Skoda Octavia Combi 2.0 TSI RS (2016)

autoreview

Skoda Octavia Combi 2.0 TSI RS (2016)

Signalement

UitvoeringOctavia Combi 2.0 TSI RS
Versnellingen6, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2016
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf30.000 km
KM-stand laatst146.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Snelle, ruime en betrouwbare station

  • 146.000 km

Als zzp'er heb ik in het verleden wat nieuwe auto's geleased. Onder andere een Ford Focus wagon 2.0 benzine, Renault Megane Estate dCi. Daarbij altijd wat leuke en snelle auto's 'voor erbij' in bezit gehad (Mazda MX-5, BMW Z3 3.0, Porsche 911 (996) Targa).
Maar door een fanatieke hobby (wielersport) was het altijd een strijd tussen de hobbyauto en de racefiets...

Besloten om te stoppen met leasen, de hobbyauto in de verkoop en aanschaf van een snelle praktische 'daily' waar ik ook bij de klant kan komen voorrijden zonder 'afgunst' te kweken...
De Skoda Octavia vRS combi is m.i. de perfecte 'wolf in schaapskleren'.

In juli 2017 bij de Skoda dealer in Veldhoven een mooie zilvergrijze gekocht. Een jaar oud, 30K op de teller en goed in de opties. Standaard 220pk, DSG-6 automatische bak, leren bekleding, panoramadak en nog een hoop meer accessoires.

Na een aantal maanden er een afneembare trekhaak onder laten monteren. Ook kon ik het niet laten om een Stage 1 tuning uit te laten voeren door VAG-techniek. 70 pk erbij plus de software van de DSG werd aangepast.
De motor liep een stuk soepeler en heeft merkbaar meer power. Nu ben ik geen racer, maar meer een sportieve rijder. Normaal met het verkeer mee, maar als je even de ruimte hebt, en de situatie laat het toe, dan heb je lekker wat vermogen extra. Veilig en vlot.

Tevens m.n. voor de looks een 20mm verlagingsset van Eibach en 10mm spacers eronder. De 19" 'Extreme' sportvelgen (origineel Skoda) staan zo supermooi en vullen goed de wielkuipen. Wel lever je aardig wat comfort in! Had er ook nog een set zwarte 18" 'Turini' winterwielen (ook origineel Skoda) bij, die rijden een stuk comfortabeler.

Ik heb de Skoda in 6 jaar tijd van kilometerstand 30.000 naar 146.000 gereden en hij is me heel goed bevallen.
Deze combi is enorm ruim! Nauwelijks technische problemen mee gehad; 1x een kapotte accu (precies op de 100.000) en een startknop die lastig te bedienen was. Deze moest je steeds steviger indrukken.

Tevens sleten de voorbanden aardig vlot. Maar ja, wat wil je met bijna 300pk op de voorwielen... Bij een vlotte stoplichtsprint licht het lampje van de tractiecontrole veelvuldig op. Nee, de tussenacceleraties op de snelweg, dàt is de sterke troef van deze pittige Octavia.

Na 6 jaar en bijna 120.000km mee gereden te hebben, begint het weer te kriebelen en besloten de Octavia in te ruilen.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.