Seat Leon 2.0 TFSI Cupra (2007)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Leon 2.0 TFSI Cupra |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2007 |
Jaar van aanschaf | 2008 |
KM-stand bij aanschaf | 50.000 km |
KM-stand laatst | 70.000 km |
Mannen speelgoed
- 70.000 km
Ik heb deze auto nu een aantal maanden in bezit als lease-auto. Het was destijds de enige pool-auto die over was in mijn lease-klasse.
Laat me met de deur in huis vallen; het is een kart. alles is hard aan deze auto: de acceleratie, de remmen, de stoelen, , de materialen, de demping en de banden. Comfort bestaat niet en dat is maar heel even leuk.
Uiterlijk:
Ik vindt de leon een redelijk mooie auto, het ziet er van buiten behoorlijk dik en af uit. de 18" Cupra wielen zijn mooi en vullen de wielkasten netjes.
indruk:
Dit is echt een auto voor een enthousiast die er op hele goede wegen of een circuit mee wil rijden. Motorisch is het een heerlijke auto, die wat mij betreft best aan een DSG gekoppeld zou mogen worden. De huidige handbak heeft wel heel erg goed in elkaar overlopende verzetten. De auto vliegt daarmee heerlijk door de toeren. Hoogst illegale snelheden zijn zo bereikt.
Interieur:
Ik houdt er niet van, ik vindt het allemaal erg plastickerig aandoen. De stoelen hebben een harde achterschaal die erg makkelijk vies wordt. De hoofdsteunen zijn niet verstelbaar en er zit geen verstelbare lendensteun in waardoor je eigenlijk continue met een kussentje in je rug rijdt om niet als een banaan in je stoel te zitten.
De binnenspiegel zit zoals reeds vaak gemeld veel te dicht bij de bestuurder en te laag op de ruit waardoor je niet echt een goed overzicht krijgt.
De vorm en gebruikte materialen van het dashboard doen je niet denken dat je in een auto van bijna 40K rijdt. erg veel grijs plastic
Rij-eigenschappen:
Deze auto is qua wegligging geweldig op snelwegen en alles dat zo glad is als een biljartlaken. Iedere weg met bobbels is een hel. een snelweg met witte strepen dwars over zie je niet alleen, die voel je bij deze auto ook, iedere kiezel wordt genadeloos aan je rug doorgegeven. De auto voelt daardoor op hogere snelheden zoals op de Duitse autobaan niet meer zo koersvast aan. Een wat vergeeflijker demping zou dan zeker helpen.
Geluid:
De motor en turbo geven een prachtgeluid voor een 4-cilinder, maar het afrolgeluid van de banden is dramatisch. Zo hoor je dus ook iedere kiezel die je voelt.
Verbruik:
Op snelwegen bij normaal gebruik maximaal 8,5 L op de 100km kilometer. In de stad 13,5L op 100km. Bij gecombineerd gebruik is het onmogelijk om onder de 10L per 100km uit te komen. wat mij betreft heel normaal voor een auto met dit vermogen
Je zou denken dat een auto als een leon met dergelijk vermogen de ideale auto is om op wintersport te gaan maar ik moet toegeven dat ik nog nooit zo moe ben uitgestapt na een rit van 900 kilometer.
Ik zal het vermogen absoluut missen maar ik ben blij als ik in juni 2009 een wat comfotabeler auto uit de leasepool kan kiezen.
(door de economische situatie is een nieuwe lease-auto even nicht im frage)
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.