Saab 9-3 Sport Sedan 1.9 TiD 150pk Vector (2007)

autoreview

Saab 9-3 Sport Sedan
Saab 9-3 Sport SedanSaab 9-3 Sport SedanSaab 9-3 Sport SedanSaab 9-3 Sport SedanSaab 9-3 Sport SedanSaab 9-3 Sport SedanSaab 9-3 Sport Sedan - interieurSaab 9-3 Sport Sedan - interieur

Signalement

Uitvoering9-3 Sport Sedan 1.9 TiD 150pk Vector
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Eind maart 2007 bestelde ik na uitvoerig shoppen bij verschillende merken een Saab 9-3 Sport Sedan. Gelet op het budget en de verschillende mogelijkheden viel de keuze op een Vector in Anniversary uitvoering met een 1.9 TID Automaat. Een heel complete uitvoering maar ook die viel nog ’op te leuken’ met diverse opties waarvan ik de volgende koos: een Bose prestige soundsystem, Parkheat, Xenonverlichting, afneembare trekhaak,verwarmbare stoelen, bluetooth phone integration en sensotronic bediening op het stuur. De kleur moest wat mij betreft Ice-blue worden.
Eind juni kwam het lang verwachte telefoontje van de dealer dat de auto was gearriveerd. Echter, de kleur was niet juiste: het was fusion blue. Dat was een tegenvaller. Omdat de fout bij de dealer lag en ice-blue niet meer leverbaar was, wilde men mij op alle mogelijke manieren tegemoet komen. Na wat heen en weer gepraat hebben we daarover goede afspraken kunnen maken. Waaronder een gratis Hirsch-tuning naar 175 pk en 350 nm trekkracht. Het was toen nog te kort dag om de auto voor de vakantie af te leveren. Dat leidde er toe dat ik twee weken geleden de auto kon gaan ophalen.

Over de eerste 1000 kilometers ben ik zeer tevreden. De auto is behoorlijk veel stiller en voornamelijk comfortabeler dan de Audi A4 die ik hiervoor reed. Het comfort qua vering ligt wat mij betreft tussen duitse en franse auto’s in en dat lijkt te bevallen. De lederen sportstoelen zitten lekker en bieden prima steun. In de Audi kon ik de voorstoelen verlengen. Dat kan nu niet, maar ik mis het niet. De motor heeft, al doe ik het nog rustig aan, goede trekkracht en de automaat schakelt keurig.
Er vallen mij vooralsnog slechts 2 dingen op waaraan ik zal moeten wennen:
1. het prachtige navigatiesysteem spreekt geen nederlands (gelukkig wel duits en engels);
2. in de voorruit weerspiegelt de aluminium rand rondom het dashbord.

De eerste indruk lijkt dus zondermeer een goed en er is nog geen enkel gevoel van spijt dat ik Audi ontrouw ben.

Inmiddels heb ik zo’n 13.000 km plezierige kilometers met de auto gereden. Ik ga de Saab steeds meer waarderen! Hij rijdt comfortabel en tegelijkertijd is hij ook zeer vlot. Bij een rustige rijstijl is het verbruik ongeveer 1 op 18, bij een vlotte rijstijl met veel stads- en fileverkeer kom ik op 1 op 14. Ik ben daarover heel tevreden.
Het enige wat ik ondervind waarover ik minder tevreden ben is de toch wel erg ruime draaicirkel. Die had echt wel wat kleiner mogen zijn.

Vandaag heb ik er winterbanden met ander LMV’s onder laten zetten. Over een weekje gaan we er mee sneeuw. Ben benieuwd hoe de Saab zich daarin gedraagt.

PROBLEMEN

Geen

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.