Skoda Octavia Combi 1.2 TSI 105pk Greentech Elegance (2014)

autoreview

Skoda Octavia Combi
Skoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia Combi ScoutSkoda Octavia Combi ScoutSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia Combi GreenlineSkoda Octavia Combi GreenlineSkoda Octavia Combi GreenlineSkoda OctaviaSkoda OctaviaSkoda OctaviaSkoda OctaviaSkoda OctaviaSkoda OctaviaSkoda OctaviaSkoda OctaviaSkoda OctaviaSkoda OctaviaSkoda OctaviaSkoda OctaviaSkoda OctaviaSkoda OctaviaSkoda OctaviaSkoda OctaviaSkoda OctaviaSkoda OctaviaSkoda OctaviaSkoda Octavia Combi

Signalement

UitvoeringOctavia Combi 1.2 TSI 105pk Greentech Elegance
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2014
Jaar van aanschaf2014
KM-stand bij aanschaf2 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 60%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Op vakantie met de hagelnieuwe Skoda

Als voorloper deze Skoda 3 maanden gereden. Het wachten is namelijk op een 308 sw hdi bleu lease executive.
Omdat we op 5 juli met vakantie gingen, moest er nog een auto geregeld worden die onze caravan kan trekken (1100kg). Ik had de keuze uit deze Skoda of een Seat.
De auto werd op 2 juli afgeleverd. Volgens de garage geen probleem om er meteen een caravan aan te hangen en de auto vol te beladen. Wellicht ben ik nog van de oude stempel en heb ik de dagen voor vertrek nog een aatal kilometers gereden. In totaal 600km voordat we op vakantie gingen. De auto rijdt mooi rustig en comfortabel. Verder vallen de vele mogelijkheden op. Denk hierbij aan voice control en een uitgebreide informatie tussen de "klokken". Dan 5 juli 5.30u, ons vertrek naar Italie voor een welverdiende vakantie. Oeps we kunnen de route niet volledig invoeren omdat de navigatie ons alle kanten opstuurt, maar niet de kant die wij willen. De 3 routes die het systeem calculeert berekenen vreemde wegen. Dan maar van plaats naar plaats navigeren wat het systeem wel kan. Vol goede moed de snelweg op en de auto op de cruise control. Heerlijk wat een ontspanning tov de oude auto, een renault scenic 2.0 techline. Verbazing alom dat in het display van de auto de richting aanwijzer van de caravan als controle wordt weergegeven. Mijn vrouw heeft de gebruiksaanwijzing op schoot want met de vele mogelijkheden aan board hebben nog niet genoeg tijd gehad ons daarin te verdiepen. De weg naar Italie kennen we goed doordat we het al vaker gereden hebben. Dat is maar goed ook want de navigatie stuurt ons eerder de snelweg af en wil ons over een landelijke weg sturen om vervolgens weer de snelweg op te gaan. Dat doen we maar niet en vervolgen de snelweg voor 2 km om daarna over te gaan op de andere snelweg. Na de eerste stop vol goede moed ondanks de rare werking van de navigatie weer op pad. Voor ons het duitse sauerland. Ai ai ai, nu merk je dat de Skoda met de gedownSizde motor niet uit de voeten kan. Met driftig roeren in de versnellingsbak en het meer dan me lief is bedienen van het gas- en koppelingspedaal komen we er door. Oef.... dat belooft straks nog iets op de brenner. Veel terug naar de 3e versnelling en af en toe naar de 2e. Na uren sturen zijn we dan op onze tussenstop in Munchen. Stoeltjes uit de caravan en de beentjes hoog met een heerlijk biertje. Maar wat doen mijn tenen zeer. Ja hoor 2 blaren op de voeten van het veelvuldige pedalenwerk. Na ja, we rijden niet altijd met een caravan en vanaf de campingstoel met biertje opserveer ik de auto en zie een prachtige auto staan. Dat maakt toch weer veel goed. Oh ja, onderweg werden we nog onaangenaam verrast door het hoge bezine verbruik. Zonder caravan rijdt de koets 6.3 op 100, maar met caravan stijgt dit explosief maar 12.5 a 13 op 100!!! Nog denken dat het door het inrijden komt maar de terug weg met 2000km op de teller was niet anders.
In de italiaanse bergen zonder de caravan geen probleem. De auto doet wat die moet doen, maar haalt het niet met de souplesse van de Renault Scenic.
Op de terug weg het zelfde laken en pak als op de heen weg, hoog verbruik veel schakel momenten en een navigatie die na het veelvuldig bestuderen onder de italiaanse zon nog steeds vreemde wegen kiest. De zit op de achterbank is zeer riant en zoon lief wil niet eens voorin zitten. Nou dan moet het wel ruim zijn. Terug in eigen land nog een aantal dagen met de auto en caravan naar de kust. Dit gaat goed omdat de Skoda niet hoeft te klimmen. Na de vakantie de auto zakelijk gebruikt al dan niet met klanten. Allemaal positieve reactie over de degelijkheid en compleetheid van de auto. Nog wel een kanttekening over de zit voorin. Vanaf de eerste minuut niet de echte fijne zit gevonden. Op lange stukken uiteindelijk een zeurend gevoel in de onder rug.
Aangaande de compleetheid met voicecontrol kan ik niet warmlopen. Veel zaken worden niet herkend en het systeem kiest niet voor de hand liggende zaken. Bij het uitspreken van volgend nummer, gaat het systeem spontaan bij een gekoppelde telefoon mijn klanten bellen. Oeps dat is niet de bedoeling. Dat dan maar niet meer gebruiken! Verder zijn er zoveel keuzes die je kunt displayen. Mooi is de auto reset van de teller na het tanken. Onderin heeft de auto weinig trekkracht. Vanaf 1700t/pm komt er leven in de brouwerij. Na een start stop is het helemaal ellende. Het is net of die geen zin heeft om weg te gaan. Wanneer de motor even draait dan is het probleem weg. Geen idee of dit exemplarisch was of dat het structureel is. Op 1 oktober, 3 maand later, lever ik de auto in bij de peugeot dealer om mijn 308 sw op te halen.
We hebben samen een fijne tijd gehad en was ondanks de kleine gebreken verknocht aan de Skoda. Adieu Skoda.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.