Skoda Fabia 1.2 TSI 77kW Elegance (2010)

autoreview

Skoda Fabia 1.2 TSI 77kW Elegance (2010)

Signalement

UitvoeringFabia 1.2 TSI 77kW Elegance
Versnellingen7, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2015
KM-stand bij aanschaf93.400 km
KM-stand laatst122.000 km
Lezerswaardering: 54%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

van een Peugeot 307 SW naar een Skoda Fabia 1.2 ts

  • 93.500 km

Na bijna 3 jaar een Peugeot 307 SW 1.6 automaat uit 2005 gereden te hebben, werd het tijd voor een andere auto. De Peus word bijna 11 jaar, en heeft nu 110000 km op de klok staan.
Ik was op zoek naar een iets kleinere (lees: lichtere en zuinige combi), omdat onze Labrador ook een eigen plek achterin moest hebben.
Ook moest het weer een automaat worden, en wat extra luxe was ook wel meegenomen.
En liefst wat minder brandstof consumptie zou ook niet verkeerd zijn. De Peus deed toch nog gemiddeld 1 op 12, niet slecht voor zo'n zware auto.
Dan kom je toch al snel uit bij een DSG automaat van de VAG groep.
De recente Volkswagen Polo is er niet als combi, en de Golf te zwaar en te groot.......
Seat Ibiza was dus ook een keuze samen met de Skoda Fabia.
Het laatste type Fabia (model 2015) was te duur voor mijn portemonnee (maar wat een mooie auto zeg), dus viel mijn oog op het model Fabia-2 vanaf 2010.
Op Marktplaats 2 mooie Fabia's gevonden, een hele mooie donker grijze, en een witte die qua prijs ook interessant waren.
De handelaar van de witte Fabia uit 2011, wou maar bar weinig terug geven voor mijn 307, dus verder in onderhandeling met de handelaar hier 10 km vandaan van die donker grijze uit 2010.
Na ons eerste gesprek, gemaild dat ik er vanaf zag omdat er toch wel een klein prijs verschil was met wat ik te besteden had.
De handelaar kwam toen met een veel beter bod, dus zijn we alsnog tot een deal gekomen.
Vandaag heb ik hem dus op mogen halen. Een zeer nette Fabia met volledig zwart lederen interieur en af-fabriek navigatie, xenon verlichting en dag-rij verlichting, met 93000 km op de teller en nationale km garantie.
Na de eerste kilometers gereden te hebben kan ik tot nu toe alleen maar zeggen...... Wat een heerlijke stille auto zeg.
Ik ga er eerst een tijdje mee sturen, en zal over enkele maanden mijn bevindingen van deze auto hier verder vermelden.

bevalt nog steeds prima na een half jaar en 8000 k

  • 100.890 km

Ik heb de Faab inmiddels een half jaar in mijn bezit, en ik kan niet anders zeggen dat ik er zeer tevreden mee ben.
Ik ben inmiddels de eerste 100000 km gepasseerd, maar daar is rijtechnisch niets van te merken.
Nu was deze auto al voorzien van de nodige extra's, zoals de donkere ramen achter, maar ik heb er toch nog een setje "privacy shades" op gezet. De hand vond het achterin toch wel warm nog achter het glas, en zelf vind ik de blinderende werking van achter mij rijdende auto's met (te) hoog afgestelde verlichting ook nogal hinderlijk, en dat is nu ook veel minder hinderlijk.
Nog steeds geen mankementen kunnen ontdekken, al moet ik wel zeggen, dat de donker grijze lakkleur niet bevorderlijk is bij kleine krasjes, die je dan ook goed ziet, maar als je 2e hands koopt heb je minder keuze waar.
Ik ben absoluut geen hard rijder, zit meestal zo rond de 100 a 110 op de autobaan, maar dan is het verbruik zeker aangenaam in combinatie met de cruise control en de 7 trap's automaat (die heerlijk vloeiend schakelt) van rond de 1 op 16. Minder dan de fabrieks--opgave maar dat was reeds bekend.
Over 2 maanden moet hij weer een grote beurt en APK hebben, dus mogelijk dat er dan weer een review volgt.

De Fabia maakt plaats voor een Renault

  • 122.000 km

De Skoda Fabia gaat plaats maken voor een andere auto, en de keuze is gevallen op een Renault Mégane hachback 1.5 dCi Bose met weinig kilometers, een ex-demo auto van de Renault dealer.
Wegens een verhuizing van Utrecht naar Beverwijk ga ik dagelijks 58 km (enkele reis) maken en dan is een diesel gewoon veel goedkoper op den duur.
De Skoda Fabia is in die 2,5 jaar dat ik er mee gereden heb, een zeer comfortabele auto gebleken, en ik doe hem dan ook met pijn in mijn hart weg.
In die 2,5 jaar heb ik er 32000 kilometer probleemloos mee gereden, en heb ik buiten de normale beurten, alleen een nieuwe accu in moeten laten zetten, niet zo vreemd na bijna 7 jaar hé?
Ook de 7 traps automaat (DSG) heb ik als zeer comfortabel ervaren, en omdat ik geen hardrijder ben, bleek die ook best wel zuinig met een gemiddeld verbruik van 6,5 liter op de 100 km is dit zeker niet slecht voor een automaat.
Ik kan de Fabia die voor veel mensen toch een saaie auto lijkt, zeker aanbevelen.
De prijs kwaliteit verhouding is absoluut goed te nomen.
Zeker in deze ambiance uitvoering met leren zetels en diverse andere extra's, is het een heerlijk rijdende auto.
Zeker als je toch wel wat luxe van een auto verwacht (zoals ik).
Vandaar dat ik ook op deze Renault uitgekomen ben, een demo is nu eenmaal behangen met veel luxe, in combinatie met een redelijk bedrag nog voor de wegenbelasting (nog onder de €100,- in de maand).
Ik zaldus ook weer een review gaan aanmaken voor de Mégane.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Skoda Fabia

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.