveert, nergens drempels geraakt met de trekhaak.

Amundsen navi vertoont wel barsten

  • 11.000 km

Was ik eerder heel tevreden over de Amundsen, ja dat gold voor rijden in de Benelux. Ik moet mijn mening bijstellen. Heb inmiddels alle kaarten van Europa maar wat duurt dat lang voordat die geinstalleerd zijn, Frankrijk lukte me helemaal niet, moest navigeren vanaf de CD, dat is echt tergend traag. Om onuidelijke reden is het me na de vakantie wel gelukt...

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (13)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.