Seres 3 (2022)
autoreview
Signalement
| Uitvoering | 3 |
|---|---|
| Versnellingen | 1, Automaat |
| Bouwjaar | 2022 |
| Jaar van aanschaf | 2025 |
| KM-stand bij aanschaf | 23.500 km |
| KM-stand laatst | 25.000 km |
Eerste indruk Seres
- 23.800 km
De (elektrische) Seres aangeschaft bij de dealer in Vlaardingen. Deze dealer werkt op basis van vertrouwen. De Seres was voor mij een onbekende auto maar gezien de hoge instap een passend alternatief voor de Nissan Leaf. Op zaterdag de Seres opgehaald en op maandag gelijk de vuurdoop met een ritje naar België. De Seres rijdt fijn, zit prima en is overzichtelijk. De actieradius met ruim 340km is acceptabel. De Seres is ruim en heeft voldoende been- en hoofdruimte. Ook de bagageruimte is voldoende. De auto rijdt fijn, is rustig en heeft 3 standen: normaal, sport en eco. Het is geen 'snelheidsmonster' maar de Seres kan prima mee in het huidige verkeer. De bediening is standaard en alles is relatief eenvoudig te bedienen. Een verbeterpunt is het navigatiesysteem, dat is met grote regelmaat 'de weg' kwijt. Maar dat is op zich geen groot probleem omdat Waze of Google goed alternatieven zijn. Ook het infotainmentsysteem kan beter, spotify is een alternatief.
Het ontbreken van de dode hoek detectie is jammerlijk. De eerste indruk van de Seres is dus zeker positief. Veel auto tegen een relatief lage prijs. De inruilwaarde van de Seres is wel een aandachtspunt waar de potentiele koper rekening mee moet houden. De aanschafprijs is relatief laag, een eventuele inruil levert waarschijnlijk niet veel meer op, tenzij electrisch rijden de komende jaren een 'hit' wordt. Het oprijden van de Seres ligt, op dit moment, het meestal voor de hand. Op de weg is de Seres niet in grote getallen te spotten. Voor het geld, en zeker als occasion, is het een prima electrische auto. Verzekeren van de Seres is ook een punt van aandacht. Sommige verzekeraars verzekeren de Seres niet. Onderdelen zijn niet voorradig, waardoor reparaties lang(er) kunnen duren. Zoals beschreven is de eerste indruk van de Seres positief op basis van de eerste 300 km.
update
- 25.000 km
Update na bijna 2 maanden met de Seres en ruim 2.000 km verder.
Een veel geziene gast op de snelwegen is de Seres niet. De Seres is echt(er) een fijne auto die je moeiteloos van A naar B brengt.
Met de hoge zit is de auto overzichtelijk en is het zitcomfort prima. De beenruimte en is meer dan voldoende. Ook achterin kunnen passagiers comfortabel zitten. De bagageruimte is beperkt door de hoge ligging van de laadvloer. Fijn is wel dat een fysiek reservewiel aanwezig is.
De actieradius is met 340 km op een volle lading is acceptabel. Het opladen van de accu's duurt vrij lang (ong. 9 uur).
Problemen met de Seres zijn tot nu toe achterwege gebleven. Alles werkt naar behoren en is (relatief) eenvoudig in te stellen. Helaas is de handleiding alleen digitaal beschikbaar. Het aanpassen van de (fabrieks)instellingen moet op internet opgezocht worden, waar een handleiding downloaden mogelijk is. Een app is niet beschikbaar, dit is een gemiste kans. Een actief dealer netwerk blijkt Seres niet te hebben. Bij vragen oa. over de handleiding of app. is het dus zoeken aan 'wie' de vraag gesteld kan worden.
Conclusie: De eerste maanden met de Seres zijn probleemloos verlopen en de auto verrast in positieve zin. Als voorbeeld, bij ruim 160 km rijden geeft de Seres nog meer dan 50% als restant aan.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Seres 3 52kWh|AUT|PANORAMADAK|CAMERA 360°|KEYLESS|NAVIGATIE|DRIVING ASSISTANCE|LEDER|AIRCO|PDC|LANE ASSIST
- 2022
- 18.131 km

Seres 3 52kWh AUT. PANORAMADAK CAMERA 360° KEYLESS 23.822KM
- 2022
- 23.822 km

Seres 3 52kWh AUT. PANORAMADAK CAMERA 360° KEYLESS NAVIGATIE DRIVING ASSISTANCE LEDER AIRCO PDC USB LANE ASSIST
- 2022
- 20.863 km
Lees ook

De Kia EV4 bewijst naast de Renault Scenic dat hij een goede EV is, maar niet in alles beter

Test: Volkswagen ID3 GTX - Met de wetenschap dat er een GTI komt begrijpen we 'm beter

Deze topklasse limo's uit de jaren 1950-1980 stijgen nog wel in waarde

De Nio EL6 is dankzij accuwisselen eerder in Italië dan de Volvo EX90, maar het scheelt niet veel
