Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Saab
  • 9-3 Sport Sedan

Saab 9-3 Sport Sedan 1.9 TiD 150pk Linear Business (2005)

autoreview

2
Saab 9-3 Sport Sedan 1.9 TiD 150pk Linear Business (2005)
Saab 9-3 Sport Sedan 1.9 TiD 150pk Linear Business (2005)Saab 9-3 Sport Sedan 1.9 TiD 150pk Linear Business (2005)Saab 9-3 Sport Sedan 1.9 TiD 150pk Linear Business (2005)Saab 9-3 Sport Sedan 1.9 TiD 150pk Linear Business (2005)Saab 9-3 Sport Sedan 1.9 TiD 150pk Linear Business (2005)Saab 9-3 Sport Sedan 1.9 TiD 150pk Linear Business (2005)Saab 9-3 Sport Sedan 1.9 TiD 150pk Linear Business (2005)Saab 9-3 Sport Sedan 1.9 TiD 150pk Linear Business (2005)
Anoniem
  • Gebruikersreview
13 mei 2008 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering9-3 Sport Sedan 1.9 TiD 150pk Linear Business
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2005
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 12 mei 2008

In eerste instantie erg tevreden met de auto. De 150 PK motor geeft een heel behoorlijk vermogen en acceleratie en rijdt lekker soepel. Verbruik ook heel mooi. Op lange snelwegritten met de cruise control regelmatig 1:18 gehaald !! Stoelen zijn comfortabel en ergonomie klopt ook allemaal wel. Redelijk strak design, je moet wel van de soberheid houden, het is geen Italiaan bijvoorbeeld...

Wat tegen is gevallen over de 3 jaar en 145.000 km:
- Auto begon na 1 1/2 á 2 jaar wel erg veel kraakjes en piepjes te vertonen. Daar was me bij aanschaf al op verschillende fora voor gewaarschuwd en begreep anderhalf jaar lang niet waar iedereen het over had, maar nu lijkt het als ik over een hobbel rij wel alsof ik op een oude houten stoel zit, zoveel kraakt het.
- Het navigatiesysteem is in één woord... K.... Kansloos.... Zodra er filemeldingen zijn, is het systeem nauwelijks meer te bedienen. Het veranderen van de schaal duurt meestal 10-15 seconden, het scrollen over de kaart net zo lang en vaak gebeurt er zelfs helemaal niets ! Het opzoeken van adressen is helemaal kansloos... TomTom op mijn telefoon gebruik ik vaker ! Dealer elke beurt verteld dat het zo traag was, maar geen software update hielp ;-( Toch jammer voor de - uit mijn hoofd € 3.500 die ze er voor vroegen...
- De rubberachtige ’coating’ die het dashboard een mooie finish geeft, laat op plekken die je vaak aanraakt los (dashboardkastje, etc).
- Belangrijkste manco tot nu toe is wel de ’betrouwbaarheid’ die me aardig is tegengevallen... (zie hieronder).

PROBLEMEN

  • 12 mei 2008

- Na 2 jaar sloeg de motor ineens in de beschermde modus (lachen op de snelweg) en kon ik nog net de garage halen, waar het ’wervelkleppenhuis’ moest worden vervangen. De auto bijna 10 (!) dagen kwijt geweest... Mooiste was de ’geweldige’ mobiliteitsservice inclusief vervangend vervoer van Saab... Ik belde met ze, maar omdat ik de garage op eigen kracht had gehaald, had ik geen recht op vervangend vervoer (dat had ik natuurlijk ff niet gelezen in de KLEINE lettertjes)... Als de auto was afgesleept had ik daar wel recht op. Moet je nagaan: ik rij 10 km van de garage en als ik de auto op de vluchtstrook had neergezet en had laten afslepen, had ik vervangend vervoer gehad, maar nu ik (Saab Nederland) die kosten had uitgespaard, werd ik bedankt door GEEN vervangend vervoer. Zelfs na enkele malen op en neer bellen met Saab Nederland geen oplossing...
- Half jaar geleden weer in beveiligde modus... Bleek iets met de gasklep te maken te hebben. Je begrijpt dat ik de auto niet naar de garage heb gereden... Had ik ook niet echt gedaan, omdat ik toen de auto ineens in die stand nauwelijks meer vermogen leverde, bijna werd geschept door een aandenderende vrachtwagen... Auto 4 dagen kwijt, WEL vervangend vervoer... een Meriva !

Naast deze twee grote dingen nog wal wat kleine dingetjes gehad (zoals een raam dat niet meer werkte, maar dat was zo verholpen want ’die was niet meer aangesloten op de bus’, lang leve de Tech II...).

Over het algemeen dus redelijk tevreden over de auto, maar vind wel dat een dergelijke auto binnen drie jaar niet twee van dit soort mankementen zou mogen vertonen. Volgens de Saab dealer was het eerste ook een bekend probleem, dat eigenlijk werd veroorzaakt door een ontwerpfout. Kan me nog iets herinneren over kunsttof busjes die waren gebruikt en die snel versleten. Nou maar hopen dat dit niet al te vaak gebeurt...

3,0
  • Betrouwbaarheid
    2
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    3
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
  • Rijd je zelf met een Saab 9-3? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Saab 9-3
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Saab 9-3 1.8t Linear

    Saab 9-3 1.8t Linear

    • 2004
    • 181.000 km

    € 6.995

    Saab 9-3 Cabrio 2.0 Turbo Aero Automaat Sportstoelen

    Saab 9-3 Cabrio 2.0 Turbo Aero Automaat Sportstoelen

    • 2002
    • 139.338 km

    € 13.950

    Saab 9-3 Cabrio 2.0t Vector | Climate control | Cruise control | Leder |

    Saab 9-3 Cabrio 2.0t Vector | Climate control | Cruise control | Leder |

    • 2003
    • 257.127 km

    € 3.500

Meer Saab 9-3 occasions

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Saab 9-3 specificaties
  • Saab 9-3 occasions
  • Saab 9-3 video's
Advies en informatie
  • Saab 9-3 tests
  • Saab 9-3 gebruikersreviews
  • Saab 9-3 index
PREMIUM
Audi Cabriolet vs. Saab 900 Cabriolet - Occasion dubbeltest

Audi Cabriolet vs. Saab 900 Cabriolet - Occasion dubbeltest

Anders dan de deels ontmantelde verkeersvliegtuigen op het platform van Twente Airport hebben...

Lees meer
 

Saab 9-3 reviews

  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Sport Sedan 2.0t Optic (2003)

    Saab 9-3 Sport Sedan 2.0t Optic (2003)

    1
    • 13 januari 2018
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Sport Sedan 2.0t Linear (2004)

    Saab 9-3 Sport Sedan 2.0t Linear (2004)

    2
    • 7 juni 2017
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Sport Sedan 2.0t Vector (2002)

    Saab 9-3 Sport Sedan 2.0t Vector (2002)

    1
    • 30 oktober 2014
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Sport Sedan 1.8t Linear (2003)

    Saab 9-3 Sport Sedan 1.8t Linear (2003)

    11
    • 5 februari 2014
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Sport Sedan 2.0t Vector (2003)

    Saab 9-3 Sport Sedan 2.0t Vector (2003)

    1
    • 28 augustus 2013
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Sport Sedan 2.0t Arc (2002)

    Saab 9-3 Sport Sedan 2.0t Arc (2002)

    3
    • 3 mei 2013
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Sport Sedan 1.9 TiD 120pk Linear Business (2005)

    Saab 9-3 Sport Sedan 1.9 TiD 120pk Linear...

    5
    • 14 april 2013
meer reviews
Saab 9-3 2.0T Aero - 2003 - 420.402 km - Klokje Rond

Saab 9-3 2.0T Aero - 2003 - 420.402 km - Klokje Rond

57

Als bekend wordt dat iemand z'n auto zelf onderhoudt, staat Joep meestal niet direct te springen....

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Cabriolet SE 2.0 Turbo Sport Edition (2003)

    Saab 9-3 Cabriolet SE 2.0 Turbo Sport Edition...

    1
    • 5 februari 2022
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Vector (2008)

    Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Vector (2008)

    8
    • 6 oktober 2021
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Sport Estate 1.9 TiD 120pk Linear (2010)

    Saab 9-3 Sport Estate 1.9 TiD 120pk Linear...

    3
    • 31 augustus 2021
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Coupé 2.0 t Euro Edition (2002)

    Saab 9-3 Coupé 2.0 t Euro Edition (2002)

    • 18 juni 2021
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Vector (2008)

    Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Vector (2008)

    2
    • 26 februari 2021
  • Saab 9-3 Sport Estate 2.8 V6 T Aero Hirsch - Op de Rollenbank

    Saab 9-3 Sport Estate 2.8 V6 T Aero Hirsch...

    • 4 februari 2021
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Sport Estate 1.9 TiD 150pk Vector (2006)

    Saab 9-3 Sport Estate 1.9 TiD 150pk Vector...

    7
    • 2 januari 2021
Merk
Merk
  • Achtergrond
    Een Tesla-accu voor een Saab Sonett: verder leven als EV

    Een Tesla-accu voor een Saab Sonett: verder...

    60
    • 17 april 2022
  • Saab 9000 Turbo 16 - Op de Rollenbank

    Saab 9000 Turbo 16 - Op de Rollenbank

    49
    • 6 april 2022
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Cabriolet SE 2.0 Turbo Sport Edition (2003)

    Saab 9-3 Cabriolet SE 2.0 Turbo Sport Edition...

    1
    • 5 februari 2022
  • Gebruikersreview
    Saab 9-5 Sport Estate 2.3 Turbo Aero (2006)

    Saab 9-5 Sport Estate 2.3 Turbo Aero (2006)

    5
    • 3 februari 2022
  • Gebruikersreview
    Saab 9-5 Estate 2.3 Turbo Aero (2004)

    Saab 9-5 Estate 2.3 Turbo Aero (2004)

    1
    • 29 januari 2022
  • Nieuws
    Saab staat weer te koop

    Saab staat weer te koop

    27
    • 19 oktober 2021
  • Gebruikersreview
    Saab 9-5 2.3 t Linear (2001)

    Saab 9-5 2.3 t Linear (2001)

    2
    • 14 oktober 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden