Skoda Octavia Combi 1.2 TSI 105pk Greentech Ambition Bus. (2015)

autoreview

Skoda Octavia Combi 1.2 TSI 105pk Greentech Ambition Bus. (2015)

Signalement

UitvoeringOctavia Combi 1.2 TSI 105pk Greentech Ambition Bus.
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf51.000 km
KM-stand laatst10.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Super fijne auto.

  • 10.000 km

Als vorige auto een Skoda Octavia combi 1.4 mpi uit 2005 gereden. Puur gekocht als praktische auto. Hierna verkocht aan het degelijke uiterlijk, interieur en en betrouwbaarheid van Skoda.

Nu dus deze Skoda Octavia Combi 1.2 tsi DSG uit 2015 gekocht. Was een zeer nette en goed onderhouden auto.
Ben wel gevallen voor het dynamic pakket (sport stuur en stoelen).

Rijgedrag is prima. Ik heb de standaard 16" Minoris velgen vervangen voor 17" velgen. Rijgedrag is hierdoor een stuk directer en steviger. Geluid van de banden en het rijcomfort is niet merkbaar afgenomen.

Enige minpunt is de DSG. Hij schokt erg in overgang van 1 naar 2. Volgens de dealer heeft dit te maken met de milieuvriendelijke afstelling. Hierdoor schakelt de auto nagenoeg vanuit stilstand al door naar de tweede versnelling. Hierdoor slijten de koppelingsplaten erg snel.
Het advies was om de DSG te tunen.

Motor en DSG tuning laten uitvoeren. Auto schakelt later door in de D stand en dit rijdt een stuk prettiger weg en vlotter weg. Waarschijnlijk gaan de koppelingsplaten hierdoor ook langer mee, waardoor ik het geld voor de tuning weer terug heb verdiend.
In de S stand de schakelmomenten omlaag laten halen om rustiger te laten rijden en klinken en ook de 7de versnelling mee laten pakken. Deze stand is nu aantrekkelijker bij het rijden met aanhanger, daar er in het eerste stuk meer koppel zit en het wegrijden beter gaat. Daarna schakel ik weer terug in de D stand.
Qua benzine verbruik merk ik niets van de tuning. Volgens mij zit hem dit voornamelijk in het gebruik van het gaspedaal en dan met name hoe ver je deze zelf intrapt.

Ik vond het voor de aanpassingen en tuning al een fijne auto, maar nu wil ik hem niet meer kwijt.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.