Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Elegance (2005)

Skoda Octavia Combi
Skoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia - interieurSkoda Octavia - interieurSkoda Octavia - interieur

UitvoeringOctavia Combi 2.0 TDI Elegance
Bouwjaar2005

Na 14 verschillende proefritten kwam voor mij de Skoda Octavia 2.0 TDI DSG er het beste uit. De Audi A4 (gelijkwaardige uitvoering) was voor mij zeker zo goed, echter het prijsverschil was voor mij doorslaggevend.

Ik rij nu ongeveer 3 maanden in deze Skoda en heb eigenlijk nog niets kunnen constateren wat mij niet bevalt. Hooguit als de motor koud is dat hij zeer grof en luidruchtig is. Na een paar minuten rijden neemt dat geluid af. De rijprestaties zijn formidabel (Heb wel ESP en sportonderstel... aanrader!) De DSG automaat is ook een fantastische uitvinding en het opschakelen gaat min of meer onopgemerkt en supersnel.

De autoradio in combinatie met de 6 CD/MP3 wisselaar (Audiance)is wel bijzonder traag met het wisselen van de Cd’s. De Speakers zijn standaard erg goed, alleen de deuren kunnen gaan resoneren!

Ik heb gekozen voor licht lederen bekleding wat bij de zwarte pareleffect lak erg mooi en chic overkomt. Alleen is het super besmettelijk en moeilijk schoon te houden/krijgen.

Ruimte in overvloed en de aantal opbergmogelijkheden is heerlijk.

Ik ben zeer blij met deze Skoda en kan hem beslist aanraden aan iedereen die om prestatie, kwaliteit en comfort geeft. Skoda heeft hier en daar nog een beladen naam, maar dat was voor mij al snel overwonnen.

Nog niets.