Skoda Kodiaq 1.5 TSI iV PHEV Edition (2025) #3

autoreview

Skoda Kodiaq
Skoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda Kodiaq First EditionSkoda Kodiaq First EditionSkoda Kodiaq First EditionSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda Kodiaq First EditionSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda Kodiaq First EditionSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda Kodiaq

Signalement

UitvoeringKodiaq 1.5 TSI iV PHEV Edition
Versnellingen6, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2025
Jaar van aanschaf2025
KM-stand bij aanschaf1.200 km
KM-stand laatst4.200 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Rijhulpsysteem gevaarlijk

  • 4.200 km

Ik sluit mij volledig aan bij de slechte ervaring van de persoon uit Veldhoven.

De cruisecontrole gaat op de snelweg ZONDER enige aanleiding van borden ineens van 100 naar 50 km/h om 2 met verder weer naar 90 of een andere snelheid te gaan.

Ook het noodrem systeem schakelt zonder enige noodzaak ineens in bij achteruit rijden bv als het denkt een obstakel te zien, maar ook bij vooruit rijden in de wijk, waar de gemeente ooit bedacht heeft dat klein ronde heuveltjes een alternatief zijn voor verkeersdrempels staat deze Kodiaq ineens bovenop de rem en begin te gillen. De eerste keer dat dit allemaal gebeurde schrokken wij zo erg dat wij er bijna een hartaanval van konden krijgen.

De reactie van een ongeïnteresseerde servicemedewerker (Richard van A-Point Amsterdam) is heel gelaten. Zijn oplossing: zet alle systemen uit!

Over het terugwinnen van Energie en het bijladen van het accupakket zijn wij ook HEEL ontevreden. De batterij laad NIET bij als de motor op benzine draait. Dat die op een best efficiency point draait bij een bepaalt toerental wordt genegeerd. Je kunt zelf niets instellen. Standaard wordt bij de laadpaal maar tot 80% geladen en wordt aangeraden om niet leeg te rijden. Dat betekent in praktijk dat je 70km of minder elektrisch kan rijden. Ook als je dan op benzine overschakelt wordt toch nog energie uit de batterij onttrokken.

We hebben voor hybride gekozen vanwege het moet kunnen trekken van een eenvoudige caravan, maar ik vermoed dat we niets aan de batterij gaan hebben als we de bergen in moeten.

Vergeet elektrisch en hybride. Koop lekker een auto met sterke brandstofmotor.

4,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Skoda Kodiaq

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.