Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Skoda
  • Octavia

Skoda Octavia 2.0 TDI Greentech Elegance Businessline (2014)

autoreview

1
Skoda Octavia 2.0 TDI Greentech Elegance Businessline (2014)
Skoda Octavia 2.0 TDI Greentech Elegance Businessline (2014)Skoda Octavia 2.0 TDI Greentech Elegance Businessline (2014)Skoda Octavia 2.0 TDI Greentech Elegance Businessline (2014)Skoda Octavia 2.0 TDI Greentech Elegance Businessline (2014)Skoda Octavia 2.0 TDI Greentech Elegance Businessline (2014)Skoda Octavia 2.0 TDI Greentech Elegance Businessline (2014)Skoda Octavia 2.0 TDI Greentech Elegance Businessline (2014)Skoda Octavia 2.0 TDI Greentech Elegance Businessline (2014)Skoda Octavia 2.0 TDI Greentech Elegance Businessline (2014)Skoda Octavia 2.0 TDI Greentech Elegance Businessline (2014)Skoda Octavia 2.0 TDI Greentech Elegance Businessline (2014)Skoda Octavia 2.0 TDI Greentech Elegance Businessline (2014)Skoda Octavia 2.0 TDI Greentech Elegance Businessline (2014)Skoda Octavia 2.0 TDI Greentech Elegance Businessline (2014)Skoda Octavia 2.0 TDI Greentech Elegance Businessline (2014)Skoda Octavia 2.0 TDI Greentech Elegance Businessline (2014)Skoda Octavia 2.0 TDI Greentech Elegance Businessline (2014)Skoda Octavia 2.0 TDI Greentech Elegance Businessline (2014)Skoda Octavia 2.0 TDI Greentech Elegance Businessline (2014)Skoda Octavia 2.0 TDI Greentech Elegance Businessline (2014)Skoda Octavia 2.0 TDI Greentech Elegance Businessline (2014)Skoda Octavia 2.0 TDI Greentech Elegance Businessline (2014)Skoda Octavia 2.0 TDI Greentech Elegance Businessline (2014)Skoda Octavia 2.0 TDI Greentech Elegance Businessline (2014)Skoda Octavia 2.0 TDI Greentech Elegance Businessline (2014)Skoda Octavia 2.0 TDI Greentech Elegance Businessline (2014)Skoda Octavia 2.0 TDI Greentech Elegance Businessline (2014)Skoda Octavia 2.0 TDI Greentech Elegance Businessline (2014)Skoda Octavia 2.0 TDI Greentech Elegance Businessline (2014)Skoda Octavia 2.0 TDI Greentech Elegance Businessline (2014)Skoda Octavia 2.0 TDI Greentech Elegance Businessline (2014)Skoda Octavia 2.0 TDI Greentech Elegance Businessline (2014)Skoda Octavia 2.0 TDI Greentech Elegance Businessline (2014)Skoda Octavia 2.0 TDI Greentech Elegance Businessline (2014)Skoda Octavia 2.0 TDI Greentech Elegance Businessline (2014)Skoda Octavia 2.0 TDI Greentech Elegance Businessline (2014)Skoda Octavia 2.0 TDI Greentech Elegance Businessline (2014)Skoda Octavia 2.0 TDI Greentech Elegance Businessline (2014)Skoda Octavia 2.0 TDI Greentech Elegance Businessline (2014)Skoda Octavia 2.0 TDI Greentech Elegance Businessline (2014)Skoda Octavia 2.0 TDI Greentech Elegance Businessline (2014)Skoda Octavia 2.0 TDI Greentech Elegance Businessline (2014)Skoda Octavia 2.0 TDI Greentech Elegance Businessline (2014)Skoda Octavia 2.0 TDI Greentech Elegance Businessline (2014)Skoda Octavia 2.0 TDI Greentech Elegance Businessline (2014)Skoda Octavia 2.0 TDI Greentech Elegance Businessline (2014)Skoda Octavia 2.0 TDI Greentech Elegance Businessline (2014)Skoda Octavia 2.0 TDI Greentech Elegance Businessline (2014)Skoda Octavia 2.0 TDI Greentech Elegance Businessline (2014)Skoda Octavia 2.0 TDI Greentech Elegance Businessline (2014)Skoda Octavia 2.0 TDI Greentech Elegance Businessline (2014)Skoda Octavia 2.0 TDI Greentech Elegance Businessline (2014)Skoda Octavia 2.0 TDI Greentech Elegance Businessline (2014)Skoda Octavia 2.0 TDI Greentech Elegance Businessline (2014)
Jochen Casteleyn
  • Jochen Casteleyn16
  • Gebruikersreview
2 mei 2016 om 16:19
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringOctavia 2.0 TDI Greentech Elegance Businessline
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2014
Jaar van aanschaf2014
KM-stand bij aanschaf130.000 km
KM-stand laatst185.000 km
Lezerswaardering: 59%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Skoda : toch eerst eens lezen als je deze wagen ov

  • 185.000 km
  • 2 mei 2016

De keuzelijst :
-VW Golf variant Highline 2.0 TDI DSG
-Volvo V60 Momentum D2 Auto
-Skoda Octavia 2.0 TDI DSG

Zoals je kan zien wilde ik een automaat.
Ik moet regelmatig naar Zaventem en daar sta je dan, veel in de file.

Op papier krijg je het meeste waar voor je geld bij Skoda.
Deze is bijna full-option :
Auto-airco
Verwarmbare Elektrisch verstelbare stoelen met geheugen
Adaptieve Cruise Control
Half leder, half stof bekleding, sportstoelen
Pro Navigatiesysteem
Meedraaiende Xenon verlichting
Dark-look verlichting vooraan
Led Verlichting achteraan.
Key-less entry system
...

De eerste km's ging redelijk goed.
DSG is inderdaad een plezier om mee te rijden en vermogen heeft de Skoda genoeg.
Wel viel me op dat de auto niet zo stil is op autosnelweg.
Nu zijn onze Belgische wegen ook niet van de beste kwaliteit ;-)
Maar het stoorde me wel en vooral als ik aan het bellen was.
De mensen verstaan mij met moeite en dan moet ik altijd vertragen tot rond 90 km/h. Dit vind ik echt niet kunnen gezien ik de pro Navi zitten heb.
Over de Navi zelf heb ik geen klagen, werkt snel, correct en duidelijk.
Over de audiokwaliteit zal ik kort zijn, ondermaats.
Maar ik ben nu ook wel een audiophile en had beter de Harman Kardon installatie bijbesteld. Maar mijn budget was op. :-(
Dan de stoelen, bij Skoda noemen ze dit sportstoelen!!!
Deze bieden voor mij te weinig zijdelingse steun.
Ook de zitting is te kort om mij onderbenen te ondersteunen bij lange ritten. (Ik doe tussen de 200 a 300 km per dag.) Ik meet 1.88m.
Ook vervelend vind ik de te klein dieseltank. Ik kan namelijk max. 45L tanken en dan mag ik 700km later, terug denken aan tanken. Meestal moet dit dan 2x per week.
Dan de adaptieve Cruise Control, hiervoor heb ik 700 euro extra bijbetaald, achteraf bekeken beter niet gedaan.
Op autosnelweg en het is druk, geraak je telkens achterop,.
De andere Chauffeurs schieten er zich nog even tussen en de Skoda gaat dan (onnodig) automatisch hard op de rem, omdat hij de ingestelde (op kortste) afstand moet behouden. De ACC vind ik wel top op de gewone wegen, stel je ACC in op 100km/h en hij volgt netjes je voorganger zonder dat je iets hoeft te doen.
Maar bij mijn volgende auto bestel ik deze zeker niet meer bij.

Tot rond de 60.000 km geen problemen gehad.
Was redelijk tevreden van mijn keuze maar het was al duidelijk dat de volgende geen Skoda meer zal worden. Is echt niet voldoende voor wie veel de baan op moet.
Opeens begon de wagen geweldig te schokken.
Onmiddellijk naar de dealer geweest en moest daar blijven om verder te onderzoeken. Na twee dagen de wagen terug mogen halen, wat blijkt, dat hij het niet meer schokt of trilt, dus niet gedaan of veranderd.
Volgens de dealer geen probleem.

Rond 80.000KM, Dan op een frisse morgen en ik was nog maar 3km ver, groot alarm, de temperatuur van het koelvloeistof te hoog! Onmiddellijk gestopt, motor uitgezet, ik dacht een lek maar het reservoir was nog voldoende. terug proberen starten en alles was weer normaal. Voor de zekerheid toch maar eens naar de dealer geweest en mocht hem terug achterlaten. De waterpomp moest vervangen worden, ze wisten van dit probleem maar ze lossen dit maar op als er klachten zijn denk ik. Van service gesproken???

De auto blijft vervelend luidruchtig en de zetels zijn echt niet goed.
Blijft ook nog steeds schokken en beven. Het is zoals je een versnelling te hoog rijd volgens je snelheid, plus je hebt continue het gevoel dat hij zal stilvallen.
Leuk is anders.
Bij de volgende beurt 90.000Km nog eens vermeld maar ze vertelden mij dat het niet klopt en dat zij echte testpiloten zijn.
De auto reed ik dan maar trillend verder rijden maar bij het volgende onderhoud (120.000km) was ik het echt beu.
Het was ook wel slechter en duidelijker geworden.
Plots hadden ze het gevonden, een kapotte injector.
Ik reed dus al 60.000km zo rond en ik verbeelde me blijkbaar maar iets in. Van een slechte dealer en service gesproken!!!
En dan durven ze nog een testrit aanrekenen op de factuur.
Het trillen is nu wel opgelost maar voor mij zeker geen Skoda of VW of Audi meer.

We zitten nu op 130.000km en mijn vrouw komt me vertellen dat ze de zetel en spiegels niet meer in haar positie kan krijgen.
Ik dacht, ja weer zo typisch voor vrouwen en elektronica, maar ik heb me mogen verontschuldigen aan haar.
Blijkt nu dat het geheugen van de zetels en spiegels niet meer werkt. De knoppen zijn trouwens ook niet verlicht voor 's nachts, dit zijn toch grote fouten vind ik.

Mijn vorige wagen was een japanner, bij hen zit het toch allemaal beter en sterker in elkaar.
Misschien moeten ze daar even in opleiding ipv te sjoemelen met de software van hun motoren.

Gezien de slechte kwaliteit van deze wagen zal ik de nodige zaken hier verder vermelden.

Tot binnenkort.

Hier zijn we weer met intussen 185.000km.

Ik heb twee sterren toegevoegd voor de betrouwbaarheid omdat de Skoda mij nooit in de steek heeft gelaten.
Op gebied van comfort vind ik de auto te luidruchtig om dagelijk veel km's te doen en de zetels geven te weinig steun.
De GPS heeft de laatste tijd wat keuren en er zit een lichte ruis op de speakers (uitgang versterker).
De ruis zit niet aan de ontvangst want ik heb het voorval als ik bel (gsm), op BT streaming, DAB+ en op FM.
Het probleem van het geheugen op de zetels is plots opgelost maar de spiegels deden dan raar, intussen ook opgelost.
De DSG begint te schokken bij vertrek vooruit en achteruit, het gaat niet meer zo zacht als in het begin.
Voor de rest vind ik de onderhoudsbeurten redelijk duur voor een Skoda. (Klein 350 euro, groot 750 euro)
Ik heb nog een Honda FR-V 2.2 CTDi (privé) en die is toch een stuk goedkoper.
Misschien is de Skoda duur omdat de garage weet dat het een leasingwagen is.
Het einde van de leasing is in zicht en de nieuwe is reeds besteld, een BMW X1 1.8d Automaat.
Ik heb Skoda niet meer overwogen en de producten van VAG hebben een te hoge CO waarde, als je echt iets van vermogen en een automaat wil.
Hierin doet BMW en Mercedes het beter.

In elk geval, zolang het leasebudget het toelaat, geen Skoda meer voor mij.

Tot binnenkort voor een review van de BMW.

2,8
  • Betrouwbaarheid
    3
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    3
  • Kosten
    1
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
  • Rijd je zelf met een Skoda Octavia? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Skoda Octavia
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Skoda Octavia Combi 1.0 TSI Greentech Style Business LED/Xenon, Canton, 18 inch LMV, winterpakket Lente aktie!

    Skoda Octavia Combi 1.0 TSI Greentech Style Business LED/Xenon, Canton, 18 inch LMV, winterpakket Lente aktie!

    • 2017
    • 126.511 km

    € 15.949

    Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 150PK DSG Style LED Navi Clima Trekhaak

    Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 150PK DSG Style LED Navi Clima Trekhaak

    • 2017
    • 190.426 km

    € 14.940

    Skoda Octavia Ambition Business-line 1.2 Tsi Navigatie/Pdc/Bluetooth/L.M. velg

    Skoda Octavia Ambition Business-line 1.2 Tsi Navigatie/Pdc/Bluetooth/L.M. velg

    • 2013
    • 32.030 km

    € 14.250

Meer Skoda Octavia occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Skoda Octavia

    110
    • 12 maart 2021

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Skoda Octavia specificaties
  • Skoda Octavia occasions
  • Skoda Octavia video's
Advies en informatie
  • Skoda Octavia tests
  • Skoda Octavia gebruikersreviews
  • Skoda Octavia index
PREMIUM
Citroën C4 - Hyundai i30 - Skoda Octavia

Citroën C4 - Hyundai i30 - Skoda Octavia

In de middenklasse, waar je niet te veel met je kop boven het maaiveld wilt uitsteken, was...

Lees meer
 

Skoda Octavia reviews

  • Gebruikersreview
    Skoda Octavia 1.8 TSI Greentech Edition Businessline (2015)

    Skoda Octavia 1.8 TSI Greentech Edition...

    12
    • 28 maart 2020
  • Gebruikersreview
    Skoda Octavia 1.4 TSI 140pk Greentech Ambition Businessl (2013)

    Skoda Octavia 1.4 TSI 140pk Greentech Ambition...

    1
    • 29 oktober 2019
  • Gebruikersreview
    Skoda Octavia 1.6 TDI 110pk Greentech Style (2015)

    Skoda Octavia 1.6 TDI 110pk Greentech Style...

    • 18 oktober 2017
  • Gebruikersreview
    Skoda Octavia 1.6 TDI 110pk Greentech Ambition Business (2017)

    Skoda Octavia 1.6 TDI 110pk Greentech Ambition...

    3
    • 7 juni 2017
  • Gebruikersreview
    Skoda Octavia 1.4 TSI G-TEC Greentech Style (2016)

    Skoda Octavia 1.4 TSI G-TEC Greentech Style...

    5
    • 31 januari 2017
  • Gebruikersreview
    Skoda Octavia 1.0 TSI 115pk Greentech Ambition Business (2016)

    Skoda Octavia 1.0 TSI 115pk Greentech Ambition...

    4
    • 24 oktober 2016
  • Gebruikersreview
    Skoda Octavia 2.0 TDI Greentech Elegance Businessline (2014)

    Skoda Octavia 2.0 TDI Greentech Elegance...

    1
    • 2 mei 2016
meer reviews
Skoda Octavia - Occasion Aankoopadvies

Skoda Octavia - Occasion Aankoopadvies

143

Op de aanschaf van een gebruikte Skoda Octavia kun je maar weinig tegen bedenken. Maar neem...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Skoda Octavia Combi 1.5 TSI e-TEC Business Edition Plus (2021)

    Skoda Octavia Combi 1.5 TSI e-TEC Business...

    • 28 april 2022
  • Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-TEC – 2015 – 425.042 km - Klokje Rond

    Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-TEC – 2015...

    • 12 april 2022
  • Gebruikersreview
    Skoda Octavia Combi 1.5 TSI G-TEC Business Edition (2019)

    Skoda Octavia Combi 1.5 TSI G-TEC Business...

    1
    • 9 april 2022
  • Gebruikersreview
    Skoda Octavia Combi 2.0 TSI RS 230 (2016)

    Skoda Octavia Combi 2.0 TSI RS 230 (2016)

    3
    • 29 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 150pk Greentech Clever Edition (2018)

    Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 150pk Greentech...

    1
    • 6 februari 2022
  • Gebruikersreview
    Skoda Octavia Combi 2.0 16V TFSI RS (2006)

    Skoda Octavia Combi 2.0 16V TFSI RS (2006)

    1
    • 2 februari 2022
  • Gebruikersreview
    Skoda Octavia Combi 1.0 TSI e-TEC Business Edition (2021)

    Skoda Octavia Combi 1.0 TSI e-TEC Business...

    4
    • 9 januari 2022
Merk
Merk
  • Gebruikersreview
    Skoda Enyaq iV 60 132kW (2021)

    Skoda Enyaq iV 60 132kW (2021)

    11
    • 11 mei 2022
  • Achtergrond
    Hoe actiemodellen ingestorte verkoopcijfers opkrikten

    Hoe actiemodellen ingestorte verkoopcijfers...

    67
    • 8 mei 2022
  • Citroën C5 X vs. Skoda Superb - Dubbeltest

    Citroën C5 X vs. Skoda Superb - Dubbeltest

    • 6 mei 2022
  • Nieuws
    Nieuwe compacte EV's van Volkswagen, Skoda en Cupra

    Nieuwe compacte EV's van Volkswagen, Skoda...

    115
    • 6 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Skoda Octavia Combi 1.5 TSI e-TEC Business Edition Plus (2021)

    Skoda Octavia Combi 1.5 TSI e-TEC Business...

    • 28 april 2022
  • Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-TEC – 2015 – 425.042 km - Klokje Rond

    Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-TEC – 2015...

    • 12 april 2022
  • Skoda Karoq - Rij-impressie

    Skoda Karoq - Rij-impressie

    57
    • 11 april 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden