Skoda Fabia 1.2 TSI 63kW Ambition (2010)

autoreview

Skoda Fabia
Skoda FabiaSkoda FabiaSkoda FabiaSkoda FabiaSkoda FabiaSkoda FabiaSkoda FabiaSkoda FabiaSkoda FabiaSkoda FabiaSkoda FabiaSkoda FabiaSkoda FabiaSkoda FabiaSkoda FabiaSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia Combi ScoutSkoda Fabia Combi ScoutSkoda Fabia Combi Scout

Signalement

UitvoeringFabia 1.2 TSI 63kW Ambition
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf35 km
KM-stand laatst6.263 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Algemene indruk

  • 6.263 km

Huurauto voor woon-werk gebruik.

Eerste indruk.


Wat gelijk opvalt aan de Skoda, is dat het interieur veel weg heeft van een Polo VW. Het is overzichtelijk en alles voelt degelijk aan. Alleen het schakel knopje voor het selecteren van de electrische bediening voor de spiegels voelt wat zwak aan.
Verder valt op, als gereden wordt met navigatie, dat de teller best wel wat afwijkt. (135 km/h op teller = 126km/h op nav.)

Comfort

De stoelen ziten goed. Je zit behoorlijk stevig en er is voldoende zijsteun.

Wegligging.


Hiervoor een Suzuki Swift gereden, die redelijk strak op het wegdek lag. Dat is met deze auto wel anders. Stuurgedrag is prima, maar de auto is erg gevoelig voor zijwind, zeker met snelheden boven de 120 km/h.

Uitrusting.

Prima uitrusting voor een huurauto uit de B klasse.
Auto is voorzien van:

- Airco
- Electrische bedienbare + verwarmbare spiegels.
- Cruise control
- Boordcomp.
- Electrische bedienbare ramen voor.
- Centr. vergendeling.

Wat ik mis t.o.v. de Suzuki, is radio bediening op het stuur en electrisch bedienbare ramen achter. Maar daar heb ik de cruise control voor teruggekregen.


Motor.


Voorin huist een 1.2 TSI motor. Benzine met turbo dus.
Dat is echt een vooruitgang met de auto's die ik hiervoor heb gereden. Het vermogen mag dan niet zo hoog zijn (85pk) maar het koppel van 160 NM wat los komt vanaf 1500 rpm, merk je echt.
Je zit zo op de 80 km/h, en doortrekken tot 130 km/h is geen enkel probleem.
Echt een voorbeeld van een motor waarbij inhoud niet langer een rol speelt.

Opmerkingen:

(1) Geen koelvloeistof temp. meter. In plaats daarvan een blauw lampje bij koude motor dat uit gaat wanneer de motor op temperatuur is.

(2) Na eerste nacht met vorst, mocht ik zelfs binnen (!) krabben.
Regelmatig gebruik van de airco helpt.

(3) Ontwaseming van de voorruit gaat niet van harte.



Verbruik brandstof

Tot nu toe: 1:16.

Verbruik olie.

Geen info.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Skoda Fabia

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.