Seat Ibiza 1.8 20VT Cupra (2000)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Ibiza 1.8 20VT Cupra |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2000 |
Jaar van aanschaf | 2003 |
KM-stand bij aanschaf | 29.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
De verwachtingen van deze GTI waren hoog gespannen.
Er huist onder de kap namelijk een 1.8 liter turbomotor afkomstig van Volkswagen/Audi die eveneens in de Audi TT en Golf GTI gebruikt wordt.
In de Ibiza Cupra beschikt hij over 156pk en dat is voor een auto die iets meer dan 1.000 kg weegt veel.
Het wordt nog veel gekker als je de wagen laat chiptunen, dan heb je opeens beschikking over 200pk en 305nm koppel in mijn geval.
Bij lage snelheden zijn er wel wat problemen met de grip maar als de wagen eenmaal grip heeft dan word je ook afgeschoten, het is een serieuze concurrent voor menig snelle sportwagen nu.
Het interieur is echt waanzinnig mooi afgewerkt en verre van saai te noemen met deels lederen bekleding, standaard airco, en geintegreerd schermpje in het dashboard voor onder andere aircobediening en de radiofuncties.
Het enige nadeel aan de Ibiza Cupra is wel het stevige benzine verbruik, als je veelvuldig gebruik maakt van de prestaties kom je ongeveer uit op 1 op 6.5!
Voor de rest een waanzinnige wagen waar ik nog lang met plezier in zal rijden.
PROBLEMEN
De luchtmassa-meter is een keer kapot gegaan, een duur grapje. Dit schijnt regelmatig voor te komen bij diverse Audi/VW motoren.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren