Skoda Octavia Combi 1.6 TDI 110pk Greenline Businessline (2014) #2

autoreview

Skoda Octavia Combi 1.6 TDI 110pk Greenline Businessline (2014)

Signalement

UitvoeringOctavia Combi 1.6 TDI 110pk Greenline Businessline
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2014
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf112.000 km
KM-stand laatst117.000 km
Lezerswaardering: 46%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Jong en fris

  • 117.000 km

Na enkele jaren in een Volvo V70 te hebben gestuurd (ongekende klasse) nu de stap gemaakt naar een wat meer burgerlijke ex-leasebak. Van 210 pk's naar 110 pk's. Na 6000 km's (met name snelwegkm's ) de eerste review. Wat pk's, zitcomfort en gevoel van onaantastbaarheid betreft wel wat anders, maar de stap van 2006 naar 2014 merk je wel. Het is allemaal wat gebruiksvriendelijker: touchscreentje, Bluetooth-bellen i.p.v. dat geklooi met zo'n altijd-in-de-knoop-zittend-snoertje en ook muziek via Bluetooth is aangenaam. Rijden is ook prima: stil, soepel en voldoende vlot. 140 km/u is stiller/rustiger in deze auto dan in de Volvo, eerlijk is eerlijk. De zittingen halen het dan weer niet bij die van de Volvo, maar na drie weken proberen is de zitpositie acceptabel. Cruisecontrol via zo'n stengel aan de stuurkolom is natuurlijk een ergonomische misser. Wat een gevork om te versnellen of te vertragen. Ook de achterruitwisser is, om het populair te zeggen (al is deze uitspraak wel zó 2010): vet irritant. Die reageert namelijk traag, dus druk je door, waardoor onbedoeld de sproeier in gang gezet wordt, met als gevolg dat je daardoor in no-time je reservoir leeg hebt. En dan lees je en hoor je overal dat VW (en consorten) de ergonomie zo goed voor elkaar heeft...mwah. Verder: niets dan lof voor dit ruimtewonder. Ook een mooie auto om te zien. Echt zeldzaam is hij niet, maar het ontwerp is... strak gesneden en robuust. En, de reden om van Volvo naar Skoda over te gaan: hij rijdt 1:20. Prima! Tot zover eerst.

Afscheid

  • 117.000 km

Na enkele maanden rond te hebben getoerd in deze Skoda heb ik hem weer ingeruild. Vlak na aanschaf bleek er een vierde spruit in het gezin op komst. Dus inmiddels overgegaan naar een zevenzitter. Prima wagen, recht toe, recht aan, lekker ruim, zuinige motor en een prima, gebruiksvriendelijk multimediasysteem.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.