Skoda Octavia Combi 1.9 TDI Elegance (2005)

Skoda Octavia Combi
Skoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia - interieurSkoda Octavia - interieurSkoda Octavia - interieur

UitvoeringOctavia Combi 1.9 TDI Elegance
Bouwjaar2005

Geweldige auto, ik kan niet anders zeggen. Stevig, degelijk, comfortabel, zuinig, compleet en goedkoop. Het is mijn eerste leaseauto en mijn budget was beperkt. Bovendien hebben we net een kleine jongen die nogal wat gevolg meebrengt. Dan is de keuze gauw gemaakt.

Signalememt: Skoda Octavia II Combi Elegance 1.9 TDi, Mica Black, 17 inch pegasus velgen, sportonderstel, leerpakket, deels lederen interieur, Stream radio, Xenon en binnenkort een ice>link iPod cradle.

Ik mis eigenlijk alleen de 2.0 TDi en de automaat. Verder heb ik alles wat mijn hartje begeert. Maar de 1.9 TDi doet het ook geweldig; een beetje rauw tot 2000 toeren maar koppel zat. En dankzij dat koppel kan ik ook redelijk zonder automaat leven.

Ook al een rit naar Z-Frankrijk achter de rug. Ik geef toe dat mijn oude Volvo V70 TDi met volleder comfortabeler was, maar de Skoda doet het geweldig. Eerst vond ik het sportonderstel te strak maar ik zou nu niet meer anders willen.

Auto was uitgeleverd in de zogenaamde transport-stand; dwz zonder centrale portiervergrendeling etc. aangezet. Gelukkig woon ik om de hoek dus even aan de computer en klaar.

Streamradio was tijdelijk niet voorradig; kreeg na een week een Stream uit Tsjechië ingebouwd. Heeft de dealer toch maar even gesjeft. Bij volgende bezoek aan de dealer vraag ik een flash van de radio zodat ik ook de middentonen kan instellen in de radio.

misschien dat rauwe tot 2000 toeren, maar dan ga ik mieren..ken.

Zit wel een klein rammeltje in de tweeter aan de bestuurderskant. Maar die is wel heel klein. Bij bezoek aan dealer zal ik eens navraag doen.

Kortom, nittygritty gezemel...