Skoda Superb Combi 1.5 TSI mHEV Business Edition (2024)
autoreview
Signalement
| Uitvoering | Superb Combi 1.5 TSI mHEV Business Edition |
|---|---|
| Versnellingen | 7, Automaat met dubbele koppeling |
| Bouwjaar | 2024 |
| Jaar van aanschaf | 2025 |
| KM-stand bij aanschaf | 17.000 km |
| KM-stand laatst | 25.000 km |
Ben ik testrijder?
- 25.000 km
Deze auto is de vervanger van onze Kia Niro. Wij hebben hem gekocht bij een dealer die hem als demonstratieauto had staan. Dit is een merkwaardige auto. Als je houdt van het gevoel testrijder te zijn, moet je dit kopen. Continu de meest vreemde meldingen en waarschuwingen. De sensoren en software zijn gewoon waardeloos. Noodstops, crashwaarschuwingen, systeemmeldingen over uitval. Het is nooit saai, maar feitelijk is het een schande dat dit verkocht wordt als eindproduct.
Als het eenmaal rijdt, rijdt het fijn. En het is een zeldzaam ruime auto. En zuinig in gebruik. 1:20 is makkelijk haalbaar. We hebben de auto in de kleur iceteayellow met een cognaclederen interieur. Over de stoelen niets dan lof, zit lekker, prima instelbaar, verwarming en ventilatie, massage en instelbare lendesteun. Lange afstanden zijn wat dat betreft geen probleem. Het stuur is wat dunner dan ik gewend was. Ruime middenconsole, achterbank een zee van ruimte voor tieners. Eigen klimaatregeling achterin en achterbankverwarming. Mooi panoramadak dat open kan. Helaas geen trekhaak, en die blijkt ook zeer moeilijk leverbaar. De zeer fraaie 19” velgen heb ik vervangen door 17” velgen. Die staan minder mooi maar leveren wel meer comfort.
De auto is dus echt comfortabel. Maar je voelt je nooit veilig. Automatische ingrepen, onterechte meldingen, de software en de calibratie van de sensoren zijn echt beneden elk peil. In Frankrijk op de péage meldingen als STOP u rijdt tegen het verkeer in (niet dus), of “bestuurder onwel geworden, noodstop”. Verkeersborden leest hij ook meestal fout. Denkt dat je 30 mag rijden op de snelweg. Dit gaat vaak fout doordat hij het eerste bord wel goed leest maar dan niet goed verwerkt waar er een ander bord staat waarmee het eerdere bord komt te vervallen. Als je niet uitkijkt trapt de auto vrolijk zelf op de rem. Pas op, frontale botsing! Met stevig geluid en afbeelding, maar er is in werkelijkheid niets waarmee ik kan botsen. Matrixborden leest hij sowieso niet. Ik kan niemand aanraden de nieuwe superb te kopen. Tenzij Skoda komt met een oplossing.
N.a.v. commentaar: de auto is bijgewerkt naar de laatste software. Die is dus duidelijk nog voor verbetering vatbaar.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Skoda Superb Combi iV 218pk DSG Hybrid Edition Plus (Trekhaak,Camera,Virtual,Memory stoelen)
- 2024
- 10.740 km

Skoda Superb Combi 1.5 TSI iV Laurin & Klement Panorama, Trekhaak
- 2024
- 30.243 km

Skoda Superb Combi 1.4 TSI iV Business Edition Plus 204 PK | Automaat | Cruise Control | Apple Carplay & Android Auto | Achteruitrijcamera | Parkeersensoren | Stoelverwarming | Elektrische Stoel |
- 2024
- 28.764 km
Lees ook

Skoda Kodiaq versus Superb Combi: twee zielen, één hart

Skoda Superb door studenten omgetoverd tot pick-up

Dit zijn de beste plug-in hybride auto’s tot €45.000

De Skoda Kodiaq en Skoda Superb Combi zijn even duur, maar dit zijn de verschillen – Back to Basic
