Saab 9-3 Sport Sedan 2.2 TiD Vector (2003)

autoreview

Saab 9-3 Sport Sedan
Saab 9-3 Sport SedanSaab 9-3 Sport SedanSaab 9-3 Sport SedanSaab 9-3 Sport SedanSaab 9-3 Sport SedanSaab 9-3 Sport SedanSaab 9-3 Sport Sedan - interieurSaab 9-3 Sport Sedan - interieur

Signalement

Uitvoering9-3 Sport Sedan 2.2 TiD Vector
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2003
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Een ’veropelde Saab’

Ronduit een degelijke Saab met een ouderwetse motor, die goed trekt en iets te dorstig is voor deze kategorie.
Deze auto had een sport onderstel, samen met de sportstoel iets te onkomfortabel. Je zit echt als op een zak aardappelen. De wegligging en traktie zijn niet te verslaan.
Met comfortabelere stoelen zou het acceptabel zijn geweest. De stoelen passen geheel in het totaalbeeld van de afwerking binnen: veel hard plastic dat koud aandoet en wel eens knarst na het eerste jaar rijden.
Het uiterlijk is gelikt niets van te zeggen, de afwerking buiten is goed de gevoeligheid voor steenslag is volgens mij bovengemiddeld, vergeleken met BMW X5, BMW Z 4, VOLVO V70 en VOLVO 245.
Het waardeverlies is bovengemiddeld.

PROBLEMEN

Schroefjes los geraakt airco leiding na 500 Km
Stuurbekrachtiging kapot na 2000 Km
Raam en open dak besturing meermaals nieuw geprogrammeerd omdat de auto zo nu en dan met open ramen en dak werd aangetroffen. Zo nu en dan wilde ook het dak niet meer dicht.
De radio moest je niet uitzetten want dan ging hij pas na het trekken van de zekering weer aan. (Heb niet de moed gehad het voor te leggen aan de dealer, het herprogrameren zou weer tot andere problemen hebben geleid).

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.